این موادغذایی باعث “نفخ معده” می‌شوند

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
این موادغذایی باعث “نفخ معده” می‌شوند

اگر شما هم جزو افرادی هستید که بعد از خوردن تعدادی از موادغذایی احساس “نفخ معده” دارید، باید رژیم غذایی خاصی برای خود انتخاب کنید.
دکتر شهرام آگاه فوق تخصص گوارش و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: وجود برخی قندها در موادغذایی موجب نفخ معده‌ی افراد می‌شود. مثلا کسانی که دچار اختلال آنزیم هضم کننده‌ی سایر قندها مثل قند میوه هستند ممکن است نتوانند قند موجود در میوه را خوب هضم کنند و با خوردن میوه دچار نفخ می‌شوند که بهتر است در مصرف میزان میوه دقت کنند.

وی اظهار داشت: هم چنین بعضی از موادغذایی ساختگی مثل آدامس و آب نبات حاوی قند و شیرینی گروه‌هایی هستند که هضم آن را برای گوارش ناممکن و دشوار می‌کند و نفخ شکم و درد را برای فرد در پی دارد.

آگاه در پایان افزود: گروهی از موادغذایی حبوبات هستند که قند موجود در آن‌ها برای انسان قابل هضم نیست بنابراین این قند هضم نشده در بعضی افراد که بیش از حد حساس هستند تخمیر شده و باعث نفخ و قار و قور شکم می‌شود
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر