آغاز همایش ملی کرسی‌های آزاداندیشی نقد و مناظره

بچه کرد

مدیر تالار ورزشی
2013-10-22
1,156
1,206
0
آغاز همایش ملی کرسی‌های آزاداندیشی نقد و مناظرههمایش ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور دکتر مخبر دزفولی، جمعی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و برخی از مسولین دولتی آغاز به کار کرد.

اولین همایش ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره هم اکنون در مرکز همایش‌های بین المللی شهید بهشتی در حال برگزاری است.

دکتر محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله علی اکبر رشاد، حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و اساتید دانشگاه و فضلای حوزوی در این نشست حضور دارند.

این همایش با پیام آیت الله جوادی آملی آغاز به کار کرد و پیام مذکور در همایش قرائت شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر افروز، دبیر علمی این همایش ضمن تبریک ایام خجسته دهه فجر و ضرورت پرداختن به مباحث نظریه پردازی گفت: با توجه به اهمیت و ارزشمندی بحث‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و تبادل اندیشه‌های ناب در ایران، باید به ضرورت گفتمان سازی و ترویج و تشویق این فرهنگ توجهی ویژه شود.

وی با بیان اینکه برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی جریانات فکری جامعه را زنده نگه می دارد، افزود: ماندگاری اندیشه‌ها و جریانات فکری در گرو تولید علم و ارائه نظریه های برتر است.

دکتر افروز ضمن دعوت از فرهیختگان و اندیشمندان جامعه برای ورود به عرصه نظریه پردازی گفت: برگزاری این کرسی‌های فرصتی را فراهم می‌کند که اندیشمندان جامعه حضور فعال در عرصه نظریه‌پردازی داشته باشند و با جرأت به نظریه پردازی علمی مشغول شوند چرا که این امر پویایی فکری و حیات علمی جامعه را روز به روز افزایش می دهد.

در ادامه این همایش حجه الاسلام علی اکبر رشاد، رئیس هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، با اشاره به دغدغه‌های برگزار کنندگان این کرسی‌های گفت: خود باختگی و دیگر شیفتگی ناشی از دیگر برترانگاری، کسر عنصر اعتماد به نفس در برخی افراد جامعه، سنت زدگی، کهنه گرایی و میراث پرستی از جمله دغدغه‌های برگزار کنندگان این کرسی‌ها است.

وی همچنین ادامه داد: پیرپرستی، فقر سنت نقد و تضارب آرا، سیاست زدگی، فقر جرأت عبور از مشهورات از دیگر موانع و چالش‌های پیش روی کرسی‌های نظریه پردازی است.

حجه الاسلام رشاد با اشاره به مهمترین موانع این کرسی‌ها گفت: توهم فقدآزادی یکی از مهمترین این چالش‌ها محسوب می‌شود.

رئیس کرسی‌های نظریه‌پردازی در پایان گفت: درب کرسی‌های نظریه پردازی به روی همه اقشار باز است و ما دست همه شرکت کنندگان در این همایش را به گرمی می‌فشاریم.

شایان ذکر است که در پایان بخش اول همایش ملی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با حضور دکتر مخبردزفولی به 20 نفر از اندیشمندان و فرهیختگان در این عرصه سند ملی کرسی‌های آزاد اندیشی و لوح یادبود اعطا شد.

بخش دوم همایش کرسی‌های نظریه پردازی هم اکنون به صورت تخصصی در حال پیگیری است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر