راهنمای خرید یخچال ‌فریزر

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


یخچال فریز در انواع فریز بالا، فریزر پایین و سایدبای‌ساید موجود است که نوع اول اندازه‌ی کوچک‌تر، قیمت و مصرف انرژی کمتری دارد و برای فضاهای کوچک مناسب است. در یخچال‌فریزر نوع دوم فضای بیشتری برای نگهداری مواد غذایی وجود دارد و دسترسی به قسمت‌های مختلف آن نیز آسان‌تر است ولی قیمت بیشتری نسبت به نوع اول دارد. در یخچال‌فریزر سایدبای‌ساید که گران‌قیمت‌ترین نوع نیز هست یخچال و فریز در کنار هم قرار دارند و فضای مفید زیادی برای کاربر فراهم می‌کنند.

نکته اول

فضای مفید متناسب با نیاز: اولین عامل در انتخاب یخچال‌فریزر، انتخاب فضای مفید آن مطابق با نیاز خریدار است. باید توجه کرد که فضای ارائه‌شده توسط سازنده که معمولاً برحسب لیتر محاسبه می‌شود، شامل همه قسمت‌های قابل‌استفاده ازجمله طبقات، قفسه‌های روی درب و کشوها است. به‌طورمعمول یک یخچال فریز 400 لیتری که 140 لیتر آن فضای مفید فریزر باشد، همه‌ی نیازهای یک خانواده‌ی دو تا چهارنفره را برطرف می‌کند. به یاد داشته باشید که امکانات اضافه، فضای مفید را کاهش می‌دهند و باید در محاسبه‌ی فضای موردنیاز در نظر گرفته شود. به‌عنوان‌مثال یخ‌ساز حدود 28 لیتر از فضای فریز را اشغال می‌کند.

نکته دوم

ویژگی‌های خاص برای مدیریت فضای مفید: بعضی از انواع یخچال فریز دارای ویژگی‌هایی برای تغییر چیدمان قفسه‌ها و تغییر فاصله بین آن‌ها به‌منظور استفاده بهتر از فضای مفید است. ازجمله طبقه‌های موتوردار یا آسانسوری یا کشوهایی با درب متحرک که با حرکت به بالا و پایین یا طرفین امکان نگهداری ظروف با ابعاد مختلف را فراهم می‌کنند.

نکته سوم

مواد اولیه با امکان نظافت آسان: ممکن است یک یخچال‌فریزر تمام استیل جلوه بسیار زیبای به آشپزخانه‌ی شما بدهد ولی استیل به‌راحتی خش برمی‌دارد و اثرانگشت یا لک چربی روی آن به‌وضوح دیده می‌شود. درحالی‌که بدنه‌های غیرفلزی این مشکلات را ندارند. در داخل یخچال‌فریزر نیز طبقات شیشه‌ای راحت‌تر تمیز می‌شوند.

نکته چهارم

مصرف انرژی پایین: مصرف انرژی مدل‌های فریزر پایین حدود 16 درصد و انواع فریز بالا 13 درصد کمتر از یخچال فریز سایدبای‌ساید است بعضی از امکانت نظیر آبسرد کن‌های تعبیه‌شده روی درب، مصرف انرژی یخچال‌فریزر را 14 تا 20 درصد افزایش می‌دهند. بعضی از استانداردهای کاهش مصرف انرژی ارائه‌شده توسط سازندگان نیز کارایی بیشتری نسبت به بقیه دارد.

نکته پنجمآبسرد کن و یخ‌ساز مجهز به فیلتر: اگر قصد خرید یک یخچال‌فریزر با این امکانات را دارید بهتر است از انواعی باشد که مجهز به فیلترهای تصفیه‌ی آب هستند. این فیلترها میزان سرب و کلرین موجود در آب را به حداقل می‌رسانند.

مترجم: محسن یزدانی-bistsotoon.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر