بازدید پیامبر از بهشت

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]بازدید پیامبر از بهشت [/FONT]
[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]

7a6fddb8-9140-4aa6-b895-85e8d3a05ce6.jpg

[FONT=arial, helvetica, sans-serif]
[/FONT]
چه بوی خوشی ، چه رایحه دا انگیزی ، چه کاخ های زیبایی ، چه درختانی ، چه باغ هایی ، آن ملائک را ببین خشت های طلا و نقره بر دست دارن و خانه هایی بنا میکنند ، اما گاهی دست از کار میکشند .
جبرئیل گفت : آن خشت ها کارهای خوبی است که بنده ی مومن انجام میدهد هر وقت دست از کار خوب و عمل صالح بر میدارد فرشته ها هم کارشان را تعطیل میکنند .
بهشت هشت در دارد . پیامبر جلو رفت دید روی هر دری از درهای بهشت چیزی نوشته است . اولین نوشته این بود : ( الصدقه بعشر امثالها و القرض بثمانیه عشر ) صدقه ده برابر و قرض دادن هجده برابر اجر و پاداش دارد .
محمد وارد شد بوی عطر زعفران مشامش را پر کرد . آرامشی بر جانش نشسته بود . جبرئیل کفت بر هر دری چهار کلمه است و هر کلمه بهتر است است از دنیا و آنچه در آن است به شرط عمل ، پیامبر بی قرار بود تا این کلمات را به خاطر بسپارد و برای امتش به سوغات آورد .
پس به در اول رسید . به خط نور نوشته بود : لااله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله ، خوب نگاه کرد دید با خط ریزتر زیر آن نوشته بود : برای هر چیزی راهی است و راه رسیدن به شادمانی اول قناعت دوم سخن حق گفتن سوم ترک حسد و چهارم همنشینی با نیکان است .
پس به در دوم رسید نوشته را خواند : لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله لا اله الا الله ،زیر آن نوشته بود برای هر کارب چاره ای است و برای خشنودی در قیامت چهار کار لازم است :
1- دست مهربانی بر سر یتیمان بکشید
2- به زنان به شوهر مهربانی کنید و حاجت آنها را برآورید .
3-درماندگان و بیچارگان را دستگیری کنید .
پیامبر زیر لب گفت عجب عبارتی چه زیبا چه راهگشا ! پیامبر به در سوم رسید بر آن نوشته بود لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله زیر آن نوشته بود اگر آرامش و عافیت دنیا میخواهید چهار خصلت پیشه کنید :
کم سخن بگویید کم بخوابید میانه روی و اعتدال اختیار کنید ، بخورید و بیاشامید ولی اصراف نکنید . پیامبر شگفت زده گفت : عجیب است هر دری را رمزی است .
به در چهارم رسید ، نوشته بود : لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله و زیر آن نوشته بود هرکس ایمان به خدا و روز قیامت دارد باید احترام پدر و مادر را نگه دارد و به آنها مهربانی کند و هرکس به خدا و رسول و روز قیامت ایمان داردباید آنچه میگوید حق باشد وگرنه ساکت باشد . پیامبر فرمود : چه تاکید عجیبی در این جمله دوبار به ایمان به خدا و روز قیامت اشاره شده است . یعنی اهمیت گزیده گویی و خاموشی چقدر زیاد است . جبرئیل گفت : اری همه ی فتنه ها از کلام ناحق برمیخیزد .
به در پنجم رسیدند نوشته بود : لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله و زیر آن نوشته بود : اگر کسی میخواهد به او ظلم نشود به کسی ظلم نکند اگر کسی میخواهد کسی به او دشنام ندهد به کسی دشنام ندهد . هر کس میخواهد ذلیل مردم نشود کسی را خوار و ذلیل نکند . هر کس میخواهد به ریسمان محکم الهی چنگ بزند به وحدانیت خدا و رسالت خاتم انبیا و امامت علی مرتضی چنگ بزند .
به در ششم رسیدند . با خط نور نوشته بود : لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله و زیر آن نوشته بود : هر کس میخواهد قبر او گشاده شود مسجدی بسازد و هرکس میخواهد حیوانات درون خاک بدنئ او را نخورند در مسجدی بنشیند و هر کس میخواهد منزل خود را در بهشت ببیند مساجد را با فرش بپوشاند و برای نماز مردم آماده کند .
تبسمی شیرین بر لبان محمد نشسته بود : همه اش برای مردم ، جبرئیل گفت : کلید درهای بهشت همه اش خدمت به خلق است .
به در هفتم رسیدند . جبرئیل گفت : نوشته های در هفتم به نگاه تو خوانده میشود . شادی در رگ های او می دوید و غرق در روحانیت بود و با عاقبت امتش می اندیشید . آیا راه های ورود به بهشت آسان است آیا دستیابی به این کلید ها میسر است ؟
محمد در این اندیشه بود که جبرئیل او را ندا داد و به در آخر برد و بر در آخر نوشته بود : لا اله الا الله محمد رسول الله علی ولی الله و زیر آن نوشته بود : هر کس میخواهد که از هر دری که میخواهد وارد بهشت بشود باید چهار خصلت داشته باشد: سخاوت و جوانمردی پیشه کند ، به اخلاق خوش خود را بیاراید و به نیازمندان صدقه دهد ، از اذیت و آذار مردم بپرهیزد . پیامبر فرمود : عجیب است ، باز هم حقوق مردم


منبع : کتاب الگوی من . سید جواد بهشتی
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر