دفن ریچارد فرای در اصفهان توهین به ملت ایران است

zelzeleh

افتخاری
2013-10-22
446
738
0
تهران
مشاور استاندار سابق اصفهان که در جمع معترضان به دفن «ریچارد فرای» حضور داشت، گفت: دفن یک جاسوس آمریکایی در شهر شهیدپرور اصفهان در حالی که کشور ما خسارات بسیاری از جانب آمریکا متحمل شده، دور از انصاف و توهین به ملت ایران است. مشاور استاندار سابق اصفهان: دفن ریچارد فرای در اصفهان توهین به ملت ایران است.
13930121000207_PhotoA.jpg


اکبر پاکزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اعتراض و نارضایتی گسترده امت حزب‌الله و مردم اصفهان به دفن ریچارد فرای، ایران‌شناس و باستان‌شناس آمریکایی در این شهر، خاطرنشان کرد: در حالی که از جانب آمریکا و متحدانش خسارات و صدمات بسیاری به کشور و مردم ایران وارد شده است، این امر توهین به مردم ایران محسوب می‌شود.
وی با بی‌انصافی خواندن دفن فرای در اصفهان، خاطرنشان کرد: در حالی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند که اگر یک قدم عقب‌نشینی کنیم دشمنان 10 قدم علیه ما پیشروی می‌کنند، دفن یک فرد آمریکایی که به جاسوسی متهم است، کار صحیحی نیست و وظیفه رسانه‌ها است که با اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق و رساندن صدای مردم به گوش مسئولان مانع این امر شوند.
مشاور استاندار سابق اصفهان اضافه کرد: اگر بنا باشد یک روحانی در کنار زاینده‌رود دفن شود از مسئولان تشکر هم می‌کنیم، اما اجازه نخواهیم داد که یک آمریکایی در جایی که محل عبور و مرور خانواده‌ها و مردم شهر شهیدپرور اصفهان است، این فضای آرامش‌بخش از بین برود و موجب ناراحتی مردم شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ریچارد نلسون فرای، ایران‌شناس و شرق‌شناس آمریکایی متخصص برجستهٔ ایران‌شناسی و استاد بازنشستهٔ دانشگاه هاروارد بود که در تاریخ 8 فروردین‌ماه سال جاری درگذشت و وی اعلام کرده ‌بود که پس از مرگش، او را در حاشیه زاینده‌رود اصفهان دفن کنند که این مسئله موجب نارضایتی و ناراحتی مردم اصفهان و امت حزب‌الله شده است و در راستای اعتراض به این مسئله بعد از ظهر امروز تجمعی در ضلع شمالی پل خواجو صورت گرفت.
در این تجمع مردمی نسبت به دفن فرای به شدت اعتراض شد و مردم از شورای اسلامی شهر اصفهان، فرماندار و استاندار اصفهان خواستار شدند مانع از دفن فرای در کنار پل خواجو و در کنار محل دفن استادش آرتور پوپ شوند و طی بیانیه‌ای نیز تهدید کردند که در صورتی که جنازه فرای وارد اصفهان شود آن را به آتش خواهند کشید.
حجت الاسلام و المسلمین سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز طی تذکری شفاهی در پایان نشست علنی دیروز مجلس، گفت: هر چه سریع‌تر رئیس جمهور و وزیر کشور از ورود جنازه ریچارد فرای جاسوس سازمان سیای آمریکا برای دفن در اصفهان و در کنار قبر استاد سابقش «او پپ» جلوگیری کند.


منبع:
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: نسترن و GULF 4 PERSIAN

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
حرف مفت چرت تر از چرت و مزخرف کدوم توهین و خیانت؟تاریخ ایران مدیون ریچارد فرای هست اگر این شخص نبود دنیا کوروش هخامنش رو نمیشناخت همین شخص که این اقای به ظاهر محترم چپ و راست بهش توهین کرده تمام عمرش رو صرف تاریخ ایران کرده همسرش ایرانیه بچه هاش زرتشتی هستن چرا با این کارها اسم ایران رو بد جلوه میدین همه جا که نباید روحانی دفن بشه:).rip richard
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: نسترن

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر