آموزش تبدیل مقالات ویکی پدیا به کتاب الکترونیکی

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,710
2,901
113
چابکســـر


یکی از سایتهای مورد علاقه بنده که همیشه به آن سر میزنم و اگر مقاله ای ببینم که برای کاربران مفید باشد در بخش آموزش قرار میدهم ، ویکی پدیا می باشد . یکی از امکانات سایت ویکی پدیا که بسیار برای خود من کاربردی می باشد ، تبدیل مقالات به یک کتاب الکترونیکی می باشد . شاید شما هم مثل من وقت خواندن یک سری از وب سایتها و مقالات را در همان زمان نداشته باشید و علاقه مند باشید که فایل یا آموزش مورد نظر را تبدیل به فایل PDF کرده و سر فرصت از آن استفاده کنید . به صورت پیش فرض این امکان در ویکی پدیا وجود دارد و روش انجام آن را در ادامه این مطلب آموزش میدهم .


دقت داشته باشید که در همان ابتدا می توانید مطلب مورد نظر را در قالب PDF ذخیره یا چاپ کنید ولی در نسخه کتاب می‌توانید کتابی بسازید که دارای صفحه‌های دلخواه شما از ویکی‌است. می‌توانید کتاب را در فرمت‌های مختلف (برای مثال پی‌دی‌اف یا اودی‌اف) ذخیره کرده یا یک کپی چاپی از آن بگیرید .


برای شروع مقاله مورد نظرتان را انتخاب کرده و بر روی گزینه ایجاد کتاب کلیک کنید .



صفحه مربوط به کتاب‌ساز باز خواهد شد. بر روی دکمه کتاب‌ساز را آغاز کن کلیک نمایید.



وقتی بر روی کلید کتاب‌ساز را آغاز کن کلیک می کنید بالای مقاله انتخاب شده گزینه ای فعال می شود با نام این صفحه را به کتابتان بیافزایید .



وقتی بر روی گزینه مورد نظر کلیک می کنید ، مقاله مورد نظر به عنوان یک تاب الکترونیکی با صفحه بندی ایجاد می شود که برای دانلود آن کافیست بر روی گزینه نمایش کتاب ابتدا کلیک کنید .



در قسمت کتاب خود را مدیریت کنید به راحتی می توانید یک سربرگ و زیر نویس برای فایل مورد نظر تایپ کرده و سپس فایل را در 4 قالب دانلود کنید .





منبع : learning.asarayan.com
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر