آیا فرمت فلش مموری را به ntfs تغییر بدهیم یا خیر ؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر
سوالی که بین کاربران و در انجمن های مختلف زیاد مطرح می شود و کاربران دوست دارند بدانند که آیا از فرمت NTFS استفاده کنند یا FAT 32 و کدام یک فرمت بهتری می باشد ؟

معمولا و به طور پیش فرض فرمت های که برای فلش مموری ها وجود دارد اغلب FAT32 است این نوع فرمت يك سيستم فايل ۳۲ بيتي است که مي تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به سيستم های فايلی قدیمی تر آدرس دهی کند.

در ضمن این فرمت از پارتیشن های تا 8 ترابایت پشتیبانی می کند.


این فایل سیستمی در مدیریت فایل ها توانسته بود توانایی های خود را نشان بدهد اما در مسئله امنیت خیلی ضعیف ظاهر شد طوری که صدمه های جدی را به ویندوز NT وارد کرد و ماکروسافت را وادار کرد تا یک فایل سیستمی جدید را معرفی کند تا بتواند باگ های امنیتی FAT32 را بپوشاند که نتیجه آن NTFS بود.
این سیستم فایلی که مخفف New Technology File System می باشد و می تواند كلاسترهاي بيشتري را نسبت به Fat۳۲ آدرس دهی کند که نتیجه آن این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.

NTFS ، شامل داده هاي فايل ، در MFT (Master File Table) ذخيره مي كند که باعث می شود فایل های پاک شده خیلی بهتر بازیابی شود یعنی شانس سالم ماندن فایل پاک شده را بیشتر می کند وامکان ریکاوری کردن اطلاعات تا حد قابل ملاحضه ای افزایش پیدا می کند .
يكي ديگر از مزاياي NTFS پشتيباني آن از مجوزهاي فايل و دايركتوري است . اين خصوصيت امنيتي باعث می شود كه فقط كاربران خاصي به فايلها و دايركتوري هاي ويژه دسترسي داشته باشند.
یکی دیگر از ویژگی های که باعث افزایش سرعت در فرمت NTFS شده وجود قسمتی برای شاخص گذاری (Index) فایل ها و فولدر ها است که باعث افزایش سرعت در جستجو شده است.

1. برای تغییر فرمت FAT به NTFS کافیست همانند مراحل زیر عمل کنید. بر روی درایو مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Format را انتخاب کنید . در قسمت File System از لیست کشویی گزینه Ntfs را انتخاب کرده و بر روی کلید Start کلیک کنید .
در پنجره باز شده بر روی OKکلیک کنید .







مزایای فورمت NTFS نسبت به Fat32 :
1 . NTFS میتواند از تعداد كلاستر های بیشتری به نسبت Fat32 پشتیبانی كند. نتیجه این ویژگی این است كه كلاستر های NTFS كوچك هستند و این باعث حفظ فضای بیشتر برای هارد دیسك میشود.
2 . در فورمت NTFS در هر پارتیشن قسمتی به منظور ذخیره مجوز ها و تعیین سطوح دسترسی به درایو ها و فولدر ها در نظر گرفته شده است. در نتیجه این فورمت از امنیت بالاتری نسبت به Fat32 دارد.
3 . در فورمت NTFS قسمتی برای Index گذاری (شاخص گذاری) فولدر ها و فایل ها در نظر گرفته شده است كه این باعث سرعت بیشتر در جستجوی بین فایل ها میشود.
4 . در فورمت NTFS برای پارتیشن های دو گیگا بیتی و بیشتر، از كلاستر های 4 كیلو بایتی استفاده میشود(البته در ورژن 3.1) كه این باعث تعادل بین سرعت عمل هارد دیسك و صرفه جویی در فضای هارد دیسك میشود.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر