کدام سوپراستار مولانا می‌شود؟

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]کدام سوپراستار مولانا می‌شود؟
[/h]

» سرویس: فرهنگي و هنري - سينما و تئاتر
کد خبر: 94020804323
سه‌شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳



کارگردان و تهیه‌کننده ترکیه‌ای گفت: آغاز ساخت فیلم مشترک «مولانا» تنها در انتظار یافتن سرمایه‌گذار ایرانی است.
«تولگا چلیک کانات» در گفت‌وگویی با خبرنگار سینمایی ایسنا در جریان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر از آماده بودن چند فیلم‌نامه برای تولید مشترک فیلم «مولانا» بین ایران و ترکیه خبر داد و ادامه داد: نام بازیگر نقش اصلی این فیلم را نمی‌توانیم فاش کنیم اما مطمئنا یک سوپراستار ایرانی، ترک یا هالیوودی خواهد بود.
او که مالک کمپانی فیلمسازی «دانیشمان مدیا» است، هم‌اکنون در ایران مشغول رایزنی برای یافتن حمایت مالی از سوی طرف ایرانی برای ساخت این تولید مشترک است و با چند تهیه‌کننده از جمله امیر سماواتی نیز مذاکراتی داشته است.
وی همچنین گفت: هدف از ساخت این فیلم بازار منطقه‌ای و خاورمیانه نیست بلکه می‌خواهیم این فیلم در سطح اروپا و آمریکا و کل جهان به موفقیت دست پیدا کند و علاوه بر فروش خوب به مخاطب گسترده جهانی دست باید.
این کارگردان ترک در ادامه افزود: نباید منتظر این باشیم که یک تهیه‌کننده آمریکایی ساخت این فیلم را آغاز کند و در نهایت فیلمی نه بر اساس واقعیت بسازد، هدف ما ساخت فیلمی عمیق و معنوی در شان مولاناست، سینمای ایران و ترکیه می‌توانند از جایگاه خوب خود در عرصه سینمای جهان برای معرفی شخصیت مولانا برای همه جهانیان استفاده کنند چرا که اگر هالیوود چنین موقعیتی داشت تاکنون چندین فیلم بر اساس چنین شخصیتی ساخته بود.
تولگا چلیک کانات
این تهیه‌کننده و کارگردان ترکیه‌ای گفت: با بازیگران زن و مرد ایرانی و ترکیه‌ای برای پیوستن به این پروژه وارد مذاکره شده‌ایم اما قصد داریم یک چهره مشهور را برای نقش اصلی انتخاب کنیم و البته انتخاب این بازیگر از هالیوود بستگی به جذب سرمایه دارد.
وی ضمن اشاره به اینکه هزینه ساخت این فیلم از سوی هر یک از طرفین ترک و ایرانی بین سه تا چهار میلیون دلار است،توضیح داد: در مجموع حداکثر بودجه 10 میلیون دلاری برای ساخت این فیلم در نظر گرفته شده است و محل ساخت فیلم نیز در دو کشور ترکیه و ایران خواهد بود، گرچه در ابتدا بلخ در افغانستان زادگاه مولوی برای ساخت این فیلم در نظر گرفته شده بود اما به سبب هزینه‌های اضافی که به پروژه تحمیل می‌کرد محل ساخت فیلم در دو کشور ایران و ترکیه مقرر شد.
«تولگا چلیک کانات» در ادامه مطرح کرد: این فیلم مناسبات سینمایی ایران و ترکیه را به هم نزدیک‌ خواهد کرد. موضوع این نیست که مولانا ایرانی بوده یا ترک و در واقع پیام فیلم این است که وی یک چهره متعلق به همه جهان است. ما باید به مخاطبان گسترده‌تری دست پیدا کنیم و به آنها نشان دهیم مولانا که بوده و چه چیزهایی به ما آموخته است.
او همچنین گفت: در حال حاضر چند فیلمنامه برای ساخت این فیلم آماده است و زمانی که بتوانیم سرمایه‌گذار ایرانی پیدا کنیم، همه گزینه‌ها را روی میز می‌گذاریم و البته با مشورت تاریخ‌دان‌ها قدم به قدم به ساخت فیلم می‌پردازیم.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71454

برچسب : ،
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر