کاهش هزینه ها فقط با 10 جمله

روشنک m

مدیر تالار اسرار خانه داری
2013-12-01
1,103
1,110
0
کاهش هزینه ها فقط با 10 جمله

خلاقیت: هنگامی که فردی تصمیم می گیرد تا مقداری پول را پس انداز کند بی تردید باید در هزینه خود تجدید نظر کند چرا که کاستن ازت هزینه ها معمولا نسبت به افزایش درآمد، امکانپذیرتر است اما برای کاهش هزینه ها نیز راهکارهایی وجود دارد که بهره گرفتن از آنها امکان موفقیت را افزایش می دهد.

122547_756.jpg


1- در خانه آشپزی کنید:

اگر زن و شوهر هر دو شاغل باشند آنگاه آشپزی بسیار مشکل می شود. در این شرایط بهتر است از عادت های ساده تر مانند یک وعده در هفته آغاز کنید و آرام آرام میزان آشپزی در خانه را افزایش دهید. حذف پرداخت صورتحساب رستوران ها از زندگی شما می تواند به بودجه شما کمک بسیاری بکند.


2- از کافی شاپ پرهیز کنید:

در غرب اصطلاحی وجود دارد به نام عامل لاته که در آن ذکر می شود اگر فرد از خوردن قهوه لاته در کافی شاپ اجتناب کند می تواند در هزینه های خود صرفه جویی قابل توجهی انجام دهد. اگرچه برخی معتقدند که در میزان تاثیر هزینه خوردن قهوه و چای در بیرون از خانه اغراق شده است اما بدون تردید اینگونه هزینه ها بخشی از بودجه شما را به خود اختصاص می دهند آن هم بدون اینکه ضرورتی داشته باشد. پس شاید بهتر باشد در دورانی که مشغول پس انداز هستید تصمیم بگیرید که کمتر وارد کافی شاپ ها شوید.

3- فهرست خرید:


بدون تهیه فهرست خرید از رفتن به خرید اجتناب کنید چرا که اگر بدون تهیه لیست خرید وارد فروشگاه شوید احتمالا کالاهای بسیاری را خواهید خرید که نیازی به آنها ندارید و احتمالا کمی بعد هم از خرید آنها پشیمان خواهید شد، به همین خاطر بهتر است هنگامی که در خانه هستید فهرستی از کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنید و در تهیه این فهرست نیز سختگیری لازم را به عمل بیاورید و تنها کالاهایی را در آن ذکر کنید که واقعا به آنها نیاز دارید.

122545_867.jpg



4- خرید کردن در کوتاهترین زمان:


بهترین زمان برای اینکه به خرید بروید زمانی است که عجله دارید و دیرتان شده است چرا که در این مواقع مجبور می شوید برای خرید کردن کمترین وقت را صرف کنید و احتمالا از خریدهای غیرضروری اجتناب خواهید کرد.


5- خرید عمده:

هنگامی که می دانید به کالایی نیاز دارید و راهی نیز برای عدم خرید آن وجود ندارد پس بهتر است آن را به صورت عمده بخرید تا از تخفیف مربوط به این خرید بهره مند شوید. البته باید این نکته را مد نظر قرار دهید که خریدهای عمده با این خطر همراه هستند که میزان مصرف کالا را افزایش دهید چرا که خیالتان راحت است که از آن باز هم در خانه دارید. به همین خاطر اگر عمده خرید می کنید مراقب باشید تا میزان مصرف شما تغییر نکند.


6- تخفیف ها:

فروش های فوق العاده فصلی و تخفیف ها مواردی هستند که می توانید برای خرید برخی کالاها از آنها بهره ببرید تا از این طریق هزینه کمتری را نیز بپردازید. اتفاقا معمولا در فروش های فوق العاده نیز اجناس خوبی یافت می شوند و تنها کافی است که به موقع در آنها حاضر شوید. البته در این مواقع باید مراقب باشید که تخفیف ها شما را بیش از حد به وجد نیاورد به طوری که با کوهی از اجناسی که نیازی به آنها ندارید، به خانه بازگردید.


7- همیشه خریدن تنها راه حل نیست:

برخی مواقع به وسایلی نیاز پیدا می کنید که آنها را در خانه ندارید. در این مواقع خریدن آنها شاید دم دست ترین گزینه باشد اما پر هزینه ترین راه نیز هست. به جای آن بهتر است در صورت امکان و به خصوص اگر به طور دائمی به آن وسیله نیاز ندارید، آن را از کسی قرض بگیرید.

122546_226.jpg


8- قانون سی روز:


وقتی با کالایی مواجه می شوید و احساس می کندی که به آن نیاز دارید بهتر است سی روز صبر کنید واگر پس از سی روز باز هم تا همان حد احساس می کردید که باید آن را بخرید، نسبت به خرید آن اقدام کنید در غیر اینصورت نیازی به هزینه کردن پول برای خرید آن نیست. قانون سی روز در واقع به ما می آموزد که برخی از نیازهایی که ما احساس می کنیم تنها هیجان های زودگذر هستند. تاثیر بهره گرفتن از قانون 30 روز در شیوه خرید کردن شما خیلی زود تاثیر خود بر میزان پس انداز شما را نشان خواهد داد.

9- خلاق باشید:


به محض اینکه حرفی از پس انداز کردن به میان می آید بسیاری تصور می کنند که باید برای پس انداز کردن حداقل با همه تفریحات خود خداحافظی کنند اما در واقع برای پس انداز کردن لازم نیست که همه خوشی های زندگی رها شوند بلکه کافی است که شیوه های خلاقانه تری برای هزینه ها به کار گرفته شود. برای مثال اگر علاقه بسیاری به سینما دارید لازم نیست که خود را از دیدن فیلم های جدید محروم کنید بلکه به جای آن می توانید در روزهایی به سینما بروید که بهای بلیت آن کمتر است. در این صورت نه تنها فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کرده اید بلکه بخشی از هزینه های خود را نیز کنترل می کنید.

10- از دوستان ولخرج دوری کنید:


نگاهی به اطرافیان خود بیندازید. اگر دوستانی دارید که شب های بسیاری بیرون از خانه شام می خورند یا هر چند وقت یک بار خودروی خود را با خودرویی نو عوض می کنند و بدتر از همه اینکه این خودرو نو را نیز قسطی می خرند، آنگاه برای موفق شدن در رسیدن به اهداف پس اندازی خود باید برای مدتی از اینگونه دوستان دوری کنید. شیوه و سبک زندگی شما تاثیر بسزایی در مبلغی که پس انداز می کنید دارد و بی تردید در محیطی که کسی اهمیت چندانی به پس انداز نمی دهد، شما نیز به سختی می توانید از خرج های بیهوده اجتناب کنید.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر