تفاوت ویندوز 8 با ورژن 8.1

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


معمولا مایکروسافت وقتی ورژن جدید یک نرم افزار یا سیستم عامل را روانه بازار می کند ، ورژن ارتقا یافته دارای ویژگیهای بهتر و جدیدتری نسبت به قبل می باشد و خیلی از مشکلات و باگهایی که در ورژن های قبلی ممکن است نرم افزار یا سیستم عامل داشته باشد را برطرف می کند .
نسخه 8.1 ویندوز چند ماه پیش در بازار جهانی توسط مایکروسافت عرضه شد . نسخه ارتقا یافته ای که تقریبا 25 مورد کاربردی (دقت داشته باشید که ممکن است تعداد ویژگیها کمی بیشتر یا کمتر باشد که بنده با بررسی چند وب سایت این عدد را اعلام کرده ام) که در نسخه 8 غیرفعال یا نبود فعال شده است . از جمله منوی استارت ، جستجو در اینترنت بوسیله کادر Search خود ویندوز ، غیرفعال کردن پنجره Navigation و موردهای دیگر .

1. اضافه شدن منوی استارت

اولین موردی که در این نسخه تصحیح شده است منوی استارت می باشد . در یکی از مقالات به این نکته اشاره کردم که یکی از نقص های ، کلید استارت بود که توسط مایکروسافت حذف شده بود ولی خوشبختانه در نسخه 8.1 منوی استارت در اختیار کاربران قرار داده شده است .

2. غیر فعال کردن صفحه مترو
یکی از صفحاتی که برای کاربران تازه وارد گیج کننده و غیر قابل تحمل بود ، صفحه مترو می باشد . کاربری که برای بار اول می خواهد از ویندوز 8 استفاده کند ، شاید نتواند به راحتی وارد صفحه اصلی شده و از سیستم عامل به نحو احسن استفاده کند که خوشبختانه این مورد در نسخه 8.1 تصحیح شده است . کافیست بر روی نوار وظیفه کلیک راست کرده و گزینه Go to the desktop instead of Start when I sign in را انتخاب کنید

3. غیر فعال کردن پنجره Navigation به صورت دستی
حتما با ویندوز 8 کار کرده اید ! وقتی موس را گوشه پایین و بالای سمت راست صفحه کمی نگه می داشتید یک پنجره با نام Navigation ظاهر شده و 5 گزینه را در اختیار شما قرار میداد . این پنجره همانند Areo ممکن است خوشایند کاربر نباشد . خوب در نسخه جدید به راحتی می توانید با استفاده از گزینه Corners & Edges و سپس Corner navigation هر دو ابزار را غیر فعال کنید .




4. اضافه شدن چند کلید میانبر کاربردی
Windows Key + H: با استفاده از این میانبر تنظیمات به اشتراک‌گذاری را در نرم‌افزار در حال اجرا نمایش می توان داد. برای مثال اگر در حال مشاهده یک عکس هستید و از این میانبر استفاده کنید، تنظمیات به اشتراک‌گذاری این عکس به کمک اپلیکیشن Mail نمایش داده می‌شود. Windows Key + M: به کمک این میانبر تمام پنجره‌هایی که باز هستند اما در حال کار بر روی آن‌ها نیستید، مخفی یا به اصلاح مینی‌مایز می‌شوند. Windows Key + Q: این میانبر، در ویندوز ۸ هم وجود داشته اما در ویندوز ۸.۱ با استفاده از آن منوی جستجو به تنهایی ظاهر می‌شود نه اینکه تمام منوی‌ استارت با آن نمایش داده شود. Windows Key + F: این یکی دقیقاً مشابه‌ میانبر قبلی است، با این تفاوت که برای جستجو در میان فایل‌ها و فولدرها کاربردی شده است. 5. حذف کردن چندین اپلیکیشن به صورت همزمان
در ویندوز ۸، شما در هر زمان تنها قادر به حذف یک اپلیکیشن بودید. اما ویندوز ۸.۱ به شما امکان می‌دهد که چندین اپلیکیشن را انتخاب نموده و به صورت همزمان حذف کنید.
برای انجام اینکار کافیست بر روی اپلیکیشن‌ مورد نظرتان راست‌کلیک کرده و از منوی پایین صفحه گزینه Uninstall را انتخاب کنید.



. جستجوی پیشرفته فایل در ویندوز 8
شاید دوست داشته باشید مطالب یا فایلی که در ویندوز جستجو می کنید در موتور جستجو هم سرچ شود . تمام کاربران ویندوز می دانند که کادر جستجو فقط این امکان را در اختیار کاربر قرار میداد تا در محیط ویندوز و فایل ها جستجو انجام دهد ولی در نسخه 8.1 این امکان وجود دارد که به کمک موتور جستجوگر بینگ و به صورت همزمان فایل‌های محلی و اینترنت را جستجو کنید. به طور کل ویندوز 8.1 نسبت به نسخه 8 دارای ویژگیهای جدیدی می باشد که به صورت خلاصه به آن اشاره میکنم .
1. منوی استارت
2. نمایش اسلادی صفحه قفل
3. استفاده از تصویر پس زمینه به عنوان صفحه مترو
4. آپ ساعت زنگدار
5. آپ ماشین حساب
6. فروشگاه جدید ویندوز
7. الگوی جدید صفحه شروع
8. حذف چند اپلیکیشن به صورت همزمان
9. حذف چند برنامه با هم
10. قابلیت تماس در اینترنت اکسپلورر
11.به روز رسانی تنظیمات سیستم

برای مقایسه دقیق تر از لینک سایت سازنده استفاده کنید .
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر