کشف تفاوت های ژنتیکی در میان افراد مبتلا به آلزایمر

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
تهران-ایرنا-محققان می گویند:برخی افراد مبتلا به آلزایمر ممکن است در تمام طول عمرشان هیچ نشانی از این بیماری نداشته باشند که علت آن تفاوت های ژنتیکی این افراد با دیگر افرد مبتلا به آلزایمر است.


به گزارش ایرنا از پایگاه اینترنتی یورک آلرت، دکتر تیموتی هافمن و همکارانش از دانشگاه واندربیت در تنسی آمریکا، می گویند: بیشتر تحقیقات آلزایمر بر روی یافتن ژن هایی انجام می گیرد که احتمال ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند ولی ما نگاه متفاوتی داشته ایم و در واقع عوامل ژنتیکی خاصی را یافته ایم که مغز افراد مبتلا به آلزایمر را در برابر این بیماری خاموش نگاه می دارد.

محققان در این تحقیق نوعی نشانگر شیمیایی به نام تائوی فسفوریله شده را که در مایع مغزی نخاعی وجود دارد مورد مطالعه قرار دادند.

محققان در این بررسی، تعداد 700 نفر را تحت مطالعه خود قرار دادند.

به گفته این دانشمندان می توان با ادامه مطالعه بر روی ژن هایی که در پس بیماری آلزایمر بدون علامت وجود دارند به روش های درمانی مناسبی برای بیماری آلزایمر دست یافت.

آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.

بیماری آلزایمر ه درمانی ندارد اما می توان از پیشرفت آن جلوگیری کرد.

__________________
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: ATISH

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر