تاثیر جنگل‌درمانی بر فشار خون و سلول‌های ضدسرطان

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


پژوهشگران ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که نیم‌ساعت پیاده‌روی در جنگل باعث کاهش فشار خون و آرامش روان می‌شود.


به گزارش ایسنا و به نقل از دویچه‌وله، در آلمان نخستین جنگل "درمان‌بخش" آغاز به کار کرد و اقامت در این محیط پردرخت سلول‌های ضد سرطان را فعال می‌کند. اینکه جنگل و فضای سبز بر سلامت جسم و روان انسان موثر است تازگی ندارد. از دیرباز انسان‌ها برای آرامش درونی به فضای سبز پناه می‌برده‌اند و هنوز هم، با وجود نابودی بخش زیادی از جنگل‌ها در سراسر جهان، علاقه انسان‌ها به طبیعت سرسبز کاهش نیافته است.


آنچه که تازگی دارد، به‌رسمیت‌شناختن "جنگل‌درمانی" در آلمان است. در جزیره "اوزه‌دم" نخستین جنگل درمان‌بخش به طور رسمی کار خود را آغاز کرده است.


در این جنگل که ۲۵۰ هکتار مساحت دارد و از درخت‌های گوناگون، به‌ویژه راش و کاج تشکیل شده، کلینیک و تجهیزات گوناگونی برای درمان بیماری‌های ریوی و عوارض استرس موجود است.


هم‌زمان پژوهشگران ژاپنی در تحقیقات گوناگون به نتیجه‌های امیدبخشی در رابطه با تاثیر جنگل بر سلامت جسم و روان انسان‌ها رسیده‌اند. دانشمندان دانشگاه توکیو کشف کرده‌اند که نیم ساعت پیاده‌روی روزانه در جنگل باعث جذب اکسیژن بیشتر، درمان سردرد و بهبود گردش خون، کاهش فشار خون و استرس می‌شود.


علاوه بر این، رنگ سبز درختان باعث آرامش روحی انسان می‌شود. به همین دلیل کارشناسان می‌گویند که پیاده‌روی در جنگل و اقامت در اماکن پردرخت از هر نظر برای انسان مفید است.


بسیاری از گیاهان و درختان جنگل مواد بوزا ترشح می‌کنند، از جمله "ترپن" که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود.


پژوهشگران ژاپنی به این نتیجه رسیده‌اند که سپری کردن لحظاتی در جنگل سلول‌های کشنده طبیعی را فعال می‌کند. این سلول‌ها به غده‌های سرطانی حمله کرده و آنها را از بین می‌برند.


این پژوهشگران شماری زن جوان را برای پیاده‌روی به جنگل فرستادند. در روز نخست، پس از دو ساعت پیاده‌روی، تعداد سلول‌های کشنده طبیعی به میزان ۵۰ درصد افزایش یافت. در روز دوم و پس از چهار ساعت پیاده‌روی سلول‌های کشنده بیش از ۷۰ درصد افزایش یافتند.


این افزایش سلول‌های کشنده بیش از یک هفته دوام داشت.


از دیگر پیامدهای اقامت و پیاده‌روی در مناطق پردرخت می‌توان جلوگیری از اختلالات عصبی، بی‌خوابی، اضطراب، تنش و کم‌اشتهایی نام برد.


کارشناسان توصیه می‌کنند که هر انسان بالغ یا نابالغ می‌بایست برای بهبود وضعیت جسمانی و روحی‌اش دست‌کم هفته‌ای یک بار در پارک یا جنگل پیاده‌وری کند. اما آنچه که در این رابطه نباید فراموش کرد، خود جنگل است که دارد به تدریج محدود می‌شود و در صورت ادامه وضعیت فعلی بالاخره از بین ‌می‌رود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر