راهنمای خرید لوازم یدکی نیسان تیانا در بازار: ما ایرانیان اصولا در هر زمینه ای به دنبال خرید اجناس شناخته شده، با پیش زمینه خوب در بین دیگر خریداران هستیم. مردمانی هستیم که عمیقا به جمله «دود از کنده بلند میشود» اعتقاد داریم وا گر محصولی مورد رضایتمان واقع شود، مشتقات و موارد مشابه ن را نیز به فال نیک میگیریم. اما مشکل از آنجا شروع میشود که بعضی مواقع و هنگامی که به محصولی علاقه مند شدیم آن را تا عرش بالا میبریم و در مقابل، نمونه مشابه را به زمین میزنیم عرضه نیسان ماکسیما و
تیانا سلطان جادهها !
همانطور که گفته شد نیسان ماکسیمابه دلیل برخوردای از جثه بزرگ، فاصله محورهای بلند و البته مبلمان راحت، خودروی بسیار مناسبی برای سفرهای خارج از شهر است و به خاطر همین ذهنیت مثبت، نظر بسیاری از خریداران پیرامون تیانا هم به همین صورت مثبت است. نیسان تیانا با بهرهگیری از طول محور 2 متر و 77 سانتی متری، صندلی های چرمی بسیار راحت (VIP در صندلی شاگرد جلو)، صدای بسیار کم به لطف پیشرانه V6 آرام، گیربکس CVT که دور موتور را تا حد امکان پایین نگه میدارد و همچنین عایقهای صوتی بسیار قوی که از نفوذ هرگونه سر و صدای اضافی به کابین جلوگیری میکند، انتخابی مناسب به نظر میرسد و البته با داشتن دومین فاکتور مهم برای یک خودروی خوش مسافرت، تیانا از این آزمون سر افراز فارغ میشود.
پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری، با قدرت 182 اسب بخار در دور موتور 6000، در تقابل با گیربکس ضریب متغیر CVT که در نهایت شتاب صفر تا صد 10 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه میدهد، تسلط نسبتاً خوبی را برای هدایت خورد در جاده به راننده میبخشد. پس راحتی سرنشینان و راننده، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید یک خودروی خانوادگی مناسب است که تیانا این دو را به خوبی در کنار هم جای داده است.
تیانا، مغلوب در جنگ آپشنها!
اگر نگاهی به عباس آباد و نمایشگاههای خودرو بیندازیم، خیلی زود متوجه اهمیت تعدد اسباب بازیها و امکانات ریز و درشت موجود در هر خودرو خواهیم شد؛ امکاناتی که شاید کمتر از یک بار در سال مورد استفاده قرار گیرند، اما در هر حال، در بازاری که جنگ خودروهای تقریباً مشابه برپاست، آپشن بیشتر به منزله یک نکته مثبت برای هر خودرو قلمداد میشود.
تیانا در ایران در 2 نوع Middle و High عرضه میشوند که از امکانات نوع High میتوان به ایموبلایزر، استارتر بدون سوئیچ، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دوگانه برای سرنشینان جلو و عقب، سیستم صوتی با چنجر 6 تایی، 4 بلند گو و 2 ساب ووفر، سنسور فرمال حساس به سرعت، دکمههای کنترل سرعت از روی فرمان، آینههای برقی با گرمکن، کروز کنترل، سقف پانورامیک با سان روف دو حالته، چراغهای زنون جلو، شیشه شور چراغهای جلو و امکانات امنیتی همچون 10 ایربگ راننده، سرنشین جلو، پردهای و جانبی و در مجموعه 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroN Cap، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و خنک شونده در جلو، سیستم ضد قفل ترمز BA و EBD و ABS و VDC (کنترل دینامیک خودرو)، بهره میبرند. نمونههای Middle نیز از کمبود آپشنهایی همچون سقف پانورامیک و گرمکن و سردکن صندلی رنج میبرند! البته خریداران این خودرو با مراجعه به نمایندگیهای مجاز پارس خودرو و هزینه 4 میلیون تومانی، میتوانند از صفحه نمایش 5 اینچی رنگی به همراه نقشه کامل راههای ایران و رهیاب ماهوارهای، به همراه گارانتی سیم کشی خودرو، بهره مند شوند.
جعبه دنده cvt هنوز هم ناآشنا!
با اینکه مدت زمان زیادی از عرضه جعبه دنده CVT (با ضرایب متغیر) در ایران میگذرد، هنوز به عنوان یک گریبکس عادی در بین بسیاری از خریداران شناخته نمیشود. مورانو، تیانا و قشقایی به عنوان خودروهایی که از این جعبه دنده بهره میبرند، مورد کم لطفی بسیاری از بازاریابان قرار گرفتهاند. اما داستان اینجاست که جعبه دنده CVT که در نمونه مورد استفاده روی تیانا با قابلیت تبدیل به نمونه 6 سرعته دستی عرضه میشود، از نظر عملکرد و سختی یا اسانی کارکرد، هیچ تفاوتی با نمونههای اتوماتیک ساده نداشته و تنها در مواقع نیاز به شتاب بیشتر،د کمهای برای این مهم تعبیه شده است. البته یکی از مهمترین ایرادات این جعبه دنده، نبود هیچ تعمیر کار و یا متخصص گیربکسهای CVT در سطح کشور است که به همین دلیل، در صورت خرابی، راهی به جز تعویض با نمونه نو پیش رو ندارید.
صادرات و واردات
نیاسان تیانا که این روزها با قیمتی نزدیک به 150 میلیون تومان معالمه میشود، در برابر خود رقبایی از جمله کیا اپیتما، هیوندای سوناتا YF، هوندا آکورد و تیوتا کمری را میبیند. اما برای خرید یک تیانا باید توجه داشته باشید که آیا حاضر به قبول ظاهر ساده و قدیمیتر این خودرو نسبت به رقبای به روز آن هستید؟ آیا پیشرانه پرمصرف V6 را به 4 سیلندرهای کم مصرف و کم استهلاک ترجیح میدهید؟ آیا نبود برخی آپشنها، شما را از خودروی خود دلسرد نمیکند؟ و آیا بازار دست دوم نه چندان پر رونق این خودرو، تاثیری در انتخاب شما خواهد داشت؟
البته با وجود تمامی این نکات، این موضوع را در نظر بگیرید که تیانا، در یک رده بالاتر از رقبای بازار ایران طراحی شده و این یعنی راحتی بیشتر با پرداخت وجه کمتر.
برای مشاهده لینک نیاز به ثبت نام دارید؛ برای ثبت نام کلیک کنید
به ایران از دورهای شروع شد که بازار ایران فاقد هیچگونه رنگ و بوی خودروهای لوکس ارزان قیمت بود. در زمانی که تنها تعداد محدودی از ب ام و سری 5 E39 به کشور وارد میشد، مرسدس E کلاسه w211 با قیمت گزافی در خط تولید ایرانی مونتاژ میشد؛ پارس خودرو با عرضه محصولی موفق از نیسان، بازار خودروهای لوکس را تکان داد. سواری بسیار راحت، خصوصاً در سفرهای طولانی مدت، پیشرانه نیرومند و شتابگیری مناسب، سر و صدای کم پیشرانه، کابینی راحت، ظاهری زیبا و شیک (به طوری که هنوز هم بعد از گذشت بیش از یک دهه عرضه زیبا به نظر میرسد)؛ از برتریهای ماکسیما محسوب میشد. اما ورود کرهایهای جذاب و شکیل و ژاپنیهای جدیدتر و به روز تر، گرد پیری را بر چهره ماکسیما نشاند. تا اینکه در اواخر سال 1388، پارس خودرو خبر از ورود محصولی جدید، به عنوان جانشین خلف ماکسیمای محبوب خبر داد. نیسان تیانا، یا همان ماکسیمای بازار استرالیا و نیوزلند. از سال 2008 در کشورهایی از ژاپن و چین گرفته تا تایوان و آنگولا و مالزی، تولید میشود. این سدان سایز متوسط که بر پایه پلت فرم D نیسان، مشترک با ماکسیما A35، آلتیما L32، مورانو، رنو لاگونا و رنو لتیتود، طراحی شده، برای نخستین بار در سال 1389 و در قالب یک پارت محدود وارداتی، به ایران وارد شد و پس از آن
برای مشاهده لینک نیاز به ثبت نام دارید؛ برای ثبت نام کلیک کنید
و خود این خودرو روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت.تیانا سلطان جادهها !
همانطور که گفته شد نیسان ماکسیمابه دلیل برخوردای از جثه بزرگ، فاصله محورهای بلند و البته مبلمان راحت، خودروی بسیار مناسبی برای سفرهای خارج از شهر است و به خاطر همین ذهنیت مثبت، نظر بسیاری از خریداران پیرامون تیانا هم به همین صورت مثبت است. نیسان تیانا با بهرهگیری از طول محور 2 متر و 77 سانتی متری، صندلی های چرمی بسیار راحت (VIP در صندلی شاگرد جلو)، صدای بسیار کم به لطف پیشرانه V6 آرام، گیربکس CVT که دور موتور را تا حد امکان پایین نگه میدارد و همچنین عایقهای صوتی بسیار قوی که از نفوذ هرگونه سر و صدای اضافی به کابین جلوگیری میکند، انتخابی مناسب به نظر میرسد و البته با داشتن دومین فاکتور مهم برای یک خودروی خوش مسافرت، تیانا از این آزمون سر افراز فارغ میشود.
پیشرانه 6 سیلندر 2.5 لیتری، با قدرت 182 اسب بخار در دور موتور 6000، در تقابل با گیربکس ضریب متغیر CVT که در نهایت شتاب صفر تا صد 10 ثانیه و حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت را به راننده هدیه میدهد، تسلط نسبتاً خوبی را برای هدایت خورد در جاده به راننده میبخشد. پس راحتی سرنشینان و راننده، یکی از مهمترین فاکتورهای خرید یک خودروی خانوادگی مناسب است که تیانا این دو را به خوبی در کنار هم جای داده است.
تیانا، مغلوب در جنگ آپشنها!
اگر نگاهی به عباس آباد و نمایشگاههای خودرو بیندازیم، خیلی زود متوجه اهمیت تعدد اسباب بازیها و امکانات ریز و درشت موجود در هر خودرو خواهیم شد؛ امکاناتی که شاید کمتر از یک بار در سال مورد استفاده قرار گیرند، اما در هر حال، در بازاری که جنگ خودروهای تقریباً مشابه برپاست، آپشن بیشتر به منزله یک نکته مثبت برای هر خودرو قلمداد میشود.
تیانا در ایران در 2 نوع Middle و High عرضه میشوند که از امکانات نوع High میتوان به ایموبلایزر، استارتر بدون سوئیچ، سیستم تهویه مطبوع با کنترل دوگانه برای سرنشینان جلو و عقب، سیستم صوتی با چنجر 6 تایی، 4 بلند گو و 2 ساب ووفر، سنسور فرمال حساس به سرعت، دکمههای کنترل سرعت از روی فرمان، آینههای برقی با گرمکن، کروز کنترل، سقف پانورامیک با سان روف دو حالته، چراغهای زنون جلو، شیشه شور چراغهای جلو و امکانات امنیتی همچون 10 ایربگ راننده، سرنشین جلو، پردهای و جانبی و در مجموعه 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroN Cap، ترمزهای دیسکی جلو و عقب و خنک شونده در جلو، سیستم ضد قفل ترمز BA و EBD و ABS و VDC (کنترل دینامیک خودرو)، بهره میبرند. نمونههای Middle نیز از کمبود آپشنهایی همچون سقف پانورامیک و گرمکن و سردکن صندلی رنج میبرند! البته خریداران این خودرو با مراجعه به نمایندگیهای مجاز پارس خودرو و هزینه 4 میلیون تومانی، میتوانند از صفحه نمایش 5 اینچی رنگی به همراه نقشه کامل راههای ایران و رهیاب ماهوارهای، به همراه گارانتی سیم کشی خودرو، بهره مند شوند.
جعبه دنده cvt هنوز هم ناآشنا!
با اینکه مدت زمان زیادی از عرضه جعبه دنده CVT (با ضرایب متغیر) در ایران میگذرد، هنوز به عنوان یک گریبکس عادی در بین بسیاری از خریداران شناخته نمیشود. مورانو، تیانا و قشقایی به عنوان خودروهایی که از این جعبه دنده بهره میبرند، مورد کم لطفی بسیاری از بازاریابان قرار گرفتهاند. اما داستان اینجاست که جعبه دنده CVT که در نمونه مورد استفاده روی تیانا با قابلیت تبدیل به نمونه 6 سرعته دستی عرضه میشود، از نظر عملکرد و سختی یا اسانی کارکرد، هیچ تفاوتی با نمونههای اتوماتیک ساده نداشته و تنها در مواقع نیاز به شتاب بیشتر،د کمهای برای این مهم تعبیه شده است. البته یکی از مهمترین ایرادات این جعبه دنده، نبود هیچ تعمیر کار و یا متخصص گیربکسهای CVT در سطح کشور است که به همین دلیل، در صورت خرابی، راهی به جز تعویض با نمونه نو پیش رو ندارید.
صادرات و واردات
نیاسان تیانا که این روزها با قیمتی نزدیک به 150 میلیون تومان معالمه میشود، در برابر خود رقبایی از جمله کیا اپیتما، هیوندای سوناتا YF، هوندا آکورد و تیوتا کمری را میبیند. اما برای خرید یک تیانا باید توجه داشته باشید که آیا حاضر به قبول ظاهر ساده و قدیمیتر این خودرو نسبت به رقبای به روز آن هستید؟ آیا پیشرانه پرمصرف V6 را به 4 سیلندرهای کم مصرف و کم استهلاک ترجیح میدهید؟ آیا نبود برخی آپشنها، شما را از خودروی خود دلسرد نمیکند؟ و آیا بازار دست دوم نه چندان پر رونق این خودرو، تاثیری در انتخاب شما خواهد داشت؟
البته با وجود تمامی این نکات، این موضوع را در نظر بگیرید که تیانا، در یک رده بالاتر از رقبای بازار ایران طراحی شده و این یعنی راحتی بیشتر با پرداخت وجه کمتر.