گوشی موبایل اچ تی سی دیزایر 816 دو سیم کارت - مدل 8 گیگابایت | HTC Desire 816 Dual SIM - 8GB

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


مشخصات کلی:دو سیم کارته - وزن : 165 گرم
پردازنده:Qualcomm MSM8928 Snapdragon 400 Chipset Quad-core Cortex-A7 CPU
صفحه نمایش:صفحه نمایش رنگی لمسی خازنی - سایز صفحه نمایش: 5.5 اینچ - دارای رزولوشن 720x1280 - تراکم پیکسلی: 267 پیکسل بر اینچ - قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ
حافظه:حافظه داخلی 8192 مگابایت - حافظه رم 1536 مگابایت - قابلیت نصب کارت حافظه از نوع Micro SD
شبکه های ارتباطی:3G - GPRS - قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای - GPS - بلوتوث
دوربین:13.0 مگاپیکسل - فوکوس اتوماتیک - فلاش - دوربین مکالمه ویدئویی
صدا:فیش 3.5 میلیمتری هدفون
امکانات نرم افزاری:سیستم عامل Android 4.4 KitKat - پشتیبانی از جاوا - نمایش فایلهای مایکروسافت آفیس - نمایش فایلهای PDF
سایر مشخصات:رادیو - قطب نما - باتری 2600 میلی آمپر ساعتی

HTC Desire 816 Dual SIM
در اوایل سال 2014 میلادی بود که کمپانی تایوانی hTC از دومین فبلت خود رونمایی به عمل آورد. در واقع شرکت hTC بعد از تولید و عرضه‌ی One Max به فکر ساخت دومین فبلت خود افتاد تا بتواند حضوری پر رنگ‌تر در رسته‌ی فبلت‌ها داشته باشد. hTC Desire 816 جزو فبلت‌های میان رده شناخته می‌شود و با داشتن امکاناتی درخور و البته قیمتی مناسب، پیشنهادی بسیار وسوسه کننده برای کاربرانیست که به دنبال گوشی‌ای با ابعاد بزرگ می‌گردند. اگر از زاویه ای دیگر به این گوشی نگاه کنیم، در میابیم که Desire 816 اولین فبلت مقرون به صرفه‌ی این کمپانی تایوانی به حساب می‌آید.




طراحی و ساخت




یکی از مهم‌ترین سیاست‌های شرکت تایوانی اچ تی سی در ساخت گوشی‌های هوشمند، یکپارچه نمودن طراحی تمام اسمارت فون‌هایش بوده. دیزایر 816 هم از این قاعده مستثنی نبوده و میمیک این میان رده شباهت‌های زیادی با پرچم‌دار سال 2014 این سازنده‌ی تایوانی یعنی M8 دارد. همچنین مانند بسیاری دیگر از گوشی‌های اچ تی سی، دیزایر 816 هم از لبه های گردی برخوردار بوده تا کاربران بتوانند کمی راحت‌تر این فبلت را در دست بگیرند. اما تفاوت بزرگی که بین این میان رده و پرچم‌داران این شرکت به چشم می‌خورد، در جنس بدنه‌ می‌باشد. دیزایر 816 برخلاف M8 و M7 از بدنه‌ی کاملا پلاستیکی ساخته شده تا حس یک گوشی میان رده را به خود گرفته باشد.این میان رده‌ی تایوانی 165 گرم وزن دارد که تنها کمی از پرچم‌دار 2014 این شرکت سنگین‌تر است. در مجموع می‌توان گفت که وزن دیزایر 816 کاملا مناسب و متعادل بوده.






همانند اچ تی سی M8، دیزایر 816 هم از بلندگوهای استریو در بالا و پایین صفحه نمایش بهره می‌برد که علاوه بر قرار گیری در مکان مناسب، زیبایی گوشی را هم دو چندان نموده. اما بین اسپیکرهای استریو این گوشی و M8 تفاوت ظاهری کوچکی وجود دارد که مربوط به اندازه‌ی سوراخ‌ها و حفره های آن می‌باشد. اگر به یاد داشته باشید، اندازه‌ی حفره های بلندگوی M8 بسیار ریز بود که گویی با لیزر آن‌ها را سوراخ کرده بودند! اما اندازه‌ی حفرات بلندگوی 816 اندکی نسبت به M8 بزرگ‌تر می‌باشد که کمی از زیبایی آن زدوده. علاوه بر این، اندازه‌ی بزرگ سوراخ‌های اسپیکر این گوشی باعث کثیفی زود هنگام آن نیز می‌شود.










در نگاه اول به قاب پشتی اچ تی سی دیزایر 816 متوجه خواهید شد که این گوشی، تماما از پلاستیک ساخته شده. اما این قاب کمی با سایر قاب‌های پلاستیکی دیگر گوشی‌ها متفاوت بوده و به هیچ عنوان حس گوشی‌های پلاستیکی ارزن قیمت و بی کیفیت را به کاربر منتقل نمی‌کند. اما نقطه ضعف اصلی این گوشی مربوط به جذب اثر انگشت زیاد آن می‌باشد که ممکن است کاربران زیادی را از این بابت ناامید کند. اما پیشنهاد ما برای جلوگیری از جذب اثر انگشت بر روی قاب پشتی این گوشی، استفاده از کاور می‌باشد که بسیار کاربردی و سودمند خواهد بود.








جالب است بدانید، که اچ تی سی در لبه های این اسمارت فون از جنسی متفاوت نسبت به قاب پشتی آن استفاده نموده. لبه های این گوشی از جنس پلاستیک مات بوده که نسبت به قاب پشتی اثر انگشت کمتری را جذب می‌نمایند. اما در عوض لبه های این گوشی زودتر از قاب براق پشتی، کثیف می‌شود. در مجموع؛ از نظر ما بهتر بود تا اچ تی سی از جنس یکسان و مشابهی برای بدنه‌ی این گوشی استفاده می‌نمود تا بدنه‌ی گوشی یکپارچه تر می‌شد.






در لبه‌ی سمت راست این گوشی شیارهایی وجود دارد که به وسیله‌ی کاوری، پوشانده شده است. شیار کارت حافظه‌ی microSD در بالای این لبه قرار گرفته و در پایین آن، شیار سیم کارت (نانو سیم) به چشم می‌خورد. گفتنی است که در مدل دو سیم کارته ی این گوشی، دو درگاه نانو سیم در این لبه به چشم می‌خورد.






در مجموع می‌توان گفت که اچ تی سی، بسیار سعی نموده تا ویژگی‌های پرچم‌داران خود را به این گوشی میان رده بکشاند، اما برای ایجاد تفاوت بین آن‌ها، این شرکت تایوانی مجبور بوده تا یکسری اختلافات بین این میان رده و پرچم‌داران خود ایجاد نماید. در کل دیزایر 816 از زیبایی و کیفیت ساخت خوب و قابل قبولی برخوردار بوده و باید طراحی این میان رده‌ی اچ تی سی را ستود.






صفحه نمایش
اصلی‌ترین و برجسته‌ترین ویژگی Desire 816 را باید در صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت آن جست. این فبلت مجهز به یک نمایشگر 5.5 اینچی از خانواده‌ی Super LCD 2 ها است که کیفیت خوب و قابل قبول 720p معادل با HD را نمایش می‌دهد. با یک محاسبه‌ی سریع می‌توان دریافت که این فبلت، تراکم پیکسلی خوب و راضی کننده 267ppi را ارائه می‌دهد که این تراکم پیکسلی در حد و حدود سایر فبلت‌های میان رده‌ی دیگر است. اگر بخواهیم مقایسه ای بین اندازه و کیفیت نمایشگر این گوشی با سایر تلفن‌های هوشمند داشته باشیم، باید بگوییم که اندازه‌ی نمایشگر این فبلت تایوانی برابر با اندازه‌ی صفحه نمایش پرچم‌دار سال 2014 ال‌جی یعنی LG G3 و رزولوشن آن هم اندازه‌ی اچ تی سی One mini 2 می‌باشد.
زوایای دید در این فبلت بسیار خوب و گسترده بوده و بدون شک می‌توان گفت که کاربران مشکل خاصی از این بابت نخواهند داشت. نمایشگر این گوشی در زیر تابش نور آفتاب از کیفیت خوبی برخوردار بوده و l در این شرایط کاملا خوانا می‌باشند.








بیشینه روشنایی این اسمارت فون به خودی خود خوب و قابل قبول می‌باشد، اما اگر آن را با ماکزیمم روشنایی M8 مقایسه نمایید، متوجه خواهید شد که دیزایر 816 روشنایی پایین‌تری نسبت به M8 دارد. علاوه بر این صفحه نمایش این گوشی پاسخگویی خوبی دارد و به سرعت به لمس شما پاسخ خواهد داد.
اما نکته‌ی منفی بزرگی که در مورد نمایشگر این گوشی وجود دارد، نبود لایه‌ی مقاوم و یا به اصطلاح scratch-resistant بر روی آن می‌باشد. از این رو کاربران در حین کار با این گوشی باید دقت کافی نمایند تا بر روی نمایشگر آن خط و خش ننشیند. در آخر باید بگوییم که نمایشگر این گوشی اندازه و کیفیت مناسبی دارد و مطمئن باشید که برای نمایشگر این اسمارت فون هزینه‌ی زیاد و گزافی پرداخت نخواهید کرد.








دوربین
Desire 816 از یک دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه فلاش LED در قاب پشتی بهره می‌برد که می‌تواند تصاویری با حداکثر رزولوشن 4160 در 3120 پیکسل ثبت نماید. همچنین کاربران می‌توانند با کیفیت Full HD و با سرعت 30 فریم بر ثانیه به فیلم برداری با این گوشی بپردازند. در قاب جلویی و در بالای صفحه نمایش این گوشی، یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای انجام مکالمات ویدئویی و عکس برداری سلفی قرار گرفته که می‌تواند با کیفیت بی نظیر Full HD فیلم‌برداری نماید. به واقع دوربین دوم این گوشی به خوبی هر چه تمام‌تر، نیازهای کاربرانی که به عکاسی Selfie و یا تماس تصویری دارند، برآورده می‌نماید.
اچ تی سی سعی کرده تا در گوشی‌های میان رده‌ی خود از واحد التراپیکسل استفاده ننماید و به جای آن از واحد مرسوم و نام آشنای مگاپیکسل استفاده کند. شاید شرکت اچ تی سی صدای منتقدان خود را برای وضوح تصویر پایین گوشی‌های با دوربین التراپیکسل را شنیده و تصمیم گرفته تا حداقل این پروسه را دیگر در گوشی‌های میان رده‌ی خود به کار نبرد.






اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر عکس‌های خود را در روشنایی روز می‌گیرید، باید بگوییم که دوربین دیزایر 816 عکس‌های خوب و رضایت بخشی را در این شرایط برای شما ثبت می‌کند و مطمئنا کاربران، اچ تی سی را از این بابت تحسین خواهند نمود. اما با وجود آن که اچ تی سی دیزایر 816 از دوربین 13 «مگاپیکسلی» بهره می‌برد، اما همچنان مقداری نویز در تصاویر گرفته شده با این گوشی دیده می‌شود. همچنین تصاویر ثبت شده با این دوربین، کمی فلر دارد که کمی از کیفیت عکس نهایی این گوشی کم می‌کند. همچنین سرعت پایین شاتر دوربین این گوشی را به دیگر نقاط ضعف آن افزود.


سخت افزار و باتری
مغز متفکر این میان رده را چیپ Snapdragon 400 ساخت شرکت کوالکام تشکیل می‌دهد که بر روی آن، یک پردازنده‌ی چهار هسته ای Cortex A7 قرار دارد. این پردازشگر می‌تواند با حداکثر سرعت 1.6 گیگاهرتز دستورات را در این فبلت مورد پردازش قرار دهد. دیزایر 816 در اجرای کارهای روزمره عملکرد بسیار روان و نرمی دارد و تنها ممکن است کمی در اجرای برخی برنامه های سنگین شما را معطل نماید. در کنار این پردازشگر، یک رم 1.5 گیگابایتی قرار دارد که به خوبی از پس تکالیف چند وظیفه گی برخواهد آمد. دیزایر 816 از هشت گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. علاوه بر این، این فبلت همانند hTC M8 تا 128 گیگابایت از کارت حافظه‌ی microSD پشتیبانی می‌کند که خیال بسیاری از کاربران را از بابت کمبود حافظه راحت می‌نماید.




اما به هیچ عنوان نمی‌توان پردازنده‌ی دیزایر 816 را قوی‌ترین سخت افزار موجود در بازار دانست. اما می‌توان سخت افزار این گوشی را در میان گوشی‌های میان رده، جزو برترین‌ها دانست. فبلت میان رده‌ی اچ تی سی توانست در بنچ مارک Quadrant نمره‌ی قابل قبول 12708 را کسب کند که این نتیجه دقیقا مصداق سخن قبلی ما می‌باشد.




دست آخر hTC برای این فبلت میان رده‌ی خود از یک باتری 2600 میلی آمپر ساعتی استفاده نموده که می‌تواند با استفاده‌ی عادی تا بیش از یک روز شارژ دوام آورد. علاوه بر این، اچ تی سی از یک حالت ویژه به نام Extreme power saving mode برای این گوشی به کار برده تا کاربران بتواند مدت زمان بیشتری با گوشی خود کار کنند. اما در مجموع بهتر بود hTC از باتری‌ای با ظرفیت بیشتر برای این فبلت خود استفاده می‌نمود تا میزان رضایت کاربران این گوشی به حداکثر می‌رسید.






سیستم عامل و نرم افزار
خوشبختانه hTC به طور پیش فرض از جدیدترین نسخه‌ی سیستم اندروید، یعنی KitKat (در زمان ارائه) برای این میان رده خود به کار برده. همچنین بر روی این سیستم عامل، جدیدترین رابط کاربری hTC یعنی Sense 6.0 قرار گرفته شده که سیستم عامل شرکت گوگل در این گوشی را کاملا از خامی در آورده و آن را جذاب‌تر نموده. به واقع بسیار خوشحال کننده است که اچ تی سی از همان رابط کاربری که پیش از این در پرچم‌دار سال 2014 خود استفاده نموده، در این محصول میان رده هم به کار برده است. در ابتدا باید بگوییم که اچ تی سی سعی کرده تا شباهت‌های نرم افزاری زیادی بین دیزایر 816 و M8 ایجاد کند. از این رو باید تنها به ویژگی‌های که این گوشی‌ نسبت به M8 تفاوت دارند، بپردازیم.






سنسور اینفرارد که پیش از این در پرچم‌دار سال 2014 شرکت اچ تی سی وجود داشت، در این فبلت دیده نمی‌شود و کاربران نمی‌توانند لوازم صوتی و تصویری خانه‌ی خود را با دیزایر 816 کنترل نمایند. مانند گذشته که کمپانی hTC در رابط کاربری خود، از حالت مخصوص رانندگی استفاده می‌نمود، این حالت کاربردی و مفید را هم در دیزایر 816 به کار برده. به وسیله‌ی این ویژگی کاربران می‌توانند در حین رانندگی، تنها به یکسری برنامه های ضروری مانند تماس، پیغام، موزیک پلیر، Navigation و دستورات صوتی دسترسی داشته باشند. گفتنی است که این آیکون‌ها در ابعاد بزرگ طراحی شده‌اند تا کاربران بتوانند راحت‌تر در حین رانندگی این آیکون‌ها را تماشا نمایند. در بالای همه‌ی این دسترسی‌ها، ساعت و وضعیت آب و هوا وجود دارد.
بلندگوهای استریو این گوشی در مقایسه با سایر میان رده های دیگر برتر و شاخص‌تر می‌باشد. کاربرانی که بلندگوی گوشیشان در قاب پشتی قرار دارد، مجبورند تا دست خود را به حالت فنجان گونه در برابر اسپیکر قرار دهند تا صدا با کیفیت بهتری به سمت گوش‌هایشان هدایت شوند. اما به دلیل آن که بلندگوهای این گوشی در بالا و پایین نمایشگر قرار گرفته شده، صدا به طور مستقیم به سمت گوش‌های کاربر هدایت می‌شود و کاربران مشکل خاصی بابت صدای خروجی از اسپیکرهای این گوشی نخواهند داشت.








سخن آخر
در نهایت خیلی از کاربران ممکن است ویژگی‌های این فبلت را با نسخه‌ی کوچک شده پرچم‌دار سال 2014 این کمپانی یعنی One mini 2 یکسان بدانند؛ چرا که شباهت‌های زیادی بین این دو وجود دارد. چیپ به کار گرفته شده و کیفیت دوربین‌ها این دو گوشی با هم کاملا یکسان می‌باشد. همچنین هر دو گوشی از کیفیت صفحه نمایش مشابه HD بهره می‌برند؛ ولی این اندازه‌ی نمایشگر این دو گوشی است که تفاوت اصلی میان این دو را به وجود می‌آورد. در مجموع با امکاناتی خوبی که اچ تی سی دیزایر 816 به خدمت دارد سبب شده تا ما این فبلت را جزو یکی از بهترین فبلت‌های میان رده تا کنون بدانیم.


مزایا:
پشتیبانی از دو سیم کارت به طور همزمان
صفحه نمایش بزرگ 5.5 اینچی با کیفیت HD
پردازنده‌ی قدرتمند چهار هسته ای
اندروید 4.4.2 (KitKat) به همراه Sense 6.0
اسپیکرهای استریو باکیفیت
1.5 گیگابایت حافظه‌ی رم
دوربین دوم با کیفیت 5 مگاپیکسل
پشتیبانی از کارت حافظه‌ی microSD تا 128 گیگابایت
معایب:
استعداد بالای قاب پشتی در جذب اثر انگشت
قرارگیری نامناسب کلید پاور








 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر