آموزش تصویری اتصال هارد IDE و SATA به پورت USb

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


در مقاله قبلی که با عنوان " آموزش تصویری هارد به هارد کردن " در سایت فعال شدن یاد گرفتید که چگونه اطلاعات یک هارد را بر روی یک هارد دیگر جابجا کنید . حتما تا به حال نیاز به اطلاعات هارد خود داشته‌اید اما به دلیل عدم حوصله! جهت اتصال در داخل کیس و یا استفاده از آن روی لپ تاپ با خود گفته‌اید که شاید بهتر بود هارد دیسک‌تان را از طریق USB به سیستم خود متصل کنید. اما چگونه؟ خوب هارد به هارد کردن کمی مشکل می باشد مخصوصا اگر یکی از هاردیسک ها دارای رابط IDE باشد اما روشهای بهتری نیز امروزه بوجود آمده است که نیاز به هیچ تنظیمات و تغییراتی بر روی سیستم عامل و سخت افزار مورد نظر ندارید . همانطور که میدانید هاردهای داخل کیس کامپیوتر 3.5 اینچ و هارد های داخل نوت بوک 2.5 اینچ هستند . اینچ واحد ابعاد یا همان سایز هارد دیسک است . با توجه به این موضوع به چه صورت می توان هارد دیسک را با استفاده از رابط USB به کامپیوتر متصل کرده و اطلاعات آن را جابجا کنیم . چاره کار شما استفاده از باکس هارد می باشد . این مبدل‌ها در دو نوع USB 2.0 و USB 3.0 در بازار موجود بوده و دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند که بسته به نیاز شما قابل انتخاب و خریداری است. در ادامه روشکار را توضیح میدهم .




برای انجام اینکار مبدل های مختلفی وجود دارد . یک راه اتصال هارد دیسک شما به درگاه USB استفاده از مبدل‌هایی که این قابلیت را دارند تا وسایلی نظیر هارد دیسک و درایوهای نوری SATA و IDE را به یک برد متصل کرده و از آن یک خروجی USB را به شما تحویل دهند.
در این روش باید توجه داشته باشید که نوع مبدلی که از آن استفاده می‌کنید مطمئن و دارای کیفیت باشد تا هارد شما دچار آسیب احتمالی نشود.
این مبدل‌ها در دو نوع USB 2.0 و USB 3.0 در بازار موجود بوده و دارای کیفیت‌های متفاوتی هستند که بسته به نیاز شما قابل انتخاب و خریداری است.


باکس هارد 3.5 اینچی | به وسیله این باکس شما می‌توانید هارد 3.5 اینچی SATA خود را تبدیل به یک هارد اکسترنال کرده و از طریق USB از آن استفاده کنید. | سازگار با SATA V2.5 | سازگار با SATA 1.5G/3.0G | پشتیبانی از هارد تا ظرفیت 1 ترابایت | دارای آداپتور | پشتیبانی از سیستم عامل های 98SE/ ME/2000/XP/Vista/Win7/2003 and MAC OS
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر