تولید برق از گیاهان زنده

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


توسعه محصولات plant-e که در آن گیاهان تولید کننده برق هستند!

این تکنولوژی محصول دانشگاه Wageningen است که در سال 2007 ثبت گردید. و در حال حاضر توسط plant-e در حال توسعه می باشد.

این تکنولوژی مارا قادر می سازد تا از گیاهانی که در هر جا بتوانند رشد کنند برق تولید کنیم،و البته این تکتولوژی یک فرایند طبیعی هم هست که کاملا سازگار با محیط زیست نیز می باشد.

طرز کار:

گیاهان از طریق فتوسنتز مواد آلی تولید می کنند،بخشی از این مواد الی برای رشد گیاه استفاده می شود و بخش بزرگی از آن توسط ریشه در خاک دفع می گردد.
به طور طبیعی در اطراف ریشه و در خاک میکرو ارگانیسم هایی وجود دارند که برای بدست آوردن انرژی ترکیبات الی دفع شده را می شکنند.
در این فرآیند الکترون بصورت یک محصول زائد و اضافی منتشر می شود.

این الکترون ها توسط الکترود هایی که در اطراف ریشه قرار داده شده اند جذب میشود و تولید برق می کند،در داقع میکرو ارگانیسم ها با اهدای الکترون به الکترود باعث تولید برق می شوند.

تحقیقات نشان داده است که برداشت برق از گیاهان برای رشد ان ها خطری ایجاد نمیکند،بنابراین گیاهان ضمن رشد طبیعی تولید برق نیز انجام می دهند





Technology
Plant-e develops products in which living plants generate electricity. These products are based on technology that was developed at WageningenUniversity, which was patented in 2007. The patent is now held by Plant-e. The technology enables us to produce electricity from living plants at practically every site where plants can grow. The technology is based on natural processes and is safe for both the plant, and its environment.

Via photosynthesis a plant produces organic matter. Part of this organic matter is used for plant-growth, but a large part can’t be used by the plant and is excreted into the soil via the roots. Around the roots naturally occurring micro-organisms break down the organic compounds to gain energy from. In this process, electrons are released as a waste product. By providing an electrode for the micro-organisms to donate their electrons to, the electrons can be harvested as electricity. Research has shown that plant-growth isn’t compromised by harvesting electricity, so plants keep on growing while electricity is concurrently produced.

For more information on the technology and recent publications see

منبع:
ترجمه:سینا کریم دوست
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر