کیبورد فارسی 2 تکه برای iOS

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر


آی.او.اس سیستم عاملی پرطرفدار در کشور ماست، اما کماکان محدودیت‌های اعمال شده از داخل و خارج مصرف کننده ایرانی را با مشکل مواجه کرده است. برای مثال یکی از این محدودیت‌ها که از سوی سازنده اعمال شده، نبودن صفحه کلید فارسی این سیستم عامل است.


با وجود عرضه جدیدترین به روزرسانی iOS 8 همچنان کاربر ایرانی باید از همان کیبورد عربی برای نوشتار فارسی استفاده کند که حروف «گ، چ، پ، ژ» را به صورت کلید مجزا ندارد.


در iOS 8.1 گرچه کیبورد فارسی وجود ندارد، ولی امکان افزودن صفحه کلید جانبی از سوی توسعه دهنده‌ها و سازنده‌های دیگر امکان‌پذیر است.


یک نمونه از این کیبوردها که یک تیم توسعه دهنده ایرانی تهیه کرده سیبورد نام دارد. در این کیبورد تمامی حروف فارسی به صورت مجزا با خوانایی بیشتر روی دکمه‌ها بهینه حک شده و امکان دوتکه شدن برای سهولت استفاده روی آی پد را دارد. غیر از تمامی حروف فارسی حرکات (فتحه، ضمه و کسره) در این کیبورد گنجانده شده، ضمن این‌که قابلیت استفاده از نیم فاصله نیز در آن وجود دارد.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر