اظهارنامه مالیاتی در معاملات فصلی

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
اظهارنامه مالیاتی در معاملات فصلی: طبق قوانین مالیاتی ، هر شخص حقیقی و حقوقی که در اقتصاد و فعالیت دارد باید اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل سازمان مالیاتی دهد .برای اینکار ، ابتدا باید ثبت نام الکترونیکی شما در سایت مالیات تکمیل شده باشد. بعد از ان میتوانید برنامه اظهارنامه مالیاتی را از سایت مالیات دانلود کرده و نسبت به تکمیل آن اقدام نمایید . آخرین مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی ، سی و یکم تیر می باشد.

maliat.jpg

توجه شود که اشخاص حقیق و حقوقی معاف از مالیات هم ، باید اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل دهند. طبق تبصره ماده صد و نود دو قانون مالیات ، عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی موجب جریمه ایی معادل چهل درصد مالیات متعلق میگردد و مشمول بخشودگی نمیگردد.

معمولا اظهارنامه مالیاتی در ایران برای شرکت ها و سازمان ها به دو صورت محاسبه می شود:
1- داوطلبانه و توسط خود فرد.
در این روش از محاسبه اظهارنامه مالیاتی ، خود افراد حقیقی و یا حقوقی بدون نیاز به مراجعه کارشناسان مالیاتی و ممیزی به صورت داوطلبانه اقدام به پر کردن اظهارنامه مالیاتی کرده و با توجه به میزان درآمد ، استهلاک و هزینه ها ، حقوق کارکنان و... میزان مالیات سالانه آن ها محاسبه می شود. این اظهارنامه مالیاتی توسط کارشناسان و ممیزین اداره مالیات بررسی شده و در صورت عدم تخلف و صحت موارد ذکر شده در اظهارنامه مالیاتی ، میزان مالیات بررسی شده و محاسبه می گردد.

2- توسط کارشناسان و ممیزین مالیاتی
در صورتی که خود افراد به صورت داوطلبانه اقدام به ارائه اظهارنامه مالیاتی نکنند ، ممیزین و کارشناسان اداره مالیات ، میزان مالیات را بر اساس اسناد و مدارک موجود ، میزان مالیات را محاسبه کرده و آن را مشخص می کنند .

افرادی که باید اظهارنامه مالیاتی خود را ارائه دهند:
در ادامه به معرفی افراد حقیقی و حقوقی می پردازیم که باید اظهارنامه مالیاتی را تسلیم کنند. معیار معرفی این افراد ماده 1 قاونون مالیات های مستقیم می باشد:

1- بر اساس مقررات باب دوم تمام اشخاص حقیقی و حقوقی دارای اموال و املاک ساکن ایران
2- تمام افراد و اشخاص حقیقی ساکن در ایران ، نصبت به درآمد هایی که در ایران و یا خارج از ایران کسب ی کنند.
3- تمامی افراد و اشخاص حقیقی ایرانی مقیم خارج از کشور ، نسبت به تمام دارایی ها و درآمد هایی که در داخل ایران کسب می کنند.
4- تمامی افراد و اشخاص حقوقی ، که در ایران و یا در خارج از ایران ، دارایی و درآمد کسب می نمایند.
5- تمامی افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی غیر ایرانی که به هرشکل از ایران درآمد کسب کرده ودارایی دارند.
سازمان های معاف از پرداخت مالیات:
بر اساس قوانین مالیاتی و معاملات فصلی مصوب سازمان و ارگان های زیر معاف از پرداخت مالیات می باشند:
1- تمامی شهرداری ها
2- موسسات دولتی
3- وزارت خانه ها
و تمام ارگان هایی که بودجه آن ها توسط دولت تامین می شود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر