کراوات و اکسسوری با کلاس برای مردان

nazi75

New member
2016-01-30
33
4
0
pnbii94g3s2f.jpg

پس از جنگ جهانی اول با افزایش روزافزون کاربرد کراوات توسط مردان و زنان، استفاده از لوازم جانبی کراوات نیز متداول می گردد. در آن دوران اعضای باشگاه ها و گروه های خاص، مانند افراد هنگ نظامی و باشگاه نجیب زادگان در مناطق شهری انگلستان، از این وسایل به عنوان نشانی از گروه و باشگاه خود استفاده می کردند. امروزه لوازم جانبی کراوات شامل وسایلی است که برای نگه داری کراوات از بالارفتن، جابجا شدن، باز شدن و یا اتفاقات دیگر در موقعیت های مختلف به کار می رود. کاربرد منظم و هر روزه کراوات توسط افراد مختلف موجب گردید تا طراحان برای نگه داشتن کراوات در جای خود و جلوگیری از جابجا شدن آن در موقعیت هایی چون زمان غذا خوردن، کار و یا بازی، وسایلی را طراحی کنند که اکنون جزء ملزومات لباس محسوب می شود. این لوازم در بسیاری از کسب و کارها برای جلوگیری از نامرتب شدن کراوات مناسب می باشد. از طرفی این لوازم گاهی تنها جنبه ی تزیینی داشته و کاربرد آن ها با کراوات های روزانه، روشی برای اضافه کردن زیبایی و تازگی به کت و شلوار ، پیراهن و کراوات است.
این نکته را در نظر داشته باشید که نگه داری و مراقبت از کراوات، همواره یک سرمایه گذاری خوب است. صرف هزینه ی کمی برای داشتن یک قفسه یا کمد جهت کراوات ها، در دراز مدت صرفه جویی در پول شما است. هنگام جاسازی و نگه داری کراوات، باید براساس نوع پارچه عمل کرد. هنگام بسته بندی کراوات را به آرامی به چهار قسمت تا کنید و آن را داخل جیب کت بگذارید و یا آن را لوله کنید و در یک جعبه کوچک بگذارید و جعبه را در گوشه چمدان قرار دهید.
محل قرار گیری این لوازم بر روی کراوات می تواند نقش مهمی در ظاهر و کارایی آن داشته باشد. به طور کلی بهترین مکان برای آن ها براساس اندازه های انسان، پایین جناغ سینه است. اگر در جایی از این حد بالاتر قرار گیرند؛ کارائی خود را از دست داده و در صورت استفاده در مکانی بیش از حد پایین، آن ها را سست و ناپایدار می سازد. ناحیه ی قرار گرفتن این قطعات بر روی کراوات، با توجه به اندازه ی لباس، به طور مشخص تقریباً در میانه ی آن و بین سومین و چهارمین دکمه ی پیراهن تعیین شده است. انتخاب آن ها، براساس طول و اندازه ی قطعه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، برای ایجاد زیبایی در ظاهر کراوات و تناسب با آن، نیاز به دقت زیادی دارد. برخی از این لوازم جانبی علاوه بر کراوات، به همراه پاپیون نیز کاربرد دارد.

تعیین محل مناسب قرار گرفتن گیره کراوات
سنجاق کراوات (Tie Bar)
سنجاق کراوات یک قطعه ی نازک فلزی است که به منظور ضمیمه کردن کراوات به پیراهن، در قسمت میانی کراوات قرار می گیرد. این وسیله با نام اسلاید کراوات (tie slide) نیز شناخته می شود. در دوره ی اولیه ی رواج سنجاق های کراوات، جواهر سازان آن را با استفاده از فلزات گران بها و جواهرات قیمتی می ساختند. امروزه این سنجاق ها با فلزاتی چون طلا، نقره، نیکل، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ساخته می شوند. اشکال مختلف این سنجاق ها را می توانید در سمت چپ کراوات، با برخی از لباس های مردانه ببینید. در حال حاضر طرح های ساده ی آن که جزء اولین گیره های کراوات بوده تا مدل هایی با شکل های عجیب و خلاقانه مورد استفاده می باشد. سنجاق کراوات یکی از لوازم جانبی کراوات است که به دلیل سادگی کاربرد، همواره طرفداران خاص خود را دارد. این سنجاق ها که به دو روش دست ساز و صنعتی تولید می شوند، دارای شکل های متنوعی بوده و با انواع لباس مردانه به کار می روند. معمولاً هماهنگ کردن انواع فلزی آن با طرح و رنگ کراوات کار چندان سختی نبوده و به راحتی می توان آن را با انواع کراوات ، پیراهن و ژاکت استفاده کرد.
گیره ی کراوات در اشکال و طرح های مختلف
انتخاب طول مناسب این گیره ها متناسب با عرض کراوات، در ارائه ی ظاهری زیبا و داشتن کارائی بهتر، بسیار مهم است. البته شاید برخی این انتخاب را سلیقه ای دانسته و قانونی برای آن نداشته باشند، اما این نکته را باید در نظر گرفت که سنجاق های بیش از اندازه بزرگ و یا کوچک علاوه بر نمایش تصویری نا هماهنگ و غیر متعادل از کراوات، مشکلاتی در نحوه ی کاربرد آن ایجاد می نماید. به طوری که اندازه ی کوچک آن در متصل نگه داشتن کراوات به پیراهن مناسب نبوده و بزرگ بودن اندازه ی آن نیز باعث می شود تا انتهای آن از یک طرف کراوات بیرون زده و به قسمت های دیگر لباس متصل شود.دکمه یا پونز کراوات (Tie Tack) :این نوع از لوازم جانبی کراوات از نظر فرم و عملکرد با دو مورد سنجاق و کلیپ کراوات تفاوت داشته و به صورت یک قطعه ی کوچک با قرار گرفتن در قسمت مرکزی کراوات، آن را به پیراهن متصل نگه می دارد. یک دکمه یا پونز کراوات کامل از دو بخش مختلف تشکیل شده است. بخش تزیینی که گاهی دارای نگین هایی رنگی از سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی است و بخش میله ای و میخ مانند که به عنوان پایه توسط زنجیری به قسمت تزیینی وصل می گردد. برای استفاده از یک دکمه ی کراوات، باید میخ را از پایه ی آن جدا کرده و پس از عبور دادن زنجیر آن از جای دکمه پیراهن، دکمه را بسته و با فرو کردن قسمت میله ای در پارچه کراوات، دوباره پایه و میخ را به هم متصل کرد. دکمه های کراوات، در اشکال مختلفی با سنگ های رنگی و مدل های خلاقانه و طرح هایی چون طرح پرچم یا آرم شرکت و مدال های پلیس دیده می شوند. انتخاب یک دکمه ی کراوات مانند خود کراوات نشان دهنده ی ذوق و سلیقه ی افراد و علایق آن ها به انواع فلزات و سنگ های قیمتی است. از معایب دکمه ی کراوات این است که برای استفاده از آن، مجبور به ایجاد سوراخ در کراوات هستیم؛ که این کار به پارچه ی آن آسیب می رساند. این مسئله خصوصاً در مورد کراوات های ابریشمی و نفیس مشکل ایجاد کرده و معمولاً توصیه نمی شود؛ اما کاربرد آن برای کراوات های پشمی اشکالی ندارد.اگر جنس آن از ابریشم است، آن را از یک چوب لباس، آویزان کنید و اجازه بدهید نیروی جاذبه و گرانش زمین کار خود را انجام دهد.نیازی نیست که زمان زیادی را صرف کنید تا یک عالی که با کت و شلوار و لباس شما به خوبی هماهنگ می شود، انتخاب کنید. ولی در نظر بگیرید که این درصد بیشتر پشم باعث دردسر هم می شود و در طول مهمانی باید مواظب باشید تا کت شما چروک نشود ، چئن هر چه پشم بیشتری در کت استفاده شود ، بیشتر چروک می شود.این کار از آنچه که فکر می کنید ساده تر است.به طور عمومی گره کراوات را از طرف باریک آن میکشند و باز میکنند.اما حالت صحیح آن این است که چطور کراوات را میبندیم برای باز کردن آن از حرکات بر عکس باید استفاده شود.
اگر به کلکسیون های برند های برتر مردانه در دنیای مد نگاه کنید، یا به لباس سران کشورها و مقامات بلند پایه و مردان بزرگ و خوش پوش توجه کنید، متوجه می شوید که بسیاری از این مردان خوش پوش، از کت و شلوارهایی با رنگ سورمه و آبی تیره استفاده می کنند
اگه قراره واسه یه مهمونی یا قرار ملاقات رسمی برین و دوس دارین در حین سادگی شیک به نظر برشین میتونین یک کراوات سیاه رو با یک پیراهن سفید و کت ، شلوار سیاه بپوشین .شاید سی سال پیش، کسی فکرش را نمی کرد ست های رسمی مردان، بدون کراوات و پاپیون مورد قبول قرار گیرد اگرچه طرح و رنگ کراوات به سلیقه شخصی مربوط می شود.
در خانه تان سعی کنید به مواردی همچون لباس‌هایتان را برای مراسم ختم، عروسی، مهمانی‌های کوچک و بزرگ تقسیم‌بندی می‌کنید، این برنامه‌ریزی را برای لباس‌های خانگی خود هم داشته باشید، به این صورت که حتما لباسی برای نظافت خانه در نظر بگیرید. همچنین از پیشبند برای پخت غذا استفاده کنید و به این تقسیم‌بندی، لباس خواب را هم اضافه کنید.
در آغاز قرن 21 کراوات بیش تر از پیش به نیروی خلاق انسان و ذوق طراحان مد متکی می شود. در قرن جدید، طراحان مد زیادی برای تولید کراوات های نسل جدید فعالیت می کنند. این طراحان گاهی کراوات ها را خودشان تولید کرده و گاهی تعدادی از آنها با فروش طرح به تولید کنندگان کارخانه ای با صدور موافقت نامه و مجوز ساخته می شوند. در تولید این پوشش مردانه از هر نوع موادی چون ابریشم، پنبه، پشم، چرم، طناب، رشته، توری، پارچه کتانی، ابریشم مصنوعی، پلی استر و غیره استفاده می شود. در طول صدها سال انواع مدل کراوات که با شیوه های مختلفی گره می خورند، به وجود آمد. از اینرو برای آموزش گره زدن کراوات کتاب های متعددی نوشته می شود. پیشرفت تکنولوژی و دانش، امکان ایجاد تنوع در جنس، طرح، رنگ، اندازه و الگو را فراهم کرده و خلق کراوات با ویژگی های خاص را موجب می شود. همچنین در دوران معاصر برخی از گردن پوش های مد قدیم برای استفاده در مناسبت ها اختصاص می یابند. اکنون به معرفی برخی از انواع این گردن پوش ها می پردازیم.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر