برای گذراندن تعطیلات نوروزی سری به دریاچه کوه گل بزنید!

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
برای پشت و گذار بهاره، نظرتان درباره یک منطقه خنک کوهستانی با دریاچه ای طبیعی و زمینی پوشیده از گل و سبزی چیست؟ جایی که عطر لاله و آویشن مشام تان را پر کند و شما را به بهشتی مجسم ببرد؟

پیشنهاد ما برای گشت و گذار نوروزی شما، دریاچه کوه گل است که در شمال شهرستان بویراحمد و در شرق شهر توریستی سی‌سخت در «دهانه انبری» و گردنه مشهور «بیژن» و تپه‌های «کوه گل» قرار دارد. کوه گل در واقع قسمتی از طبیعت دنا است که دارای چشمه‌های آب معدنی، دریاچه‌های فصلی و دامنه‌های پوشیده از گُل است و همچنین نام رودخانه‌ای که از چشمه‌های آن سرچشمه می‌گیرد.

ir2512.jpg

برای دیدن این دریاچه باید تا هشت کیلومتری شرق سی‌سخت و 44 کیلومتری یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کنید و از سه مجموعه دریاچه زیبای کوه‌گل، دشت‌های لاله‌های واژگون و آبشار زیبای تنگ نمک با نمای بسیار طبیعی و آب و هوای مطبوع آن دیدن کنید.

ir2512-1.jpg

اگر در بهار و تابستان گذارتان به کوه گل بیفتد می توانید انواع گل‌های شقایق، گیاهان وحشی را ببینید که با عطر سرمست کننده آویشن کوهی شما را به بهشتی واقعی می برند.

ir2512-2.jpg

در تابستان هم تجمع پرندگان مهاجر و پرندگان بومی در سواحل و کنار دریاچه به زیبایی های این منطقه اضافه می کند. انواع مرغابی و اردک کله‌سبز، لک لک، حواصیل، درنا، خروس کولی و چنگر پرندگانی هستند که در تابستان می توانید حوالی این دریاچه ببینید.

در کنار این مجموعه زیبای گردشگری، منطقه حفاظت شده دنا قرار دارد که باعث افزایش چشم‌انداز زیبا طبیعی این منطقه شده است. این منطقه گردشگری یکی از مهمترین مراکز توریستی در سطح کشور است. در محدوده‌ای به وسعت نیم هکتار و عمق 15 متر در فصل بهار و تابستان زیبایی ویژه ای دارد که در کمتر نقطه ای از ایران می توانید ببینید.


ir2512-3.jpg

اما اگر به هر دلیلی نتوانستید این روزها سری به این منطقه بزنید، نگران نباشید. اردیبهشت کوه گل از هر زمان دیگری دیدنی تر است و البته در تابستان هم کوه گل با هوای مطبوع کوهستانی اش جایی است که می توانید از گرمای هوا به آن پناه ببرید!
ir2512-4.jpg

منبع:tebyan.net
__________________
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Melika

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر