آموزش تصویری رفع مشکل نصب پرینتر در ویندوز

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر
شود که می توانید از طریق آن مشکل را رفع کنید .


نصب چاپگر از طریق درایور (دانلود از سایت سازنده)


1. هر چاپگر یا هر قطعه سخت افزاری برای اجرا شدن نیاز به نرم افزار واسط دارد که به این نرم افزار درایور گفته می شود . این نرم افزار معمولا در بسته محصول خریداری شده وجود دارد . به هر دلیل ممکن است الان سی دی یا دی وی دی راه انداز پرینتر را نداشته باشید . جای نگرانی نیست - سایت سازنده برای نسخه های مختلف ویندوز یک درایور جهت دانلود قرار میدهد .
به عنوان مثال برند پرینتر شما اچ پی و مدل آن 1102 می باشد . (برند و مدل بر فرض مثال می باشد و شما باید عنوان محصول خودتان را جایگزین کنید)
وارد وب سایت اچ پی می شوم یا هر برند دیگری کانن ، اپسون ، کداک و ... . در کادر جستجوی صفحه اصلی مدل پرینتر را جستجو می کنم . (معمولا صفحه اصلی سری پرینتر را نمایش میدهد . سری پرینتر 1102 مدل 1100 می شود که درایور دانلود شده به تمام این سری میخورد)





2. در تصویر زیر می توانید موارد جستجو شده را مشاهده کنید . دقت کنید به بخشی که با هایلایت زرد مشخص شده است . هر محصولی بخشی به عنوان نرم افزار و درایور دارد . ممکن است سایتهای دیگر که مربوط به برندهای تولید کننده می شود ، بخش نرم افزار و درایور مستقیم در قسمت توضیحات محصول باشد و بعد از جستجو باید وارد آن شوید .





3. من بر روی لینک درایور کلیک می کنم . سمت چپ گزینه های اصلی مربوط به این محصول وجود دارد . از پشتیبانی گرفته تا توضیحات و ویژگیهای چاپکر . درایور در بخش Software and Drivers وجود دارد . روی آن کلیک میکنم .





4.همانطور که مشاهده می کنید برای تمام نسخه های ویندوز درایور وجود دارد . با توجه به نوع سیستم عامل کافیست یکی را دانلود کنید





5. من درایور را دانلود کرده ام . کافیست بر روی عنوان نرم افزار دابل کلیک کرده تا اجرا و نصب شود .








در سایت های دیگر (کانن / سامسونگ / کداک / اپسون)ممکن است محل نصب درایور کمی متفاوت باشد ولی در کل روش یکسان می باشد .بعد از نصب برنامه پرینتر نصب می شود و می توانید از آن استفاده کنید . در صورتیکه بعد از نصب درایور باز مشکل وجود داشت و سیستم شما پرینتر را نشناخت یکبار سیستم را ریست کرده و کابل چاپگر را بررسی کنید . ممکن است پرینتر از نظر سخت افزاری مشکل داشته باشد که باید یکبار آن را روی یک سیستم دیگر نصب کنید .

منبع: learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر