بهترین راهکارها برای افزایش سرعت مودم وای فای

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
در این مطلب به صورت قدم به قدم نحوه‌ی عوض کردن کانال وای فای مودم را آموزش می‌دهیم.


البته به سادگی عوض کردن کانال در تلویزیون نیست ولی همچون تلویزیون، مودم نیز باید کانالی را انتخاب کند تا از آن طریق اطلاعات را به صورت وای فای برای شما بفرستد. ولی مشکل اینجا است که کانال پیش‌فرضی که مودم شما استفاده می‌کند ممکن است با کانال وای فای مودم همسایه‌های شما یکی باشد و این باعث تداخلات بسیاری می‌شود که موجب خواهد شد سرعت وای فای شما بسیار پایین بیاید و صفحات وب‌سایت‌ها دیر لود (load) شوند.


وای فای دایرکت چیست و چرا باید مراقب آن بود ؟!


تعویض کانال وای فای مودم و انتخاب کانالی که کمتر ترافیک دارد یا در حال حاضر هیچ شبکه‌ای از آن استفاده نمی‌کند باعث می‌شود که سیگنال وای فای مودم خیلی بهتر شود. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه مشخص کنیم که کدام کانال‌های وای فای مودم ترافیک بیشتری دارند و چگونه کانال مودم را بر روی این کانال خلوت تنظیم کنیم.


وای فای (WiFi) چیست؟


قدم اول: می‌توانید از نرم افزارهایی همچون free inSSIDer utility برای ویندوز استفاده کنید تا شبکه‌های وای فای دوروبر را شناسایی کند و مشخص کند آن شبکه‌ها بر روی چه کانالی هستند. در دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید می‌توان از اپلیکیشن WiFi Analyzer app استفاده کنید. اپلیکیشن‌های بسیاری با این نام وجود دارند ولی ما اپلیکیشن شرکت farproc را توصیه می‌کنیم. البته قبل از شروع حتما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه به شبکه‌ی وای فای متصل است.






قدم دوم: پس از اجرای اپلیکیشن یک گراف مانند عکس بالا مشاهده خواهید کرد که در آن شبکه‌های وای فای اطرا‌ف تان با رنگ‌های مختلف نشان داده شده‌اند و همچنین قدرت سیگنال و کانالی که استفاده می‌کنند نیز مشخص است. با این گراف متوجه خواهید شد که آیا قدرت سیگنال مودم شما خوب است یا نه و نیز خواهید فهمید که کانال فعلی آن خلوت است یا شلوغ و نیز می‌توانید ببینید که چه کانالی را بهتر است استفاده کنید که البته این کانال باید تا حد امکان خلوت‌ترین کانال گراف باشد و اگر تقریبا تمامی آن‌ها شلوغ بودند، کانالی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین همسایگان‌تان در آن حضور ندارند.


وای فای ۸۰۲٫۱۱ac چیست ؟ و چقدر سریعتر از ۸۰۲٫۱۱n است ؟


قدم سوم: حال باید به رابط کاربری تحت وب مودم‌تان وصل شوید. برای این کار باید در مرورگر وب آدرس IP مودم‌تان را وارد کنید. این آدرس ممکن است در دفترچه راهنمای مودم نوشته شده باشد یا شاید هم در پشت مودم نوشته شده باشد. اگر پیدا نکردید، در ویندوز یک Command Prompt باز کنید و در آن عبارت ipconfig را تایپ کنید و سپس به دنبال عبارت Default Gateway بگردید و عددی که روبه‌روی آن نوشته شده است، آدرس آی پی مودم شما است و احتمالا عددی شبیه ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ خواهد بود. پس از اینکه آی پی را در مرورگر وب وارد کردید، از شما خواسته می‌شود یوزرنیم و پسورد مودم را وارد کنید. اینها نیز یا در دفترچه یا پشت مودم نوشته شده‌اند و بهتر است یوزرنیم و پسورد را عوض کنید تا کس دیگری نتواند وارد مودم شما بشود.



قدم چهارم: در رابط کاربری مودم به دنبال تنظیمات وای فای (WiFi setting) بگردید و در آنجا شماره کانال احتمالا توسط منویی بازشونده قابل تغییر است و البته در مودم‌هایی با مارک‌هایی مختلف، جایی که این گزینه قرار دارد بسیار متفاوت است. در عکس پایین، رابط کاربری مودم D-Link را می‌بینید. در این مودم در صفحه اصلی بر روی Advanced کلیک کنید و سپس از منوی سمت چپ گزینه‌ی Wireless setup را انتخاب کنید و بعد از آن Manual Wireless Network Setup را انتخاب کنید تا به تنظیمات کانال وای فای برسید. سپس تغییرات را save کنید و بعد از آن ممکن است که لازم باشد مودم را خاموش روشن کنید تا تنظیمات جدید اعمال شود.


چرا نیازمند بسط و گسترش تکنولوژی وای فای هستیم ؟

آی تی رادار نوشت : با انجام این چهار قدم توانسته‌اید کانال‌های مختلف وای فای را در دوروبر خودتان شناسایی کنید و پس از شناسایی خلوت‌ترین کانال‌ها، کانال را عوض کرده و از افزایش سرعت وای فای لذت ببرید. ولی همیشه نیز روش‌هایی اینچنینی پاسخ‌گو نخواهد بود و شاید بهتر باشد به فکر خرید یک مودم جدید و سطح بالا باشید.

منبع:صبحانه آنلاین
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر