تحصیل در آمریکا - مهاجرت به آمریکا (بخش اول)

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0

مهاجرت به آمریکا:
ایالات متحده آمریکا سرزمین تنوع فرهنگی و جغرافیایی است. جامعه ایست که همچنان مهاجران را به دلایل مختلف مانند جذب می کند. آمریکا امروزه مکانی پویا برای سرمایه گذاری و تحصیل بدل شده است. و به منظور تحصیل در ایالات متحده، تجربه ای فوق العاده خواهد بود چرا که فرصت این را خواهید داشت تا دانش خود را با بهترین مغزها به اشتراک بگذارید و در محوطه ی دانشگاه، با اجتماعاتی از اقشار مختلف جامعه تعامل داشته باشید. آینده ی شغلی بهتری در انتظار شما خواهد بود و تجربه ی تحصیل و کار در این کشور باعث افزایش اعتماد به نفس، استقلال و توانایی های بین فرهنگی در شما می شود که کارفرکایان سراسر دنیا به دنبال آن هستند.

برتری علمی

ایالات متحده آمریکا دارای دانشگاه ها و کالج هایی با بهترین رتبه هاست. این کشور دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی دنیا با برنامه هایی برجسته در تقریبا تمام زمینه ها می باشد. مدارکی که در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می شوند، در کل دنیا شناخته شده هستند. دانشگاه های آمریکا به واسطه ی اینکه قطب پیشرفت های متنوع تکنولوژی هستند شما را در برابر برخی از به روزترین پیشرفت های تکنولوژی قرار می دهند و امکان این را خواهید داشت که در زمینه ی انتخابی خود با اساتید برجسته ملاقات، تعامل و حتی مطالعه و پژوهش کنید.

فرصت های آموزشی

آزادی عمل و بیان، یکی از نشانه های دانشگاه های ایالات متحده است. نظام آموزش عالی در هر رشته ی تحصیلی دارای تنوع موضوع است. دانشگاه های آمریکا به واسطه ی بودن در خط مقدّم فناوری و تکنیک های آموزشی و با بهترین تجهیزات و منابع ممکن، برای دانشجویان تسهیلات و فرصت های فراوانی فراهم می آورند به قصد آنکه فرد در هر رشته ای که تحصیل می کند، متخصص بار بیاید و دوره ی تحصیلی وی طوری طی شود که مناسب نیازهای خاص او باشد. تعامل اساتید با دانشجویان بطور غیر رسمی است که این امر به دانشجویان انگیزه داده و رویکرد شخصی به برنامه ی درسی را ترویج می کند.

حمایت از دانشجویان خارجی

دانشجویان خارجی در دانشگاه های ایالات متحده اکثرا باارزش تلقی می شوند چرا که توانایی ها و ایده های جدیدی را به کلاس ها می آورند. اغلب دانشگاه های ایالات متحده، انجمن هایی مختص دانشجویان خارجی دارند که به آن ها کمک می کند تا با محیط جدیدشان خو بگیرند. این کمک در تمامی مراحل تحصیل ادامه خواهد داشت؛ از برنامه های جهت دهی اولیه گرفته تا کمک کردن به ویرایش رزومه و کاریابی هنگامی که فارغ التحصیل می شوید. اگر شما دانشجوی کارشناسی ارشد و یا دکترا هستید، محتملا کمک مالی نیز از طرف استاد خود دریافت خواهید کرد (به عنوان دستیار پژوهشی استخدام خواهید شد) یا اینکه به عنوان دستیار آموزش فعالیت خواهید کرد که این امر در تأمین هزینه ی تحصیل به شما کمک می کند. تعامل تنگاتنگ با اساتید می تواند در آینده ی شغلی شما نیز تاثیرگذار باشد و دیدگاه هایی در رابطه با زمینه ی تحقیقاتی تان به شما بدهد که دستیابی به آن از طریق تنها مطالعه ی صرف امکان پذیر نبوده است.


آشنایی با سیستم آموزش و پرورش

مدرسه ابتدایی

مدرسه ابتدایی شامل پنج سال آموزش و پرورش است؛ از سال اول تا پنجم. در کل هر دانش آموز شش سال را در مدرسه ابتدایی می گذراند که شامل یک سال مهد کودک نیز می باشد.

مدرسه متوسطه

بعد از سال پنجم، دانش آموزان به سمت مدرسه ی متوسطه می روند. مدرسه ی متوسطه شامل هفت سال کامل است؛ از کلاس ششم تا دوازدهم که پس از آن به دانش آموزان دیپلم دبیرستان اعطا می شود.

دانشگاه در مقطع کارشناسی

مقطع کارشناسی پس از تکمیل دوازده سال تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه آغاز می شود. دانشجویان خارجی که مایلند وارد دانشگاه یا کالجی آمریکایی شوند، می بایست مدرکی معادل دیپلم دبیرستان اخذ کرده باشند.

هر دانش آموز می تواند یک دوره ی دو ساله ی فوق دیپلم یا دوره ی چهار ساله ی لیسانس را در یک دوره ی خاص مطالعاتی انتخاب کند که این دوره ی خاص مطالعاتی را "رشته" می نامند. دانشجویان باید تا سال دوم کالج یک رشته را انتخاب (یا اعلام) کنند.

دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اصولا مستلزم حداقل شانزده سال تحصیل رسمی است؛ دوازده سال تحصیل در مدرسه ی ابتدایی و متوسطه و پس از آن چهار سال در مقطع کارشناسی. مقاطع مختلف آموزش عالی عبارتند از:

- کارشناسی ارشد که یک برنامه ی دو ساله است. گاهی تنها در شرایطی به دانشجویان اجازه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یک رشته را می دهند که لیسانسی مرتبط با همان رشته داشته باشند. یک دانشجو می تواند رشته ای که در کارشناسی تحصیل کرده را در مقطع کارشناسی ارشد تغییر دهد به شرط آنکه تعدادی از دروس پایه ی رشته جدید را بگذراند؛ که این درس ها را "دروس پیش نیاز" می نامند. برخی از دوره ها (حقوق، دندانپزشکی و پزشکی) در آمریکا تنها در سطح آموزش عالی وجود دارند.

- دکتری (مقطع پژوهشی) که بالاترین مدرک اعطایی در رشته های تحصیلیِ پژوهش گراست و دانشجو را برای تدریس و پژوهش دانشگاهی آماده می کند. اخذ مدرک دکتری اصولا مستلزم سه تا شش سال تحصیل مستمر بعد از مقطع کارشناسی ارشد است؛ بسته به رشته ی دانشجو و پایان نامه ای که انتخاب می کند. رساله ی دکتری یک تحقیق فشرده است که باید برای گرفتن مدرک تکمیل شود.

تقویم تحصیلی

ترم پاییز (سپتامبر/ اکتبر)

بیشترین میزان پذیرش دانشجو در این ترم صورت می گیرد و تقریبا بیشتر برنامه ها نیز در این زمان ارائه می شوند. اکثر کمک هزینه های مالی نیز در این ترم در دسترس هستند.

ترم بهار (ژانویه/ فوریه)

تعداد کمتری پذیرش در این ترم صورت می گیرد و کمک های مالیِ محدودی برای این ترم در دسترس قرار دارند.

ترم تابستانی (جولای)

برخی از دانشگاه ها و کالج ها به دانشجویان این فرصت را می دهند که توانایی های خود را تا بیشترین سطح ممکن ارتقا دهند. هر دانشجو می تواند در برنامه ها و کلاس های تابستانی شرکت کند و یا با گذراندن دروسی پیش نیاز دروس پیشرفته را کسب کند.


روند درخواست

قبل از ارائه ی درخواست

- زمان بندی اپلای: دانشجویان می بایست حداقل 15 ماه قبل از شروع ترمی که برای آن پذیرش می خواهند، درمورد دانشگاه ها تحقیق کنند.

- تهیه ی لیست کوتاهی از دانشگاه ها: در اینترنت و در سایت کالج ها و دانشگاه ها جستجو کنید. با خانواده، دوستان یا دیگرانی که در آمریکا تحصیل کرده اند، صحبت کنید. لیستی از دانشگاه های مورد علاقه خود تهیه کنیدتقاضای فرم درخواست

بسته به اینکه به کدام کالج یا دانشگاه استان درخواست می دهید، تفاوت هایی در روند درخواست وجود دارد. راه معمول برای درخواست، تکمیل پرونده ی درخواست و ارسال آن به صورت آنلاین می باشد. در صورتی که در استفاده از اپلیکیشن آنلاین مشکلی داشتید و نیاز به تهیه فرم های پذیرش دارید، دو راه برای دریافت فرم درخواست وجود دارد:

- از دانشگاه ها تقاضای فرم درخواست کنید: می توانید با پر کردن یک فرم بصورت آنلاین، مستقیما از طریق سایت دانشگاه ها، مفاد درخواست را تقاضا بدهید.

- از سایت دانشگاه دانلود کنید: بسیاری از دانشگاه ها نسخه ای قابل دانلود و آماده ی پرینت از فرم خود را بر روی سایت قرار می دهند. این فرم ها می توانند همانند فرم های عادی برای درخواست بکار روند.


امتحانات اصلی

آزمون استدلالی SAT یا SAT Reasoning Test

آزمون استدلالی SAT آزمونی است که گذراندن آن برای دریافت پذیرش برنامه های کارشناسی اغلب دانشگاه های آمریکا نیاز است. این آزمون توانایی های تفکر انتقادی، حل مسئله و قابلیت های ارتباطی را می سنجد که برای موفقیت در کالج نیاز می باشند. این تست تعیین می کند که یک دانشجو توانایی ها و دانشی که در داخل و خارج از فضای کلاس فراگرفته است را چگونه بکار می گیرد.

آزمون SAT متعلق به College Board بوده و توسط آن ها منتشر و ارتقاء داده شده است. College Board اظهار می کند که استفاده از آزمون SAT در تلفیق با معدل دبیرستان (GPA) شاخصی دقیق تر از میزان موفقیت فرد در کالج فراهم می آورد.

آزمون موضوعی SAT یا SAT Subject Test

آزمون موضوعی SAT دانش و توانایی های دانشجو را در یک زمینه ی خاص و همچنین توانایی وی برای بکارگیری این دانش را می سنجد. بسیاری از کالج ها از این آزمون های موضوعی برای پذیرش، برگزاری دوره و راهنمایی دانشجویان درمورد انتخاب دوره ها، کمک می گیرند. این آزمون ها به کالج ها مقیاسی قابل اعتماد برای سنجش میزان آمادگی دانشجو برای تحصیل در سطح کالج در یک زمینه ی خاص، ارائه می دهند.

ACT

آزمون ACT پیشرفت کلی دانش آموزان دبیرستانی و توانایی آن ها در تکمیل تحصیلات در سطح کالج را توسط آزمون های چند گزینه ای می سنجد که این آزمون ها چهار توانایی را پوشش می دهند: زبان انگلیسی، ریاضی، خواندن و علوم. این آزمون یک بخش اختیاری نوشتاری نیز دارد که توانایی طراحی و نوشتن یک مقاله ی کوتاه را می سنجد. ACT بیان می کند که نمراتش شاخصی ارائه می دهد از میزان "آمادگی برای کالج" و اینکه نمرات در هر زیر مجموعه ای مربوط می شود به توانایی ها در دروس سطح ورودی کالج در زبان انگلیسی، جبر، علوم اجتماعی، علوم انسانی و زیست شناسی.

TOEFL

آزمون تافل توانایی ارتباط به زبان انگلیسی را از طریق چهار مهارت "گوش دادن، خواندن، نوشتن و صحبت کردن" اندازه می گیرد و مختص افرادی است که قصد تحصیل یا کار را در مناطق انگلیسی زبان دارند. برای گذراندن آزمون TOEFL می بایست قبل از زمان برگزاری آن از طریق سایت ETS ثبت نام کنید.

GRE

آزمون نمرات تحصیلات تکمیلی (GRE) توسط موسسه ی ETS برای سنجش مهارت های زبانی، استدلال کمّی، تفکر انتقادی و نوشتار تحلیلی تنظیم شده است که این مهارت ها مختص هیچ رشته ی خاصی نیستند. نمرات این آزمون استاندارد شده به دانشکده های تحصیلات تکمیلی، بازرگانی یا حرفه ای یا هر دپارتمان یا بخشی از دانشکده کمک می کند تا میزان پتانسیل پیشرفت را در دانشجویان آینده ی خود دریابند. بسته به رشته ی تحصیلی، دانشگاه ها ممکن است از دانشجو بخواهند یا به او پیشنهاد بدهند که آزمون عمومی (GRE-General) یا آزمون موضوعی (GRE-Subject) و یا هر دو را پشت سر بگذارد. مؤسسات غیر معتبر که توسط هیئت مدیره ی GRE تأیید شده اند نیز می توانند نمرات متقاضیان را دریافت کنند.

GMAT

آزمون پذیرش مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد (GMAT) یک آزمون استاندارد شده برای مشتاقان MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) می باشد. این آزمون بمنظور سنجش توان بالقوه ی دانشجویان از طریق ارزیابی ریاضیات، درک لغات و نوشتار تحلیلی در آن ها، طراحی شده است. آزمون GMAT که در ابتدا برای استفاده ی مؤسسات/دانشگاه های آمریکا که ارائه دهنده ی برنامه های مدیریت و تجارت هستند آماده شده بود، اکنون به عنوان معیاری برای اختصاص پذیرش به دانشجویان، در سطح جهانی و توسط بیش از 1700 مؤسسه/دانشگاه استفاده می شود.

آزمون GMAT توسط Pearson Vue از طرف شورای پذیرش مدیریت در مقطع کارشناسی ارشد (GMAC) طراحی شده و اجرا می شود. این Pearson Vue است که نمرات آزمون را به اطلاع دانشگاه ها و مؤسسات می رساند.

LSAT

آزمون پذیرش دانشکده حقوق (LSAT) یک آزمون استاندارد شده ی نصفه روزه است که برای دریافت پذیرش دانشکده های حقوقِ عضو LSAC (کنسول پذیرش دانشکده های حقوق)، اکثر دانشکده های حقوق کانادا و آمریکا و بسیاری از دانشکده های حقوق که توسط ABA (انجمن داوطلبانه ی حقوقدانان و دانشجویان حقوق) تأیید نشده اند الزامی ست. این آزمون معیار استانداردی از مهارت های خواندن و درک لغات را فراهم می کند که دانشکده ها می توانند به عنوان یکی از چندین فاکتور برای ارزیابی متقاضیان بکار ببرند. این آزمون 4 بار در سال در صدها مکان در دنیا برگزار می شود.

آزمون LSAT برای سنجش مهارت هایی طراحی شده است که برای موفقیت در دانشکده ی حقوق الزامی بنظر می رسند: خواندن و درک متون پیچیده همراه با دقت و بینش، سازماندهی و مدیریت اطلاعات و توانایی استنتاج منطقی از آن اطلاعات، توانایی تفکر به شیوه ی انتقادی، و تحلیل و ارزیابی استدلال ها و برهان های افراد.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر