یک خالکوبی خاص با قدرت تولید برق از تعریق شما

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


اگر از علاقه مندان به ورزش هستید بطور حتم میدانید که یکی از طبیعی ترین تاثیرات ورزش برای مدت طولانی تعریق زیاد و دفع سریع آب بصورت عرق از بدن در حین انجام حرکات ورزشی میباشد. محققین دانشگاه کالیفرنیا، واحد سندیگو به تازگی موفق به تولید نوعی از ساختار مشابه خالکوبی شدند که میتواند از تعریق شما برای تولید بلادرنگ برق بهره ببرد.

ساختار این خالکوبی که بر روی بازو باید پیاده سازی شود، دارای یک سنسور میباشد که در مقابل Lactate بسیار حساس است و از خود واکنش شدیدی نشان میدهد. لاکتیت یکی از مواد سازنده خون و عرق دفعی از بدن میباشد. لذا شما از این پس با استفاده از این سنسور و برقی که از آن تولید میشود در حینی که در حال تعریق هستید میتوانید برق مورد نیاز برای تامین نیاز الکترونیک جات شخصی مانند پخش کننده موزیک و شارژ تلفن همراه خود را تامین کنید.

این سنسور از طریق یک باتری جانبی که بصورت جداگانه بر روی بازو نصب میشود قادر خواهد بود جدا از تولید برق، اندکی از آن را نیز برای استفاده های بعدی ذخیره کند. بررسی ها و تست های انجام شده نشان میدهد که این سنسور قادر خواهد بود تا یک تلفن هوشمند را به راحتی در حین ورزش شارژ نماید. شرکتی به نام Usain Bolt شارژر مخصوصی برای آیفون طراحی کرده که از این سنسور برای تولید برق استفاده میکند و هیچگونه نیازی به اتصال به برق شهری ندارد.

آیفون در هر دو دقیقه تقریبا 70 میلی وات برق مصرف میکند در حالی که این سنسور به راحتی میتواند در هر دو دقیقه تا 100 میلی وات برق فراهم کند. این سنسور ها هنوز در فاز طراحی هستند و اگرچه ساخته هم شده اند اما تا تولید انبوه راه زیادی را باید طی کنند. به نظر شما استفاده از چنین ابزاری تا چه حد عملی و کاربردی است؟
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر