اسکن و شناسایی انواع ویروس ها از طریق سایتهای آنلاین

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
یکی از مشکلاتی که امروزه کاربران زیادی با آن روبرو هستند بحث ویروس می باشد . دلیل این موضوع هم پیشرفت تکنولوژی و ارتباطی می باشد که کاربران دائما با آن دست و پنجه نرم می کنند . استفاده از برنامه های ارتباط جمعی و شبکه های اجتماعی ، دانلود نرم افزار های رایگان ، دانلود تصاویر از سایتهای مختلف و ... تنها بخشی از این موارد می باشد که یکسری مشکلات برای سیستم عامل بوجود می آورد .



حال اگر فایل یا برنامه ای دانلود کردید و خواستید مطمئن شوید که آیا این فایل دانلود شده دارای بدافزار می باشد چکاری باید انجام بدهید ؟ خوب تمام کاربران می دانند که برای حذف ویروس باید از نرم افزار آنتی ویروس استفاده کنند ولی بعضی مواقع شما دسترسی به یک آنتی ویروس قوی ندارید و می خواهید مطمئن شوید که فایل مورد نظر دارای بدافزار نمی باشد . در ادامه چند وب سایت را معرفی میکنم که با استفاده از آنها به راحتی می توانید فایل دانلود شده را مورد بررسی قرار بدهید که آیا داخل پوشه ویروس می باشد یا خیر ؟

شماره 1 : این وب سایت به شما کمک می کند تا فایل ، وب سایت و یا یک مکان مشخص را به صورت کامل مورد بررسی قرار داده و در صورت نداشتن مشکل از آن استفاده کنید . تنها عیبی که می توان از این وب سایت گرفت حداکثر حجم فایل می باشد که بیشتر از 60 مگابایت را پشتیبانی نمی کند و حتما باید فایل را به قسمت های کم حجم تر تبدیل کنید .
روشکار بسیار ساده می باشد . کافیست فایل مورد نظر را انتخاب و بر روی کلید Scan کلیک کنید . در پایان هم درصد ویروسی بودن فایل همانند تصویر زیر نمایش داده می شود .




دومین وب سایت virusscan می باشد . کمی کار با این سایت زمان بر می باشد دلیل این امر هم این می باشد که ابتدا فایل را آپلود کرده و سپس توسط تمام آنتی ویروس ها شروع به بررسی می کند که ممکن است اگر حجم فایل شما زیاد باشد چند ساعتی زمان ببرد .



شماره 3 :
فکر نکنم کاربری باشد که نام آنتی ویروس بیت دیفندر را نشنیده باشد . یکی از بهترین آنتی ویروسهای در حال حاضر دنیا که از نظر کیفیت و کارایی در حد مطلوبی قرار دارد . این آنتی ویروس بدلیل تنظیماتی که دارد ، کار کردن با آن کمی مشکل می باشد .



منبع : learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر