ترک سیگار در هر سنی موجب کاهش چشمگیر مرگ و میر می‌شود

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
ترک سیگار در هر سنی موجب کاهش چشمگیر مرگ و میر می‌شود



پژوهشگران علوم پزشکی می گویند براساس نتایج پژوهش‌های انجام شده، ترک سیگار حتی در سنین سالمندی موجب کاهش چشمگیر مرگ و میر در افراد می‌شود.
به گزارش خبرنگار سایت پزشکان بدون مرز ، سیگار یک عامل خطر مهم برای بسیاری از بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان است.
براساس این گزارش گروهی از محققان از هفت کشور جهان (آمریکا، چین، استرالیا، ژاپن، انگلستان، اسپانیا و فرانسه) افراد ۳ تا ۵۰ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.
مطالعات انجام شده حاکی از آن است که ۸۳ درصد افزایش مرگ و میر نسبی برای سیگاریها و ۳۴ درصد افزایش مرگ و میر نسبی برای سیگاری‌های (افرادی که سیگار کشیدن را ترک کرده اند) سابق در مقایسه با افرادی است که هرگز سیگار نکشیده‌اند.
این گزارش نشان می‌دهد که شواهد اپیدمیولوژی سیگار عمدتاً در میان بزرگسالان و میانسالان است و سیگار کشیدن مرگ و میر را افزایش می‌دهد و خطر نسبی مرگ و میر حتی در سنین بالا پس از ترک سیگار کاهش می‌یابد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر