کدام فیلم نماینده ایران در جشنواره کارلووی‌واری است؟

Melika

افتخاری
2013-06-21
747
1,415
0




چهل ونهمین دوره جشنواره كارلووی‌واری از جمعه 4 جولای اغاز به كار كرد وشنبه هفته آینده پس از یك هفته با معرفی برگزیدگانش به كار خود خاتمه خواهد داد.

این جشنواره كه از معتبرترین جشنواره‌های جهان محسوب می‌شود دارای چهار بخش رقابتی مسابقه اصلی، مسابقه از غرب به شرق، مسابقه فرروم، مسابقه فیلم های مستند و همچنین چهار بخش جنبی أفق‌ها، خارج از مسابقه، نوعی نگاه و بخش ویژه است كه امسال برخی فیلم‌سازان ایرانی با فیلم‌هایشان در بخش‌های مهم این جشنواره حضور پررنگی دارند. اما تنها «ماهی‌ و گربه» به عنوان محصولی از ایران درجشنواره حضوردارد. این فیلم سه نمایش در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه دارد. پخش بین‌المللی «ماهی و گربه» برعهده محمد اطبایی است.

امسال جشنواره كارلووی‌واری فیلم «وقت داریم حالا» به کارگردانی عبدالرضا كاهانی رابه عنوان محصولی از كشور فرانسه در بخش رقابتی فرروم به نمایش می‌گذارد. این فیلم درباره دانشجویی ایرانی به نام عماد ورابطه او با دختری فرانسوی به نام کارولین است كه تماماً در فرانسه فیلمبرداری شده است. پس از موفقیت كاهانی با فیلم «بیست» در جشنواره کارلووی‌واری، فیلمنامه این فیلم با حمایت این جشنواره ساخته شد. «حالا وقت داریم» دو نمایش درجشنواره دارد.

امسال در جشنواره کارلو وی‌واری فیلم‌های شاخصی چون «بچه» ساخته ریچارد لینكلیتر، «تیمبوكتو» به کارگردانی عبدالرحمان سی ساكو، «سگهای ولگرد» به کارگردانی تسای می نیانگ، «آب جاودانه» اثر ناومی كاواسه، «مامی» به کارگردانی ساویر دولان، «اشتباهب اثر اسیو ارجنتو، «لویتان» ساخته زویاگینتسف كه همگی در فستیوال های مهم سال به نمایش درآمدند در بخش افق‌های جشنواره حضور دارند.
همچنین فیلم «دوچهره از ماه ژانویه» ساخته فیلم‌ساز وفیلم نامه نویس ایرانی حسین امینی به عنوان محصولی از كشور امریكا در همین بخش به نمایش در خواهد آمد و نیز فیلم «خاطرات روی سنگ» ساخته شوكت امینی فیلمساز كرد ایرانی به عنوان محصول كشور عراق در بخش افق‌های جشنواره كارلووی واری سه نمایش خواهد داشت.

اخرین ساخته مانیا اكبری كه به همراه مارك كازینس آن را کارگردانی کرده است به عنوان محصول مشترك ایران وانگلستان در بخش غیررقابتی «نوعی نگاه» دو نمایش خواهد داشت.

جشنواره كارلووی واری شنبه شب آینده جایزه بزرگ خود را به یكی از دوازده فیلم بخش مسابقه اصلی این جشنواره كه همگی اولین نمایش جهانی خود را در كارلووی واری جمهوری چك تجربه می كنند اهدأ خواهد كرد.


 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر