آموزش بافتن دستبند دوستی با طرح های مختلف

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
سلام دوستان عزیز
امروز آموزش بافت دستبندی بسیار ساده ولی جذاب را برایتان آماده کرده ایم که به راحتی و با استفاده از وسایلی که در منزل دارید می توانید دستبندی خلق کنید که با کمترین هزینه و وقت به دستان شما زیبایی دو چندان ببخشد.


وسایل مورد نیاز
نخ به طول 40 سانتیمتر و مهره و آویز دستبند


ابتدا نخ هایی که از قبل آماده کرده ایم را باهم قاطی می کنیم.تا سه تار ضخیم ورنگارنگ داشته باشیم .


سپس به اندازه دور مچ گیس باف می بافیم و دوطرف کار راگره می کنیم


و آویز ومهره هایی را که داریم با استفاده از حلقه های فلزی به دستبند مان آویز می کنیم.




از این دستبند زیبا می توانید در کنار دیگر دستبندهای دوستی خود استفاده کنید وجلوه خاصی به دستان خود ببخشید.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
ما در اینجا آموزش دستبند دوستی را با یک دستبند ساده شروع می کنیم و به مرور دستبند های زیبا و جدید تر را برای آموزش خواهیم داد.
با بریدن چندین نخ رنگی گلدوزی (عمامه یا کوبلن ) هر کدام به طول حدود 80 سانتی متر کار را شروع می کنیم. در تصویر پایین ما از دو رنگ هرکدام به تعداد چهار عدد استفاده کرده ایم شما می توانید در این مدل دستبند از هرتعداد نخ که می خواهیداستفاده کنید (هرچه تعداد نخ بیشتر شود پهنای دستبند بیشتر خواهد شد). رشته ها را با هم مخلوط می کنیم و همه را با هم همانند شکل زیر گره می زنیم تا یک حلقه درست شود . آن را به یک سطح صاف با چسب نواری یا با سنجاق قفلی به یک بالش و یا به یک تخته شاسی وصل کرده و بافت دستبند دوستی را شروع می کنیم.
آموزش دستبند دوستی
نکته ویژه : اگر دوست دارید دستبند دوستی شما به زیباترین نحو ممکن دربیاید حتما از نخ کتان ترک استفاده کنید.
بافت از سمت چپ شروع می شود. آخرین رنگ از سمت چپ (در عکس با آبی نشان داده شده است) را بردارید و با رنگ دوم (زرد) با ایجاد یک عدد چهار انگلیسی (۴) از رو آن ها را به هم گره بزنید.برروی هرنخ این گره دوبار تکرار میشود شما با دقت برروی تصویر شماره یک می توانید به راحتی این گره را بزنید از این به بعد به این گره ،گره ساده ازچپ به راست می گوئیم.
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره یک
توجه داشته باشید اگر خواستید درآینده از روی نقشه های موجود ببافید هر دایره نشانه یک گره دوتایی مثل گره بالا می باشد(تصویر شماره دو)
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره دو
(با آموزش نقشه خوانی دردرسهای بعدی دستبند های بافت با ما همراه باشید)
به همین ترتیب تمام نخ های بعدی را با نخ آبی گره از چپ به راست می زنیم و تا آخرین نخ ادامه میدهیم ، به تصویر شماره سه دقت کنید
آموزش بافت دستبند دوستی – تصویر شماره سه
دراینجا نخ بعدی از سمت چپ که رنگ زرد می باشد را در دست می گیریم و ردیف دوم رانیز همانند قبل تکرار می کنیم (تصویر شماره چهار و پنج )و بافت را ادامه می دهیم تا به سایز مورد نظر برسد و در آخر نخ ها را به دو دسته تقسیم می کنیم وبه صورت گیس باف ساده می بافیم ونخ های اضافی را برش می زنیم.دستبند دوستی شما آماده است امیدوارم دستبندهای زیبایی بتوانید ببافید واز آن لذت ببرید.
آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره چهار

آموزش دستبند دوستی – تصویر شماره پنج

نمای الگو بافته شده دستبند دوستی ساده

 
آخرین ویرایش:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

S A F A

همراه نمونه
2014-06-10
235
294
0
شمال D:
اینبار با آموزش دستبند دوستی مدل جناقی در خدمت شما هستیم.
با بریدن چندین نخ رنگی گلدوزی (عمامه یا کوبلن ) هر کدام به طول حدود 80 سانتی متر کار را شروع می کنیم. در تصویر پایین ما از دونگ هرکدام به تعداد 4تا استفاده کرده ایم شما می توانید در این مدل دستبند از هرتعداد نخ که می خواهیداستفاده کنید (هرچه تعداد نخ بیشتر شود پهنای دستبند بیشتر خواهد شد). شروع دستبند دقیفا” همانند دست بند دوستی ساده که در درس اول توضیح دادیم می باشد.در این نوع دستبند ابتدا باید نخ ها را دوقسمت کنیم و از سمت چپ شروع به بافت می کنیم همانطور که در تصویر شماره یک می بینید نخ قرمز بر روی نخ زرد کناری و 3 نخ بعدی بافته می شود ومابقی نخ ها از سمت راست گره راست به چپ زده می شود که بادقت بیشتر بر روی تصویر شماره یک و دو براحتی می توانید این گره را بزنید.
آموزش دستبند دوستی جناقی – تصویر شماره یک

آموزش دستبند دوستی جناقی – تصویر شماره دو
همانطور که در تصویر شماره سه می بینید دو نخ قرمز در وسط کار به هم می رسند که این دونخ نیز با هم یک گره را شکل می دهند.
آموزش دستبند دوستی جناقی – تصویر شماره سه
در این مرحله بافت دستبند دوستی رج بعد را بانخ زرد از دو طرف کار شروع کرده وبافت را مثل قبل ادامه می دهیم تا به سایز دلخواه خود برسیم .(تصویر شماره چهار)
آموزش دستبند دوستی جناقی – تصویر شماره چهار


امیدوارم توضیحاتم کافی بوده باشه و شما هم بتونید دست بند های زیبا درست کنید

دستبند دوستی مدل جناقی

دستبند دوستی مدل جناقی


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر