به یاد آن روزی که فوتبال را شگفت زده کردی !

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
امروز میخوایم راجع به کسی صحبت کنیم که یک کشور بهش مدیونه ، کسی که از ارکان آخرین قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا بود ، کسی که نشون داد بخشندگی یعنی چی .. کسی که توی یک تورنومنت از رونالدوی برزیلی هم بیشتر گل زد !

ولادیمیر اسمیچر اسطوره ی تیم ملی جمهوری چک نقش بزرگی در تاریخ سال های اخیر فوتبال داشت که به اون ها در ادامه اشاره میکنیم .

ولادیمیر اسمیچر به طور حرفه ای فوتبال خودش رو از باشگاه جوانان اسلاویاپراگ جمهوری چک شروع کرد و در ادامه با درخشش در تیم جوانان به باشگاه بزرگسالان اسلاویاپراگ پیوست .( این رو به یاد داشته باشیم باشگاه اسلاویاپراگ باشگاه برترین گلزن تاریخ دنیای فوتبال یعنی جوزف بیکان کبیره . جوزف بیکان اسطوره ی چکسلواکی با زدن 1468 گل بالاتر از پله و گرد مولره !
وی در 217 بازي براي اسلاوياپراگ جمهوري چك 395 گل به ثمر رسانده و مجسمه وي در شهر پراگ يكي از نمادهااست !)
اسمیچر سال 96 موجب شد اسلاویاپراگ جز 4 تیم برتر لیگ اروپا (جام یوفای سابق بشه ) همین درخشش باعث شد ولادیمیر جز لیست تیم ملی جمهوری چک برای یورو 96 باشه .

اسمیچر و جمهوری چک فینالیست یورو 96

در حالی که کشور چکسلواکی دو ساله که تجزیه شده کسی هیچ انتظاری از جمهوری چک نداره .
جمهوری چک در بازی اول گروهی به آلمان باخته و بازیه خودش با ایتالیا رو با درخشش پاول ندود برده !
چک در بازیه سوم خودش با روسیه فقط به یک امتیاز احتیاج داره تا به دور حذفی جام ملتها صعود کنه !

اسمیچر و جمهوری چک میهمان ورزشگاه خاطرانگیز آنفیلد لیورپول !

در ورزشگاه آنفیلد یکی از میزبان های جام ملتهای 96 اروپا هستیم ،بازی جمهوری چک و روسیه تا دقیقه ی 85 مساوی بود ولی بازیکن روسیه ای به اسم Vladimir Beschastnykh نتیجه رو 3 بر دو به نفع روسیه میکنه با این نتیجه جمهوری چک حذف میشه و به جاش ایتالیا به دور بعدی صعود می کنه !
3دقیقه بعد ......
دقیقه ی 88 هستیم یه پاس به ولادیمیر اسمیچر میرسه ، فرصت برای ولادیمیر اسمیچر .... گــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــــــــل
اسمیچر یاری که به عنوان یار ذخیره به بازی اومده گل صعود جمهوری چک رو میزنه !
ایتالیا نائب قهرمان جام جهانی 94 و روسیه از دور گروهی حذف میشن و جمهوری چک و آلمان به دور بعد میرن !


agf6llxot9qn7b108nrn.jpg


در ادامه جمهوری چک با حذف پرتغال ، فرانسه و زیدان !! به فینال جام ملتها رسید ولی در فینال چک 2 بر یک به آلمان باخت در فینال اسمیچر میتونست دروازه ی آندریاس کوپکه رو باز کنه ولی با سیو استثنایی این گلر آلمانی مواجه شد !

جام کنفدراسیون های سال 97 اسمیچر بیشتر از رونالدوی برزیلی گل زد !!
تیم چک به نمایندگی از قاره ی اروپا در جام کنفدراسیون ها حضور داشت و در آخر به خاطر شکست مقابل برزیل قدرتمند به عنوان سومی بسنده کرد !
نکته ی جالب وقتی بود که که در پایان جام اسمیچر 5 گله بالاتر از رونالدوی 4 گله و پایین تر از روماریوی کبیر قرار گرفت !

f1m3pezgbuki3qwuhnzy.jpg



بعد از درخشش های اسمیچر در پیراهن جمهوری چک باشگاه لن فرانسه با وی قرارداد بست و یکسال بعد باشگاه لن به کمک اسمیچر و بازیکنان شایسته ی خودش برای اولین و آخرین بار در فصل 97-98 قهرمان لیگ فرانسه شد ! بعد از درخشش ولادیمیر باشگاه لیورپول موفق شد وی رو به خدمت بگیره .

یورو 2000 و گل خوردن های پیتر اشمایکل از ولادیمیر اسمیچر

جمهوری چک و اسمیچر در یورو 2000 واقعا بدشانس بودن سه تا تیرک به جای گل زدن برای اونا کافی بود که در همون مرحله ی گروهی حذف بشن ولی نکته ی جالب مسابقه ی دانمارک و جمهوری چک در مرحله ی گروهی این بود که اسمیچر در نقش وینگر دو بار دروازه ی پیتر اشمایکل رو باز کرد !

1nwnstrr9hpaa7m22i2s.jpg


اسمیچر بعد از یورو 2000 و در باشگاه لیورپول با مربیگری ژار هولیه بنا به دلایلی کمتر در پست مهاجم کناری به کار گرفته میشد و بیشتر هافبک هجومی یا کناری بود .

دو قهرمانی با کمک اسمیچر برای لیورپول در سال 2001
لیورپول در سال 2001 موفق شد بارسلونا رو در مرحله ی نیمه نهایی شکست بده و بازی فینال رو مقابل تیم آلوز برگزار کنه . بازی فینال در ورزشگاه خانگی دورتموند یعنی وستفالن برگزار شد .
دورتموند و آلوز تا دقیقه ی 116 چهار بر چهار مساوی بودن ولی در این دقیقه ولادیمیر اسمیچر از سمت چپ زمین آلوز یک استارت انفجاری زد و مدافع نگون بخت آلوز رو وادار به خطا کرد مدافع آلوز اخراج شد و ورق بازی به کل برگشت و همون ضربه ی خطا منجر به گل پنجم لیورپول و قهرمانی این تیم در جام یوفا شد !

جام یوفا در دست اسمیچر و پاتریک برگر دو هافبک اهل چک لیورپول

a19e5wq803qe3wgsl0ze.jpg


لیورپول همون سال در حالی که اسمیچر رو در ترکیب یازده نفره داشته با شکست آرسنال قهرمان جام حذفی هم شد .


یورو 2004 و معرفی جمهوری چک به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی اروپا

جمهوری چک در دومین بازی خودش به مصاف هلند می رفت هلند در حالی که در نیمه ی اول دو بر صفر از جمهوری چک جلو بود در نیمه ی دوم با گل های یان کولر و میلان باروش بازی برده رو مساوی شده دید !

تا دقیقه 88 بازی 2-2 مساوی بود که ناگهان ولادیمیر اسمیچر با پاس زمینی کارل پوبورسکی گل سوم و پیروزی بخش چک رو به ادوین فان درسار و هلند زد ، درپایان این جام این مسابقه به عنوان زیباترین مسابقه ی جام انتخاب شد .

nv24gkq71afl5eas56a8.jpg


در ادامه جمهوری چک در حالی که صعودش به دور بعد مسجل شده بود با یازده بازیکن ذخیره ی خودش آلمان رو با تمام ستارگانش حذف کرد ! و با حذف دانمارک در نیمه نهایی به مصاف یونان رفت که این دیدار رو جمهوری چک با دو تیرک ، ناداوری و ضد فوتبال یونان باخت .

قهرمانی لیورپول با معجزه ی ولادیمیر اسمیچر در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 ! عاقبت بخشندگی همینه !

لیورپول به فینال لیگ قهرمانان اروپا در سال 2005 رسیده ولی اسمیچر فیکس نیست !
می رسیم به دقیقه ی 23 هری کیول مصدوم میشه و نمیتونه به بازی ادامه بده ! رافا بنیتز سرمربی وقت لیورپول اسمیچر رو به جای کیول به بازی می فرسته !
(اسمیچر در سال 2003 که هری کیول به لیورپول اومد وقتی فهمید که کیول به شماره ی 7 علاقه زیادی داره با تمام مردونگی شماره ی هفت رو به هری کیول بخشید و خودش شماره ی یازده رو بر تن کرد !
heart_mini.gif
)

دقیقه 56 فینال لیگ قهرمانان

لیورپول 3 بر یک از میلان عقبه !
اسمیچر از پشت محوطه ی جریمه یک شوت محکم میزنه و دیدا به سمت توپ شیرجه میزنه !
دیدا نمیتونه بگیره و گــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــل

8ubdam85l2zoyid6uld6.jpg


در پایان لیورپول با شوکی که اسمیچر بهشون داد و درخشش جرارد بازی رو به پنالتی کشوند !
در ضربات پنالتی رافا بنیتز با تیز هوشی پنالتی پنجم رو به ولادیمیر اسمیچر داد و پنالتی پنجم اسمیچر + درخشش یرزی دودک گلر لیورپول باعث قهرمانی به یادماندنی لیورپول در لیگ قهرمانان اروپا میشه !


خوشحالی میلان باروش و اسمیچر دو بازیکن چکی لیورپول از قهرمانی :

0qug6az6ssx6x7rcuz8m.jpg


جام در دستان اسمیچر :

ap31o7cucejfee10v3o6.jpg


gkvfudcjr1w958ibhjto.jpg


عجب ! همون بازیکنی که شمارش رو بهش بخشید مصدوم شد اومد بیرون و اسمیچر توی فینال اون گل تاریخی رو زد !

صعود جمهوری چک به جام جهانی با گل ولادیمیر اسمیچر

همون سال جمهوری چک در پلی آف جام جهانی با تک گل اسمیچر نروژ رو در زمین خودش شکست داد و همین گل برای صعود چک به جام جهانی کافی بود ! هر چند که اسمیچر جام جهانی رو از دست داد !

بازگشت به اسلاویاپراگ و خداحافظی از فوتبال !

اسمیچر از لیورپول به بوردو و از اون جا بار دیگه به اسلاویاپراگ برگشت و اون جا به یک قهرمانی لیگ با اسلاویاپراگ دست پیدا کرد ، پاول ندود به احترام اسمیچر بار دیگر پیراهن باشگاه خودش اسپارتاپراگ رو به تن کرد و برای بازی خداحافظی اسمیچر به میدان رفت ! بسیاری از بزرگان چک به عشق اسمیچر در بازی اسپارتاپراگ و اسلاویا پراگ شرکت کردند .

اسمیچر در کنار پیتر کوبا گلر افسانه ای چک و پاول ندود مرد سال فوتبال اروپا

o5x51ehwp5gi2ydw7kf3.jpg


اسمیچر در حال حاظر مدیر ورزشی تیم ملی جمهوری چک هست
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر