Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
تا به حال شده بخواهید تنظیمات ویندوز را طوری تغییر بدهید تا در هنگام ورود به صفحه دسکتاپ یک موسیقی یا فیلم به طور اتوماتیک اجرا شود ؟ البته این روش برای نرم افزار ، بازی یا هر برنامه ای که قابل اجرا شدن باشد هم کاربرد دارد . در سیستم عامل ویندوز ابزاری با عنوان Task Scheduler وجود دارد . این ابزار به ما کمک می کند کارهایی را که می خواهیم در زمانی خاص، و یا با روی دادن یک رخداد مشخص(مثل خاموش و روشن شدن سیستم) انجام شود را برنامه ریزی کنیم.به طور مثال ما سرویس هایی داریم که با خاموش و روشن شدن یا restart کامپیوتر در حالت stop قرار می گیرند و باعث اختلال در کار سیستم می شوند. با ایجاد یک Task ما می توانیم در زمان مشخصی این سرویس را راه اندازی مجدد کنیم.برای روشن شدن مطلب فقط کافیست به سراغ یک مثال عملی برویم.

1. بر روی منوی استارت کلیک کرده ، سپس دستور Task Scheduler را تایپ و بر روی کلید اینتر کلیک کنید .





2. پنجره تنظیمات Task Scheduler باز می شود. بر روی منوی Action کلیک کرده و گزینه create a basic task را انتخاب کنید .





3. در این مرحله می خواهیم یک وظیفه را ایجاد و در زمان خاص از آن استفاده کنیم .
1. Create Basic Task: یک وظیفه را به حالت پیش فرض یا دیفالت ایجاد می کند .
بر روی گزینه Create Basic Task کلیک کنید و در قسمت Name یک اسم دلخواه و در قسمت Description به دلخواه توضیحی را تایپ کنید .
بعد از تایپ عنوان بر روی کلید Next کلیک کنید .





4.در قسمت بعدی زمان بندی انجام وظیفه را مشخص می کنیم
روزانه
هفتگی
ماهانه
تنها یک بار
هنگامیکه کامپیوتر روشن می شود
هنگامیکه با یوزر خودتان وارد کامپیوتر می شوید
هنگامیکه یک رخداد خاص ثبت می شود.

گزینه when i log on را انتخاب کنید .




5. در مرحله بعدی گزینه Start a Program را انتخاب کنید .




6. از طریق کلید Browse یک نرم افزار پخش کننده موسیقی یا ویدئو را انتخاب کنید .




7. سپس وارد پنجره ای شوید که موسیقی یا ویدئو شما در آن قرار گرفته است . باید از طریق مسیر ویندوز اکسپلورر آدرس فایل (کلیپ یا موزیک)را کپی کرده و در کادر Add arguments کپی کنیم . دقت داشته باشید که هیچ فاصله ای نباید هنگام کپی کردن بوجود بیاد . منظور از فاصله فشردن کلید Space می باشد .





8. بر روی کلید Next کلیک کرده و در مرحله آخر کلید Finish را انتخاب کنید . حال اگر ویندوز را یکبار ریست کنید مشاهده می کنید که برنامه مورد نظر به همراه موسیقی انتخاب شده به صورت اتوماتیک پخش می شود .



برای اینکه مطمئن شوید وظیفه ایجاد شده به درستی کار می کند می توانید بر روی عنوان آن کلیک راست کرده و قبل از خاموش روشن کردن ویندوز از طریق گزینه Run آن را اجرا کنید .





اجرای موسیقی یا ویدئو مورد علاقه از طریق نرم افزار

دانلود نرم افزار Splat

1. بعد از دانلود نرم افزار را اجرا کنید . برنامه دارای تنظیمات پیچیده ای نیست و کاربرد آن بسیار شبیه Task Scheduler می باشد .(اجرای برنامه دلخواه در زمان مشخص شده در ویندوز 7) روی منوی فایل کلیک و Create Profile را انتخاب کنید. در ادامه یک نام دلخواه برای پروفایل جدید وارد و کلید OK را کلیک کنید.در ردیف اول از ستون سمت راست، زیر گزینه‌ Action دوبار کلیک کنید تا پنجره‌ ایجاد فرمان جدید باز شود.





در این پنجره گزینه‌های مختلفی در اختیار شما قرار می‌گیرد که به ترتیب از بالا به پایین عبارت است از:

Action: در این بخش می‌توانید نوع دستورات مورد نظرتان را مشخص کنید. به‌منظور ایجاد میانبر برای اجرای برنامه‌ها یا باز کردن پوشه‌ها و دسترسی به فایل‌ها نیازمند انتخاب گزینه‌ Run خواهید بود.

Target: در این بخش باید فایل، پوشه یا سایت موردنظر را برای اجرا وارد کنید. انتخاب فایل با کلیک روی آیکون سفید رنگ امکان‌پذیر است و کلیک روی آیکون زردرنگ، قابلیت انتخاب پوشه (باز کردن پوشه) را در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید با تایپ آدرس سایت موردنظرتان، دستور فراخوانی سایت را صادر کنید.

Launch State: گزینه‌های موجود در این بخش، چگونگی نمایش پنجره‌ نرم‌افزار اجرا شده را به شما نشان می‌دهد. حالت معمولی، تمام صفحه، کمینه یا پنهان از گزینه‌های موجود در این بخش است.

Launch Priority: اولویت اجرای نرم‌افزار در سیستم‌عامل و اختصاص منابع سیستمی به آن، در این بخش مشخص می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم این گزینه را در حالت Normal قرار دهید تا اجرای نرم‌افزار همچون دیگر نرم‌افزارها صورت گیرد.

Run Type: گزینه‌ اول در این بخش به این معناست که نرم‌افزار موردنظر شما در صورتی اجرا شود که پیش از آن اجرا نشده باشد. گزینه‌ دوم نیز به شما این امکان را می‌دهد در صورتی که نرم‌افزار موردنظرتان اجرا شده و فعال است، نسخه‌ دیگری از آن اجرا شود.

در نهایت پس از اعمال تغییرات لازم، گزینه‌ Save را برای ذخیره تغییرات کلیک کنید و این مراحل را برای دیگر برنامه‌ها، پوشه‌ها، فایل‌ها و سایت‌هایی که قصد دارید در مجموعه میانبر دلخواهتان وجود داشته باشد، تکرار کنید.



پس از ایجاد همه فرمان‌های لازم برای اختصاص میانبر صفحه‌کلید به پروفایل موردنظر باید از ستون سمت چپ، روی پروفایل کلیک راست کرده و گزینه‌ Edit launch hotkey را انتخاب کنید.

در پنجره‌ به‌نمایش درآمده ضمن انتخاب هر یک از کلیدهای موجود در بخش Modifier می‌توانید یکی از گزینه‌های به‌نمایش درآمده در بخش Keys را نیز فعال کرده و با ایجاد یک کلید ترکیبی و منحصر به‌فرد، میانبر دلخواهتان را ایجاد و با کلیک روی Accept آن را ذخیره کنید. به‌عنوان مثال می‌توانید علامت چک‌مارک گزینه‌های Ctrl و Shift را فعال کنید و در ادامه گزینه letters و حرف J را انتخاب کنید. به این ترتیب کلید میانبر شما Ctrl+Shift+J خواهد بود.

از حالا به بعد هرگاه نرم‌افزار Splat اجرا شود، می‌توانید با فشار کلیدهای میانبر اختصاص یافته به پروفایل‌های مختلف، مجموعه فرمان‌های موجود در هر پروفایل را اجرا کنید.

نکته: برای اجرای همیشگی نرم‌افزار Splat همراه با بوت سیستم ‌عامل، می‌توانید با مراجعه به تب Options، گزینه‌ Start with windows را فعال کنید.





منبع:learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر