تلویزیون OLED یا Ultra HD؟ کدام را بخریم؟

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
[h=1][/h]
lg-tv.jpg
صنعت نمایشگرها در چند سال اخیر، دچار تحول شگرفی شده است و نسل نوین نمایشگرهای خانگی علاوه بر داشتن طراحی بهتر با ساختار مدرن، پذیرای فناوری‌های جدیدی چون OLED و اولترا اچ‌دی (همان ۴K) بوده است که خریدار را در بین انتخاب گزینه برتر، دچار چالش می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی مختصر این فناوری‌های روز پرداخته و ببینیم کدام یک انتخاب بهتری خواهد بود.
کیفیت تصویر ۴K یاهمان Ultra HD با ایجاد تعداد پیکسل‌هایی بالاتر از ۸ میلیون که ۴ برابر بیشتر از تلویزیون‌های معمول در بازار یا فول اچ‌دی است، تلویزیونی با سایز بزرگ‌تر و کیفیت تصویر شفاف‌تر از گذشته را در دنیایی غوطه‌ور از پیکسل ارایه می‌دهد. تلویزیون‌هایFull HD با افزایش سایز مشکلاتی مانند کدر شدن تصاویر و واضح شدن پیکسل‌های رنگ (pixilation) را دارند که در تلویزیون‌های با کیفیت Ultra HD این مشکل بر طرف گردیده است.
در مقابلOLED یا Organic LED نسل جدید LED ها است که مصرف انرژی در آن به کمترین حد خود رسیده، طراحی در آن در بالاترین سطح قرار داشته و لایه‌های تشکیل دهنده در تشکیل صفحاتOLED به حداقل رسیده است. با توجه به ساختار نور دهی هر پیکسل رنگ در این محصول که هر کدام، نوردهی و کنترل مجزای خود را دارد، کنتراست رنگ نیز در آن به بی نهایت رسیده است.
اگرچه تلویزیون‌های کنونی OLED در بازار کیفیت رزولوشن ۴K را ندارند اما کنتراست بالا و تصاویر بهتر، عمق رنگ بهتری نسبت به تلویزیون‌هایUltra HD دارند. هر دو تلویزیونOLED و Ultra HD به طرز قابل توجهی تصاویر را با کیفیت بهتری از تلویزیون‌هایFull HD نمایش می‌دهند. شاید این تصور را داشته باشید که تلویزیون ۴K بهتر از OLED است اما با دقت بر جدول زیر در می‌یابید کهOLED می‌تواند بهترین گزینه برای خرید یک تلویزیون جدید باشد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر