کد اقتصادی در معادلات فصلی

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
کد اقتصادی در معادلات فصلی :هر شخص حقیقی و حقوقی ( شرکت) که شروع به فعالیت مینماید ملزم است که به اداره مالیاتی محل خود مراجعه نموده و کد اقتصادی اخذ نماید. زیرا در صورت نداشتن کد اقتصادی نمی تواند با جایی قرارداد ببندد و یا در پایان سال مالی ، اظهارنامه مالیاتی عدم فعالیت یا فعالیت خود را به اداره مالیاتی تسلیم نماید. در ضمن مشمول جرایم مالیاتی مربوطه که مقدار و شرایط ان در قانون مالیاتهای مستقیم امده است خواهد شد. برای اخذ کد اقتصادی ابتدا باید پرونده مالیاتی تشکیل شود. برای تشکیل پرونده مالیاتی ، مدارکی باید تحویل حوزه مالیاتی گردد که میتوانید برای اطلاع از ان با ما تماس بگیرید. بعد از انجام مراحل فیزیکی ، باید با مراجعه به سایت سازمان مالیاتی ، نسبت به تکمیل ثبت نام الکترونیکی اقدام لازم را مبذول نمایید.


code.jpg



کد اقتصادی چیست
فعالیت های اقتصادی در جامعه به شکل های مختلفی صورت می گیرد . برای اینکه در یک جامعه ای حمایت و نظارت در فعالیت های اقتصادی صورت پذیرد ، آن جامعه نیازمند شناخت اشخاص فعال در فعالیت های اقتصادی ست . کد اقتصادی در سال 1373 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند وضع گردید. هر شرکتی که در جامعه فعالیت انجام می دهد نیازمند یک کد اقتصادی است . کد اقتصادی برای تعیین نحوه ی عملکرد یک شرکت ، اعم از فعالیت های اقتصادی نظیر ( خرید ، فروش ، خدمات ) است را شامل می شود ، که در فاکتور ها و قرارداد های شرکت باید ارائه شوند . برای هر شرکتی اخذ کد اقتصادی الزامی و اجباری است . مزایای کد اقتصادی برای اشخاصی که نیازمند کد اقتصادی می باشند این است که ، دریافت مجوز جهت انجام فعالیت های اقتصادی و تجاری ، پرداخت حق دولت در چهارچوب مالیات را تعیین می کند. و همچنین با دریافت کد اقتصادی می توان جلوی فعالیت ها و تلاش های ناسالم و غیر عرف جامعه را گرفت و حق افرادی که به صورت سالم در جامعه فعالیت می کنند را ضایع نکرد . کسانی که اقدام به ثبت شرکت می کنند ملزم به دریافت کد اقتصادی می باشند ، در واقع این کد برای کارهای تجاری شرکت الزامی می باشد . با درج کد اقتصادی بر روی فاکتور ها می توان سود به دست آمده در را محاسبه کرد و مالیات را نیز براساس سود های کسب شده از معاملات فصلی نیز می توان بر اورد کرد . برای اصلاح اطلاعات باید شرح اصلاحات و فعالیت ها ی اقتصادی با ذکر جزئیات به انضمام برسد . ارسال معاملات فصلی طی یک نامه به اداره ی امور مالیاتی مربوطه اعلام می گردد . تا امور مالیاتی نسبت به اصلاح اطلاعات اقدام می نماید . در صورت عدم درج کد اقتصادی خود و طرف معامله حسب مورد یا استفاده از شماره حساب خود برای معاملات فصلی دیگران یا برعکس استفاده از کد اقتصادی دیگرانت در معاملات فصلی خود مشمول جریمه ی ( 10 % ) مبلغ مورد معامله ای بدون رعایت قوانین فوق انجام شده خواهند بود .


اشخاص مکلف به اخذ کد اقتصادی
1- کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی که به امر تولید ، عرضه ی هر نوع کالا ، کار های خدماتی ، واردات ، صادرات ، مونتاژ و اشخاص حقوقی که در اداره ی ثبت شرکت ها به ثبت نرسیده اند مانند وزارت خانه ها و سازمان های دولتی
2- مجوز فعالیت : به فعالیت هایی که قبل از ثبت شرکت نیاز به مجوز از طرف یکی از مراجع ذیصلاح و تایید آن ها باشد اطلاق می شود مانند : گواهی فعالیت های صنعتی ( کارخانه ها و کارگاه ها ) ، از طرف وزارت صنایع یا پروانه ی داروخانه ها از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش .
3- محل فعالیت تجاری : به محلی اطلاق می شود که قرار است در آن محل فعالیت های اقتصادی صورت پذیرد که آن محل ها از طرف مراجع قانونی یا شهرداری جواز کسب را گرفته اند .


اشخاص غیر مکلف به اخذ کد اقتصادی
1- به موجب ماده ی 4 و 23 قانون نظام صنفی ، اتحادیه های صنفی نیاز به اخذ کد اقتصادی نمی گردند .
2- مساجد و تکایا
3- اشخاصی که در فعالیت های مشاوره ی فنی و تحقیق اشتغال دارند فی جمله : مراکز اموزش عالی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها
4- پیمانکاران که مبلغ دریافتی آن ها بیشتر از پنچاه میلیون ریال نباشد .


مدارک مورد نیاز برای اخذ کد اقتصادی
1- کپی اساسنامه ی شرکت
2- کپی آگهی روزنامه رسمی و تغییرات آن
3- کپی آگهی تاسیس شرکت ، و تغییرات به ثبت رسیده
4- دریافت دفترچه و تکمیل آن ( اداره دارائی )
5- کپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره
6- کپی پروانه ی بهره برداری
7- اخذ فرم های مربوطه و تکمیل فرمها ( واحد ثبت و شناسایی ادراه دارائی )
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر