از مصرف شیر خام پرهیز کنید

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]از مصرف شیر خام پرهیز کنید
[/h]

» سرویس: اجتماعي - سلامت
کد خبر: 94011302430
پنجشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶



پزشکان در بررسی جدید خود نسبت به مصرف شیر خام و افزایش 100 برابری احتمال ابتلا به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی هشدار دادند.
به گزارش سرویس «سلامت» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پزشکان با بیان اینکه در سال‌های اخیر مصرف شیر خام به جای شیر پاستوریزه رونق بیشتری یافته، اظهار کردند: شیر خام موجب بروز بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی می‌شود که می‌توان به اسهال، استفراغ، تب و دل درد اشاره کرد. همچنین در موارد جدی‌تر امکان بروز نارسایی کلیوی یا مرگ هم وجود دارد.
محققان آمریکایی معتقدند: خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از مواد غذایی که از خوردن شیر خام بوجود می‌آید 100 برابر بیش از مصرف شیر پاستوریزه است.
مصرف کنندگان شیر خام بر این باورند: این نوع شیر حاوی میزان بالاتری از آنتی‌بادی، پروتئین و باکتری نسبت به شیر پاستوریزه است و در برخی از افراد احتمال آلرژی و عدم تحمل لاکتوز را کاهش می‌دهد.
به گزارش ایسنا به نقل از خلیج تایمز، با این وجود پزشکان در مطالعات جدید خود مشاهده کردند: آلوده کننده‌های میکروبی در شیر خام وجود دارد که می‌تواند موجب بروز بیماری‌های ناشی از مصرف مواد غذایی شود و برای زنان باردار، کودکان و افراد مسن خطرناک‌تر است.
انتهای پیام
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر