*کتب عهد جدید*

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
*کتب عهد جدید*


کتب عهد جدید که فقط نزد مسیحیان مقدس است شامل 4 انجیل(متی، مرقس،لوقا و یوحنا) و اعمال رسولان است.در کتب عهد جدید احکام و شریعت دینی نیامده.4 انجیل نزد همه مسیحیان جهانی معتبر است و شورای کلیساها تنها این 4 انجیل را معتبر دانسته.


انجیل مرقس:


قدیمی ترین و کوتاهترین اناجیل است و شامل 16 باب است و احتمالا در حدود سال 65-70 .م در انطاکیه شام به رشته تحریر درآمده.این انجیل عبارت از خاطرات قدیس پطروس حواری است که مرقس آنرا تدوین کرده.در این انجیل حوادث دوره جوانی عیسی نوشته شده و در آنجا آمده«عیسی پسر انسان است و در هنگام تعمید به فرزندی خداوند برگزیده شده»


انجیل متی:


این انجیل شامل 28 باب است و از روی دو انجیل مرقس و مرقیون نوشته شده.در این انجیل بیان شده که عیسی همان مسیح است که پیامبران پیشین یهود ظهور وی را وعده داده بودند.


انجیل لوقا:


نویسنده این انجیل لوقا از پزشکان یونانی از دوستان پولس بود.انجیل لوقا شامل 24 باب است.در این انجیل از حلول خداوند در پیکر عیسی و دوشیزگی مریم و تولد خارق العاده عیسی سخن رفته.


انجیل یوحنا:این انجیل شامل 21 باب است که در حدود سال 140 .م توسط یوحنا در آسیای صغیر(ترکیه)نوشته شده و شامل وقایعی است که در سه انجیل دیگر نیامده،یوحنا اعمال رسولان را از انجیل لوقا و شرح انتشار دین مسیحیت در مغرب زمین تا زمان پولس ذکر می کند.در این انجیل بر اولوهیت عیسی مسیح تأکید شده و او را کلمه و فرزند خدا خوانده.


*کلیسا*


از واژه یونانی اکلیسا به معنی مجمع مقدس است.نخستین کلیسا،کلیسای واتیکان روم است که نخستین سنگ بنای آن بوسیله پطرس نهاده شده. به تدریج که اسقفهای هر یک از کلیساها با هم ارتباط برقرار کردند، مسیحیت یا کلیسای جهانی به مرکزیت کلیسای روم قدرتی فوق العاده پیدا کرد.کلیسای روم خود را وارث دولت روم تلقی کرد و به صورت یک اجتماع در آمد که دارای سلسله مراتب بود.پاپ در رأس این اجتماع قرار گرفت،پس از پاپ در درجات بعدی کاردینالها و اسقفها و کشیشها قرار دارند که مجموع آنها هیأت روحانیون مسیحی را تشکیل می دهد. در هر شهر یا منطقه ای بزرگ کشیشان که ریاست مطلق دارد اسقف یا مطران می نامند.از میان رؤسای اسقفهای بزرگ 5 تن به مقام والایی می رسند که آنان را بطریک می خوانند.از قرن 4.م تکالیف خاصی مثل زندگی تجرد برای کشیشان برقرار شد.در همان حال در کنار روحانیون دنیوی،روحانیون معنوی هم پیدا شد.در کلیسای کاتولیک روحانیون رهبری دین را به عهده دارند.کلیسای کاتولیک برای مریم عذرا مقام بزرگی قایل است.کلیسای کاتولیک در قرون وسطی گذشته از قدرت دینی قدرت دنیوی و سیاسی را هم پیدا کرد.

 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر