یارانه هیچ زمان به طور کلی حذف نخواهد شد

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]دوست‌حسینی مطرح کرد[/h]
[h=1]یارانه هیچ زمان به طور کلی حذف نخواهد شد
[/h]

» سرویس: اقتصادي - صنعت، معدن، تجارت
کد خبر: 94020200968
چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲



عضو سابق هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: ممکن است در آینده شکل یارانه و چگونگی تعلق آن به افراد جامعه تغییر کند اما نمی‌توان به طور کلی یارانه را به عنوان یک اقدام تامین اجتماعی حذف کرد.
کاظم دوست حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: مسئله مهمی که باید در زمینه یارانه‌ها به آن توجه شود این است که دادن یارانه‌های نقدی یک حرکت اجتماعی است، نه حرکت اقتصادی. ما کشور تورم زده‌ای هستیم که طی چندین سال اخیر این تورم باعث اختلاف طبقاتی زیادی شده است. پولی که به عنوان یارانه به افراد کم درآمد جامعه داده می‌شود در واقع جبران اثرات تورم است و برای همین این پول فقط باید به دهک‌های پایین جامعه تعلق بگیرد.
این کارشناس اقتصادی درباره چگونگی و ساز و کار شناسایی افراد و گروه‌های پردرآمد جامعه عنوان کرد: مرکز آمار و سازمان امور مالیاتی عنوان کرده‌اند که به بانک اطلاعاتی قوی دسترسی دارند، اگر این بانک اطلاعاتی وجود داشته باشد شناسایی افراد و گروه‌ها کار سختی نیست. تمام افرادی که بدهکار مالیاتی‌ هستند یا مالیات پرداخت می‌کنند مشخص هستند و افرادی که درآمدهای بالایی دارند از طریق گردش‌های مالی‌شان مشخص است و بسیاری از افرادی که کارمند دولت‌ هستند و درآمدشان مشخص است. برای همین شناسایی افراد و گروه‌های پر درآمد نمی‌تواند کار سختی باشد.
او درباره چشم انداز این اقدام دولت درمورد وضعیت یارانه‌ها در آینده گفت: یارانه به عنوان یک کار تامین اجتماعی نمی‌تواند به طور کلی حذف شود. چون افراد نیازمندی در جامعه وجود دارند که به عنوان مثال به مسکن نیاز دارند یا با بیماری‌های سخت روبرو هستند، چنین مشکلاتی به دلیل اینکه دارای هزینه اجتماعی برای جامعه است باید از سوی دولت پوشش داده شود.
این کارشناس اقتصادی گفت: در خیلی از کشور‌ها بحثی در نظام مالیاتی‌شان به اسم اعتبار مالیاتی وجود دارد. آن‌هایی که درآمدشان کمتر از هزینه خط فقر است مالیات دریافت می‌کنند. در آینده ممکن است شکل یارانه دادن تغییر کند یا تعاریف جدیدی از آن مطرح شود اما به طور کلی حذف نخواهد شد.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71473

برچسب : ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: روشنک m

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر