استعمال دخانيات و تاثير آن بر بارداري زنان

Mohadlove

مدیر بخش آرایش و زیبایی
2014-02-16
1,290
1,063
0
[h=2][/h][h=2] استعمال دخانيات و تاثير آن بر بارداري زنان [/h]
ba1404.jpg

استعمال دخانيات در دوران بارداري بين سال‌هاي 1989 تا 1998 به‌طور قابل‌ملاحظه‌اي كاهش يافته و اين روند همچنان ادامه دارد. در اين سال‌ها ترك سيگار كاهش 10 درصدي مرگ‌ومير نوزادان و کاهش 12 درصدي مرگ‌ومير جنين و نوزادان زير يك ماه را به همراه داشته است.
مطالعه‌ها نشان مي‌دهند نوزاداني كه مادرانشان در 3 ماهه اول دوران بارداري دخانيات را ترك مي‌كنند از نظر وزن و رشد جسمي با ساير نوزادان تفاوتي ندارند. همچنين لازم به يادآوري است که مصرف سيگار در 3 ماهه سوم بارداري اثرات جبران‌ناپذيري دارد. اگر خانم‌ها سيگار را قبل از دوران بارداري يا در زمان بارداري ترك كنند، آثار نامطلوب آن کاهش مي‌يابد. اجراي برنامه‌هاي خاص براي زنان باردار و آموزش‌هاي لازم در مورد اثربخشي ترك سيگار بر سلامت نوزادان، احتمال ترك سيگار را در آنها افزايش مي‌دهد. آنچه در زير مي‌آيد بخشي از مضراتي است که براي نوزادان مادران سيگاري اتفاق مي‌افتد.
- زنان سيگاري نيز مانند مردان در معرض افزايش خطر ابتلا به انواع سرطان‌ها، بيماري‌هاي قلبي و عروقي و بيماري‌هاي ريوي هستند اما ريسک ابتلا به اين بيماري‌ها براي زنان بيشتر است.
- جنين مادران سيگاري در معرض خطر تاخير در بارداري، سقط جنين در بارداري اول و دوم، خطر بارداري خارج از رحم و سقط خودبه‌خودي هستند.
- استعمال دخانيات در زنان باردار، خطر زايمان پيش از موعد، جداشدن ناگهاني جفت (جدايي جفت از رحم) و جفت سرراهي (غيرطبيعي بودن محل جفت) را افزايش مي‌دهد به‌طوري كه مي‌تواند باعث خون‌ريزي شديد هنگام زايمان شود.
- احتمال تولد نوزادان كم‌وزن در ميان مادران سيگاري بيشتر است. كم‌وزني نوزادان خطر ابتلا به بسياري از بيماري‌ها و مرگ‌ومير آنها را در دوره نوزادي تا يک ماه اول پس از تولد افزايش مي‌دهد. اين نوزادان با خطر عقب‌ماندگي رشد درون رحمي مواجه‌اند.
- بيشترين آمار مرده‌زايي متعلق به زنان سيگاري است.
- مادران سيگاري، توانايي‌ كمتري براي شيردادن به نوزادشان دارند
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر