اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل Ubuntu وارد بازار می‌شود

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
پپیش از این مدیران شرکت کانونیکال اعلام کرده بودند، ‌در حال طراحی و ساخت سیستم عامل موبایل از نسخه لینوکس Ubuntu یعنی پر‌مخاطب‌ترین نسخه لینوکس دسکتاپ هستند. حال پس از گذشت حدود دو سال از این وعده، روز گذشته اولین گوشی هوشمند مجهز به سیستم عامل Ubuntu وارد بازار می‌شود.
به گزارش «تابناک»، شرکت کانونیکال طراح و پشتیبان سیستم عامل لینوکس Ubuntu اعلام کرده ‌که طی هفته آینده، اولین نسخه از سیستم عامل موبایل Ubuntu ‌روی یک گوشی هوشمند روانه بازار خواهد شد. این گوشی هوشمند که البته در سال ۲۰۱۳ وعده آن داده شده بود، در ‌‌نهایت بعد از مدت‌ها تأخیر، قرار است‌ آنلاین به فروش برسد.


نام این گوشی هوشمند Aquaris E4.5 نسخه Ubuntu است که به بهای ۱۷۰ یورو یا در حدود ۱۹۰ دلار تنها در اروپا به فروش خواهد رسید.







اولین هوشمند مجهز به سیستم عامل Ubuntu وارد بازار میشود
این گوشی هوشمند البته با این بها که در سطح بودجه متوسط طبقه‌بندی می‌شود، از ویژگی‌های سخت‌افزاری متوسطی نیز برخوردار است. صفحه نمایش ۴.‌۵ اینچ با وضوح ۵۴۰ در ۹۶۰ پیکسل و با تراکم ۲۴۰ پیکسل در هر اینچ، پردازشگر Quad-Core از نوع Media Tech و با قدرت ۱.‌۳ GHz، حافظه رم یک گیگابایت و حافظه داخلی ۸ گیگابایت با قابلیت ارتقا با SD تا ۳۲ گیگابایت، دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل به همراه دوربین دوم ۵ مگاپیکسل، باتری ۲۰۰۰Ah و وزن ۱۲۳ گرم.


اولین هوشمند مجهز به سیستم عامل Ubuntu وارد بازار میشود
‌باید ورود هوشمند مجهز به Ubuntu را دقیقا در مسیر ورود سیستم عامل موبایل فایرفاکس و هدف آن تشریح کرد: مواجه کردن اپراتور‌ها و مشتریان با سیستم عامل‌های رقیب برای اندروید، iOS و ویندوز فون.




اما سیستم عامل موبایل Ubuntu دقیقا چه نقطه قوتی برای رقابت در این عرصه دارد؟ صرف‌نظر از مبنا شدن آن بر روی کرنل لینوکس همانند اندروید، آنچه کانونیکال بر ‌آن تأکید می‌کند، پارادایم جدیدی در طراحی واسط کاربری سیستم عامل موبایل است. کانونیکال نام این پارادایم جدید را Scopes گذاشته است.


‌Scopes واسط کاربری است که از چندین صفحه اصلی سازمان یافته تشکیل می‌شود، برای مثال یک صفحه اصلی یا Home برای موزیک، یکی برای اخبار و... .
اولین هوشمند مجهز به سیستم عامل Ubuntu وارد بازار میشود
اما موضوع اصلی در این میان، صرف‌نظر از واسط کاربری مربوط به وجود نرم‌افزارهای لازم برای این سیستم عامل است. اکنون نرم‌افزار چندانی برای این سیستم عامل وجود ندارد، ولی برخی از نمونه‌های اصلی و پرکاربرد همچون فیسبوک و توئیتر موجود هستند؛ همانند فایرفاکس موبایل، اغلب نرم‌افزارهای Ubuntu موبایل نیز با استفاده از HTML 5 و سایر تکنولوژی‌های تحت وب طراحی و تولید می‌شوند.




موضوع دیگر آنکه ‌این گوشی هوشمند به شدت از سوی اندروید و ویندوز فون به رقابت کشیده خواهد شد. برای مثال هوشمند Moto E با بهایی ارزان‌تر از این هوشمند، مجهز به سیستم عامل اندروید بوده و از طراحی فوق‌العاده‌ای نیز برخوردار است. همچنین در حال حاضر مایکروسافت با هدف‌گیری کف بازار گوشی‌های هوشمند، با ارائه نسخه‌های ویندوز فون جالب توجه و رقابتی، حتی پای اندروید را از برخی بازار‌ها به در برده است.


حال با این تفاسیر، باید منتظر ماند و دید قدم بعدی کانونیکال برای رقابت با غول‌های بازار چیست.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر