جام جهانی و شعارهایی که از راه نرسیده، بادشان خوابید

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0

جام جهانی 2014

جام جهانی و شعارهایی که از راه نرسیده، بادشان خوابید

تهران - ایرنا - اعلام شعارهای تیم های ملی با بالا گرفتن تب جام جهانی در برزیل، که باید روی اتوبوس های حامل تیم ها نوشته شود با بازتاب های گوناگونی درمیان هواداران و فوتبالیستها مواجه شد.


81173977-5712648.jpg
به گزارش ایرنا، در میان غوغای عمومی پیش از آغاز مسابقات جام جهانی ، شعارهای مبهم یا با مضامین پیش پا افتاده و بدیهی برخی تیم های حاضر در جام جهانی ، فرصتهای طلایی برای گذر آرام ازاین مرحله را از آنان گرفت.

استرالیایی ها از شعار ˈ فوتبال دروازه ورود ما به تاریخˈناراضی اند.هواداران اوسی شرم زده از این شعار در شبکه های اجتماعی آنرا به باد تمسخر گرفته اند و یکی از آنان به شوخی گفته روی اتوبوس تیم ملی بنویسید:ˈ کنار دروازه مان پارک می کنیم!ˈ

بلژیکی ها شعار تیمشان را احمقانه توصیف کردند وعلاوه براین ترجمه فلمیش(زبان منطقه فلاندر این کشور)اشتباهات دستوری فاحشی هم دارد.

استفان وان لوک سخنگوی فدراسیون فوتبال بلژیک اعلام کرد:ˈفیفا پنج شعاررا پیشنهاد داد ولی ما هر پنج تا را رد کردیم چون به نظرمان شعارهایی ابلهانه وبی روح بودندˈ.نهایتا فیفا شعار منتظر تحقق غیرممکن ها از بلژیک باشیدˈرا پیشنهاد کرد ولی ترجمه فلمیش آن حاوی اشتباهات دستوری بود.

شعار آرژانتین برنده سه جام و یکی از بختهای قهرمانی این دوره شوتی(ضربه ای ) اشتباه است،آنان شعار ˈتنها یک تیم نیستیم،ما یک کشوریمˈ، را انتخاب کرده اند این شعار مفهوم مشترک وعام حضور هریک از تیمهای حاضر در جام است ؛هر تیمی طبعا نماینده کشورش می باشد!

شعارهای دیگر هم وضعیتی مشابه دارند:شعار المانˈ یک ملت، یک تیم، یک رویاˈ است .

انگلیسی ها هم احتمالا از شعار تیمشان خیلی ذوق زده نشده اند :شعارˈرویای یک تیم ضربان قلب میلیونها نفراستˈ ،مثل یک پاس به عقب برای تیمی است که می خواهد درد 50ساله فوتبال خود را به پایان برساند.

شعار برزیلی های میزبان از همه خنده دارتراست:شعار برنده پنج جام این است:ˈآماده باشید: ششمی درراه استˈ.

شعار روسیه دراین جام کارت زرد گرفت:ˈکسی نمی تواند به ما برسدˈ،این شعار بیشتر به درد شرکت کنندگان دریک مسابقه دوچرخه سواری می خورد.

هلند مثل همه حضورهای جنجال ساز قبلی اش در جام جهانی این بار هم فارغ از هر گونه پیامدی اصرار دارد :ˈمردان واقعی نارنجی پوشندˈ!، درحالی که یونانی ها شعار فلسفیˈ قهرمانان مثل یونانی ها بازی می کنندˈرا برای خود برگزیده اند.

شعار فرانسوی ها هم این است:ˈفرانسه واژه غیر ممکن را نداردˈ.

کامرون از آن طرف بام افتاده و شعار خود را ˈیک شیر ،همیشه شیر می ماندˈرا انتخاب کرده است.

ژاپنی ها در یک حس نوستالژیک به ایام گذشته خود گویی دارند تهدید به فتح یک قلعه می کنند نه نوید بردن یک مسابقه ،شعار آنان این است: ˈسامورایی روز جنگ رسیده استˈ.

کره برعکس گویی تیمش را راهی یک حمام آفتاب کرده ،این شعار کره ای هاست ˈ قرمزها ،لذت ببریدˈ.

کاستاریکایی های شجاع یک مقاله تحسین برانگیز از فضایل اخلاقی داده اند:شعار آنها این است: فوتبال عشق من است،مردم (منشا) قدرت من هستند،کاستاریکا غرور من استˈ،آنان برای نوشتن این شعار(طولانی) باید هزینه خاصی برای پول رنگ منظور کنند!

ایتالیا شعار گیج کننده ˈبیایید رویای کاپ جام جهانی را آبی کنیم ˈرا سرلوحه تیمش قرار داده است.

شیلی ها هم بیش ازحد هیجان زده شده اند و شعار تنبکی (کانگایی)ˈشی شی شی لی لی لی،شیلی بتازˈرا ارایه داده اند .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zelzeleh

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر