توافق جایگزین تهدیدی برای نظام تحریم هاست/به اوباما اعتماد کنید

eMziper

همراه نمونه
2015-03-13
579
102
0
تهـــــران
1674794.jpg



وزیر امور خارجه آمریکا به جمهوری خواهان هشدار داد که در مذاکرات هسته ای با ایران راهی به جز توسل به رویکرد کاخ سفید وجود ندارد و آنها را از فکر دستیابی به یک توافق جایگزین بر حذر داشت. به گزارش خبرگزاری مهر، «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه روز گذشته خود با روزنامه «بوستون گلوب» طرح بازنگری مذاکرات هسته ای ایران را از سوی کنگره آمریکا مثبت ارزیابی کرد اما با اشاره به کارشکنی جمهوری خواهان هشدار داد که به فکر یک توافقنامه سخت تر نباشند چرا که اگر توافق هسته ای مطابق با رویکرد فعلی کاخ سفید به نتیجه نرسد توافق دیگری هم در میان نخواهد بود.
وی در اینباره گفت دقت داشته باشید که موضوع بر سر حق انتخاب تفاهم نامه لوزان یا یک توافق دشوارتر که مورد تایید کنگره باشد نیست بلکه اگر موافقت نامه فعلی به نتیجه نرسد پای توافق جایگزین هم به میان نخواهد آمد.
وی تصریح کرد: به خاطر داشته باشید که اگر همه طرفین حاضر در مذاکره اعم از چین، روسیه، آلمان و انگلستان با توافق نهایی موافقت کنند و آنوقت کنگره آمریکا به دلایل سیاسی از در مخالت برآید؛ سایر کشورها هم از موضع قبلی خود عقب نشینی خواهند کرد و این حرکت آنها به معنای پایان دادن به تحریم های بین المللی علیه ایران است.
وی در توضیح این مطلب افزود: هیچ یک از طرفین مذاکره از ادامه تحریم ها حمایت نخواهند کرد چراکه با خود فکر می کنند فرصت دستیابی به یک توافق خوب را به خاطر پاسخ منفی کنگره آمریکا از دست دادیم.
جان کری در پایان گفت: همه آنچه که از رژیم صهیونیستی و جمهوری خواهان آمریکا شنیده ام این است که با افزایش تحریم ها ایران را تحت فشار قرار دهید. اما، با این شیوه ای که آنها در پیش گرفته اند دیگر تحریمی در کار نخواهد بود.
با این حال، وزیر امور خارجه آمریکا برای آرام کردن دولتمردان واشنگتن خطاب به آنها گفت: اگر توافق نهایی مطابق با بایدهای ما و خواسته هایی که فکر می کنیم به آنها رسیده ایم نباشد، آن را امضا نخواهیم کرد.
در این مصاحبه، کری توجه کنگره را به جنبه ای از چارچوب تفاهم لوزان جلب کرد که کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
وی بر اهمیت بازرسی های موشکافانه آژانس بین المللی انرژی اتمی برای ممانعت از تکمیل چرخه سوخت هسته ای ایران تاکید کرد و گفت: ما ۲۵ سال فرصت داریم که هر روز چرخه سوخت هسته ای ایران و مقدار اورانیوم آنها را مورد ارزیابی قرار بدهیم. بنابر این، هر زمان که حس کنیم ایران به سمت ساخت بمب اتمی پیش می رود دوباره به موضع اعمال تحریم ها بر می گردیم و یا فورا به گزینه نظامی متوسل می شویم.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر