خطر سرطان پوست در این مناطق بیشتر است

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع Melika
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
👋 سلام!

انجمن یه حس خوب جایی برای گفت‌وگو، تجربه‌های مفید و ارتباط دوستانه است. برای ارسال پیام، چت خصوصی، یا دانلود فایل‌ها، کافیه ثبت‌نام کنی.

📝 [ثبت‌نام کن و شروع کن!]

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0
پزشکان اتریشی در بررسی‌های خود مشاهده کردند که خطر ابتلا به نوع وخیم سرطان پوست موسوم به ملانوم در ارتفاعات بیشتر است هرچند این عامل از سوی دیگر خطر مرگ ناشی از این سرطان را کاهش می‌دهد. متخصصان موسسه سلامت زیست‌محیطی دانشکده پزشکی وین با انتشار نتایج مشاهدات خود اظهار کردند: هرچند دلیل این تناقض هنوز مشخص نیست اما می‌تواند به افزایش ذخیره ویتامین d بدن در نواحی مرتفع‌تر مرتبط باشد.

«هانس موشامر»، محقق ارشد این مطالعه گفت:‌ در یک مشاهده سالانه‌ در ارتفاع 10 متری از سطح دریا مشخص شد که احتمال ابتلا به ملانوم به دلیل افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید حدود دو درصد بیشتر می‌شود. هرچند میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مردان به ازای هر 10 متر 0.4 درصد و در زنان 0.7 درصد کاهش می‌یابد.

همچنین می‌توان این مشاهدات را با این موضوع مرتبط دانست که در نواحی مرتفع‌تر به طور معمول پزشکان و نیز مردمی که ساکن این نواحی هستند، توجه بیشتری به احتمال بروز سرطان پوست دارند این موضوع را بیشتر جدی می‌گیرند. این تیم پزشکی تاکید کردند که در مجموع نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان در سال‌های اخیر به دلیل تغییرات جوی همچون تابش شدیدتر اشعه uv‌ افزایش یافته است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: pegah

درباره ما

  • انجمن یه‌حس‌خوب در اردیبهشت سال 1392 با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی شامل موضوعات سرگرمی، علمی، دانشگاهی، فناوری و ... شروع بکار کرد و بیش از یک دهه آنلاین است. این مجموعه کاربرمحور بوده و اعضای آن در طول این سال‌ها تجارب خود را برای شما بازدیدکنندگان عزیز به اشتراک گذاشتند. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد، از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری نمایند.

منوی کاربر