کتیبه ی داریوش شاه در نقش رستم

GULF 4 PERSIAN

سرپرست تالار
2014-03-13
701
653
0
34
سوزیانا-اندیمشک
خدای بزرگ است اهورامزدا که این جهان را افرید. نیروی کوشش را بر من ارزانی داشت. به خواست و نیروی اهرامزدا شاهم و فرمانهای او را اجرا میکنم.
دوستدار وپیروی راستی هستم و با بدی دشمنم .خواهان عدل هستم. نه میخواهم توانایی به ناتوانی ستم کند و نه میخواهم که ناتوانی به توانایی بد کند.هر انچه موافق راستی است میل من است و هر انچه خلاف راستی است با ان مخالفم. خویم را در حد اعتدال نگه میدارم و چون خشم مرا فراگیرد با ان مقابله میکنم تا مبادا نا روایی از من سر دهد.
هوس اسیر دام من است و بر ان حکومت میکنم . هر کس نیکی کند مطابق نیکی اش به او پاداش میدهم و هرکس که بدی کند به سزایش میرسانم. به هیچ عنوان مایل نیستم که بد کرده شود و اگر کسی مرتکب بدی شود بی کیفر نمی ماند. هرگاه شخصی بر علیه کسی ادعایی کند تا مورد دادرسی قرارنگیرد برایش حکمی قرار نمیدهم. از کسانی که با تمام قدرت در راه نیکی میکوشند خوشنود هستم.این است انچه که من میکنم:
در میدان نبرد جنگجویی چیره هستم . در پیکارگاه با دستانم میجنگم و از هوش و هواسم بهره میبرم. انانی که فرمانبرند را میبینم و کسانی که خلافی میکنند را زیر نظر دارم . در میدان جنگ با چالاکی میجنگم. از نیروی دست و پایم به خوبی استفاده میکنم . سوارکاری ماهر و کمانکشی ورزیده هستم . چه به هنگام نبرد سواره چه پیاده. اینها و هنرهای دیگر را اهورامزدا بر من ارزانی فرمود. اهورامزدا مرا یاری کرد و نیروهایم را به سوی نیکی هدایت کرد .
ای مرد که این را میخوانی خوب اگاه باش که داریوش شاه چگونه شاهی است و چه هنرهایی دارد. انچه را که گفتم عمل کن.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر