استفاده از شیشه تاشو ها در معماری ساختمان

nazi75

New member
2016-01-30
33
4
0
[h=2][/h]
1997487468564c3331887b8.jpg

سیستم بالکنی و یا همان شیشه های تاشو محصولی جدید در دنیای درب و پنجره می باشد که بیشتر به عنوان پنجره دوم در صنعت ساختمان استفاده می گردد.

روش کار شیشه های تاشو جی بالکن به طور مثال در یک فضایی به طول 3 متر و ارتفاع 2 متر بدین صورت است که یک ریل یا همان پروفیل به طول 3متر در کف و یک ریل دیگر در سقف پیچ می گردد.
سطح مقطع این ریل حدود 4 *4 سانتی متر میباشد.تعداد 5 عدد شیشه هرکدام به عرض 60 سانتی متر و طول تقریبی 2 متر تهیه شده و درون ریل قرار داده می شود.ضمن این که 2عرض شیشه که که درون ریل قرار می گیرد با پروفیل شیشه گیر پوشانده شده است. پس از تنظیمات مربوطه و به اصطلاح ریگلاژ سیستم توسط نصاب و هم چنین پر کردن درزهای موجود در 4 طرف سیستم نصب شده توسط چسب سیلیکون که به دلیل ناطرازبودن سطوح ایجاد شده است سیستم تاشو آماده ی باز و بسته شدن میباشد.

در تمامی محصولات شرکت، حداقل از 4 نوع پروفیل و حداکثر از 6 مدل پروفیل در هر مدل و در هر درگاه استفاده میشود که تمامی این پروفیلها با پیچهای مخصوص بسته به اینکه پروفیل کف و یا سقف و یا کناره ها میباشند، به سقف، کف و یا دیواره های کناری متصل میشوند.
در تمامی درگاههایی گه سقف، کف و یا کناره های آن از سنگ، سرامیک، کاشی، سیمان، بتن، چوب و یا از متریال غیر فلزی مانند قوطی آهن درست شده است، پروفیل کف بر روی کف، پروفیل سقف در زیر سقف و پروفیلهای کناره ها بر روی متریال ذکر شده، پیچ و رولپلاک شده و پس از تراز کردن پروفیلها و رگلاژ نهایی درگاه، فاصله مابین پروفیل و سقف و یا کف، تاکوز گذاری شده و سپس با چسب ماستیک آنتی باکتریال کاملا Seal میشود. نکته قابل توجه این استکه هر چقدر درگاه مورد نظر ناتراضی کف، سقف و یا کنار کمتری داشته باشد، سیستم کارآیی بهتر، کارکرد راحتتر و طول عمر بیشتری خواهد داشت.
در تمامی مدلهای محصولات، در صورتیکه سقف، کاذب باشد حتما میبایست در سقف در محل نصب پروفیل سقف قوطی آهنی متناظر با محصول مورد نظر نصب شده و به نحوی مهار شود که به هیچ عنوان قوطی مورد نظر اصطلاحا شکم ندهد. قوطی آهن مورد نظر را از جدول مقایسه ای مربوطه میتوانید استخراج نمایید.
در سایر درگاههایی که آهنکشی شده اند و یا به هر دلیلی نیاز به آهنکشی برای نصب دارند اتصال پروفیلها با پیچهای خودکار انجام میپذیرد و رگلاژ و یا فینیشینگ به همان ترتیب قبلی میباشد. نکته ای که کارفرمایان عزیز میبایست مد نظر قرار دهند این استکه قوطی های مذکور در صورتیکه کاور شوند زیبایی نهایی کار بسیار بیشتر خواهد بود. یعنی اصطلاحا قوطی ها توی کار تعبیه شوند و سطح قوطی همباد کف، سقف و یا کناره های تمام شده درگاه قرار گیرد به نحویکه بعد از پیچ شدن پروفیلها بر روی قوطی آهنی، فقط پروفیلها رویت شوند. این کار در زیبایی نهایی کار سهم بسزایی دارد.

اینگونه شیشه ها در یک سمت از فریم بصورت آکاردئونی جمع می شوند و یکی از مدرن ترین محصولات ساختمانی طی سال های اخیر می باشند.
سیستم شیشه تاشو به گونه ای طراحی شده که پانل اول ثابت بوده و بقیه پانل ها متحرک می باشند و با توجه به متحرک بودن پانل ها هیچ محدودیتی برای نظافت سطوح خارجی شیشه وجود ندارد.سیستم شیشه های تاشو برای درب و پنجره هایی که عرض بیشتر از دو متر دارند و در پارتیشن بندی هایی که نیاز است بصورت موقت فضاها از یکدیگر جدا گردد استفاده می شود.

با بکارگیری شیشه های سکوریت ۸ میلی متری و نصب جوینت های پلاستیکی ، این سیستم با توجه به تجارب گذشته شرکت آریا شیشه متحرک پارس، استفاده از قوطیهای متفرقه، زنگ زده و یا مستعمل برای آهنکشی به هیچوجه توصیه نمیشود، چراکه بواسطه دقت بالایی که در نصب سیستمها متحرک نیاز است، در صورت استفاده از قوطیهای متفرقه موجود در بازار، بطور حتم نصب دچار مشکل خواهد شد، چراکه اکثر قوطیهای ذکر شده دارای پیچیدگی و یا تاب هستند که این امر در مسئله نصب سیستمهای متحرک غیر قابل حل بوده و قطعا مسئله ساز خواهد شد.نوع قوطیهای آهنی مورد استفاده با توجه به نوع محصول انتخابی در جدول ذیل درج شده است. شایان ذکر است که در جدول مورد نظر، اندازه های ذکر شده یعنی حداقل عرض مورد نیاز، و از قوطیهایی باید استفاده شود که این عرض را تامین نمایند. چراکه عدد قید شده دقیقا اندازه عرض پروفیلی استکه در وجه قید شده نصب خواهد شد. بعنوان مثال در مدل PMG30 در هر چهار وجه، عدد 40 نوشته شده است، این بدان معنی استکه عرض پروفیلی که در 4 وجه نصب خواهد شد 40 میلیمتر میباشد. برای این مهم، میتوان برای صرفه جویی در هزینه های آهنکشی، از حداقل قوطیهای موجود در بازار یعنی 20*40 نیز استفاده نمود، بشرطیکه قوطی مورد نظر به نحوی مهار شود که بعد از نصب به هیچ عنوان شکم ندهد و همچنین عرض 40 آن به داخل باشد، چراکه پروفیلی که بر روی آن نصب خواهد شد 40 میلیمتر عرض خواهد داشت. کارفرمایان عزیز در صورتیکه بخواهند از عرض قوطی بالاتری استفاده نمایند مانعی نخواهد داشت، به عنوان مثال در برخی از تجارب گذشته، از قوطیهای بزرگتر مانند 40*40 و یا 60*40 و یا 60*60 و یا حتی 80*40 نیز استفاده شده است.


ردیفکد محصولسقفکفکناره ها
1PMG30404040
2PMG50606060
3سری PMG60100100100
4سری PMG8060ندارد40
5PMG90606040



زمانبندی انجام کار در حالت عادی


  1. آماده سازی درگاه نصب – زمانبندی انجام اینکار پس از بازدید محل به کارفرمای محترم اعلام میشود.
  2. اندازه گیری درگاه نصب و تهیه نقشه کار ویا شابلون درگاه – به ازائ هر درگاه، از 20 دقیقه الی 1.5 ساعت با توجه به شکل درگاه. این کار در محل پروژه انجام میشود.
  3. محاسبه ابعاد شیشه ها و سفارش تولید آنها – برای هر درگاه حدود 20 دقیقه. این کار در بخش فنی شرکت انجام میشود. بصورت عادی شیشه ها 12 روز بعد از زمان سفارش وارد کارخانه میشوند.
  4. برشکاری و فرزکاری پروفیلها در کارخانه – برای هر درگاه حدود 3 الی 7 ساعت با توجه به شکل درگاه. در کارخانه از روی نقشه فنی و قبل از رسیدن شیشه ها به کارخانه انجام میگیرد.
  5. نصب شیشه ها بر روی پروفیلهای برش خورده– برای هر درگاه حدود 2 الی 4 ساعت با توجه به تعداد شیشه ها. شایان ذکر استکه این کار پس از ارسال شیشه ها به کارخانه انجام گرفته و پس از چسب زنی، شیشه ها حدود 8 الی 12 ساعت بصورت افقی بر روی خرکهای مخصوص اینکار قرار داده میشوند تا چسب مخصوص شیشه ها کاملا خشک شود.
  6. نصب یراق آلات مربوطه بر روی شیشه ها – برای هر درگاه حدود 1 الی 3 ساعت با توجه به تعداد شیشه ها.
  7. اعزام و نصب سیستم – برای هر درگاه حدود 4 الی 24 ساعت با توجه به نوع مدل، طول درگاه، شکل درگاه و تعداد شیشه ها.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر