ارتودنسی سرامیکی یا همرنگ دندان

ارتودنسی سرامیکی که همان ارتودنسی همرنگ دندان می باشد، به تازگی وارد بازار شده و طبیعتا مزایای متعددی نسبت به بریس های براق فلزی دارد. توجه داشته باشید برای انجام این نوع ارتودنسی لازم است حتما به بهترین دندانپزشک زیبایی مراجعه کرد تا نتیجه مطلوب نصیب شما شود.

ارتودنسی سرامیکی چیست؟

به طور کلی می توان گفت انجام ارتودنسی برای اصلاح ناهنجاری های دهان و فک بوده به طوری که برای این امر از بریس هایی استفاده شده که به صورت بست می باشد که می تواند کمک کند تا دندان ها به جای مناسب خود برگردد. توجه داشته باشید در گذشته نه چندان دور تنها نوع از بریس های موجود در بازار از جنس فلز بودند اما امروزه بریس هایی از جنس مواد کامپوزیتی و آلیاژهای سرامیکی همرنگ ساخته شده است که به صورت شفاف و بدون رنگ می باشد. این امر موجب شده که طراحی این بریس ها بسیار زیبا باشد و به راحتی با رنگ دندان ‌ها ترکیب شده و جلب توجه نکند. با وجود این امر می‌ توان گفت ارتودنسی سرامیکی علاوه بر اینکه می تواند به اصلاح ظاهر جایگاه دندان ها بپردازد، هیچ گونه عوارض جانبی نداشته و جذابیت دندان های شما را بالا می برد. اما به طور کلی باید بدانید در ارتودنسی سرامیکی نیز لازم است که پس از انجام ارتودنسی، بهداشت دهان به طور کامل رعایت شده تا به راحتی بتوانید دندان های زیبا و سالم داشته باشید.
Ceramic-orthodontics-5.jpg


ویژگی بریس های سرامیکی

همانطور که از اسم بریس های سرامیکی پیدا است این نوع ارتودنسی که برای رفع ناهنجاری ها و فاصله بین دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد از مواد کامپوزیتی و آلیاژهای سرامیک ساخته می شود. مواد کامپوزیتی مانند موادی هستند که جهت پر کردن دندان ها مورد استفاده قرار گرفته و برای ساخت بریس ارتودنسی نیز از این مواد به گونه ای استفاده شده که شباهت زیادی به روش پر کردن دندان ها دارد. از آنجایی که بریس های سرامیکی شکلی کاملا مشابه با دندان‌ های شما دارند می توان گفت این روزها حالت ارتودنسی نامرئی به خود می گیرد با این حال تا شما در فاصله نزدیک به شخصی قرار نگیرید نمی توانند تشخیص دهند که آیا شما از ارتودنسی استفاده کرده اید یا خیر اما بریس های فلزی دقیقا برعکس این ها عمل کرده و کاملا از فاصله های بسیار دور قابل مشاهده بوده است.

ارتودنسی همرنگ دندان برای چه کسانی قابل استفاده است؟

از آنجایی که در حال حاضر ارتودنسی دندان نه تنها برای کودکان انجام می‌ گیرد بلکه هر فردی در هر سن و سالی می تواند جهت رفع ناهنجاری های فک از ارتودنسی استفاده کند، شاید یکی از سوالاتی که برای افراد پیش بیاید این است که امکان استفاده از ارتودنسی سرامیکی برای چه افرادی وجود دارد. توجه داشته باشید این ارتودنسی برای همه سنین قابل استفاده بوده که البته لازم است، حتما برای انجام آن به پزشک متخصص مراجعه شود تا این پزشک با تبحر کافی ارتودنسی دندان شما را انجام دهد.


Ceramic-orthodontics-3.jpg


Ceramic-orthodontics.jpg


مقاومت ارتودنسی سرامیکی


یکی از مهمترین مزایای ارتودنسی سرامیکی که بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است مقاومت آن است زیرا بسیاری از افراد فکر می ‌کنند این بریس های سرامیکی به اندازه بریس های فلزی مقاوم نبوده و ممکن است دچار شکستگی شود. توجه داشته باشید اگر چه فلز ماده ای خام و سخت تر از سرامیک است اما با وجود اینکه بریس های سرامیکی با دستگاه های کاملا پیشرفته و مواد کاملا مرغوب ساخته شده است دارای حداکثر توان و قدرت ممکن می باشد و طبیعتا اگر شما از نوع مرغوب این محصول استفاده کنید به هیچ عنوان از لحاظ مقاومت این ارتودنسی ها دچار مشکل نخواهید شد.


دیگر مزایای مهم بریس های سرامیکی

همانطور که گفته شد در می یابیم که یکی از مهمترین مزایای بریس های سرامیکی نامرئی بودن و جذابیت آنها است به طوری که این روش برای افرادی که دوست ندارند ارتودنسی آنها مشهود باشد کاملا مناسب می باشد. علاوه بر این باید بدانید یکی دیگر از مهمترین مزایای استفاده از بریس های سرامیکی این است که مینرالیزه شدن یا تبدیل به مواد معدنی که در اثر رسوب پلاک ها روی مینای دندان ایجاد می شود در ارتودنسی سرامیکی مشاهده نمی گردد. همچنین پس از پایان این اصلاح، ارتودنسی سرامیکی به راحتی از دندان ها جدا شده زیرا با وجود تکنولوژی پیشرفته تری که به کار گرفته شده است، جداسازی آن راحت تر از ارتودنسی فلزی قدیمی خواهد بود و با وجود این امر هیچ گونه آسیبی به مینای دندان های شما وارد نخواهد شد.از طرفی باید بدانید کودکانی که علاقه دارند دندان ‌های خود را جذاب تر نشان دهند می توانند اقدام به انتخاب باندهای رنگی نمایند به طوری که بریس های رنگی سرامیکی باعث جذابیت دندان های کودکان می شود. همچنین توجه داشته باشید از آنجایی که ارتودنسی های سرامیکی براکت های کوچک دارند و جنس مواد سرامیکی به گونه ای است که در هنگام تماس با لب کمتر ایجاد ناراحتی در فرد می کند پس به طور حتم قابل تحمل تر از ارتودنسی های فلزی خواهد بود و این بریس ها در طول استفاده به هیچ عنوان تغییر رنگ نداده و زیبایی خود را حفظ می کند. با وجود اینکه این بریس از یک ماده سرامیکی روشن و بادوام ساخته شده است می توان سیم های نیمه شفاف و بی رنگ در بین آن استفاده کرد که همرنگ دندان باشند و به هیچ عنوان جلب توجه نمی کند و دیده نمی شوند.
Ceramic-orthodontics-4.jpg


قیمت روز بریس های سرامیکی


به طور کلی باید بدانید از آنجایی که برای ساخت ارتودنسی سرامیکی از مواد و دستگاه پیشرفته تر استفاده می شود طبیعتا هزینه این نوع ارتودنسی نسبت به بریس معمولی فلزی کمی بالاتر است. البته باید بدانید قیمت این بریس ها به نوع بیمه درمانی، دندانپزشک، تعداد دندان هایی که قرار است بریس بر روی آن قرار داشته باشد و همچنین مدت زمان استفاده از ارتودنسی، متفاوت می باشد. علیرغم این امر اگر شما به کلینیک های معتبر مراجعه کنید علیرغم این که مطمئن خواهید بود که به متخصصین و دندانپزشکان کاملا حرفه‌ ای مراجعه کرده اید، می توانید از مناسب بودن قیمت جراحی های زیبایی این دندانپزشکی نیز اطمینان خاطر داشته باشید.

منبع: simadentclinic.com

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر