امکان اجرای برنامه های ویندوزی در کروم بوک و کروم باکس

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


دو شرکت گوگل و VMware اعلام کرده‌اند که به کمک یکدیگر راه حلی مناسب برای این مشکل یافته‌اند. از قرار معلوم این کار توسط سیستم DaaS مبتنی بر پروتکل HTML5 Blast صورت می‌گیرد. البته پیش از این نیز راهکارهایی برای دسترسی به سیستم عامل ویندوز در قلب سیستم عامل کروم وجود داشت. به طور مثال گوگل اپلیکیشن Remote Desktop مخصوص به خود را برای این کار تهیه کرده بود. اما در راهکارهایی این چنینی همیشه بحث پایین بودن سطح امنیت مطرح است.
شرکت VMware، این غول دنیای مجازی سازی، اعلام کرده که از طریق یک سیستم ابری، امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی را در سیستم عامل کروم فراهم کرده. از قرار معلوم این اپلیکیشن ها از طریق فضایی ابری و در محیطی مبتنی بر وب اجرا خواهند شد. به زودی کاربران کروم بوک ها می‌توانند این سرویس سودمند را از Chrome Web Store بر روی سیستم خود نصب کنند.



گوگل تلاش می‌کند علاوه بر کروم بوک ها، کروم باکس‌های خود را نیز در بازار PC ها جا بی اندازد. همان‌طور که می‌دانید هنوز بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها از سیستم عامل XP استفاده می‌کنند. گوگل با اشراف به این که دوران پشتیبانی مایکروسافت از سیستم عامل XP به پایان خود نزدیک شده، در نظر دارد کروم باکس‌های خود را جانشین PC های مبتنی بر XP کند. گوگل با همکاری شرکت‌های مختلفی از جمله ایسوس تولید انبوه این کروم باکس‌ها را در برنامه خود دارد. حال گوگل توانسته به کمک شرکت VMware راهی پیدا کند که امکان اجرای نرم افزارهای ویندوزی در سیستم عامل نوپای کروم فراهم شود. شاید این شرکت با همین اقدام ساده بتواند آخرین بهانه‌ها برای عدم مهاجرت به سیستم عامل کروم را از بین ببرد.

 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ترنم** و zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر