کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=1]کار با کامپیوتر چشم‌ها را ضعیف می‌کند؟
[/h]

» سرویس: اجتماعي - سلامت
کد خبر: 93121005381
یکشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۱



یک فوق تخصص شبکیه چشم با تاکید بر اینکه کار با کامپیوتر منجر به ضعیف شدن چشم نمی‌شود، در عین حال گفت: افراد باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر، 10 دقیقه استراحت کنند.
دکتر علی عبدالملکی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سلامت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه حد معمول فاصله فرد تا مانیتور کامپیوتر باید 30 تا 40 سانتی‌متر باشد، افزود: فاصله فرد تا مانیتور باید در حدی باشد که فرد فونت‌های مختلف را به راحتی بتواند مشاهده کند و دور یا نزدیک بودن به صفحه مانیتور منجر به اذیت فرد نشود.
وی در خصوص موضوع حائز اهمیت برای افرادی که با کامپیوتر کار می‌کنند، گفت: افرادی که بیشتر از کامپیوتر استفاده می‌کنند باید پس از هر 50 دقیقه کار با کامپیوتر 10 دقیقه استراحت کنند؛ زیرا کار مستمر با کامپیوتر منجر به خستگی شدید چشم و گاهی اوقات سر درد اطراف ناحیه پیشانی می‌شود.
این فوق تخصص چشم با اشاره به اینکه فرد پس از هر 10 دقیقه استراحت و رعایت آن در طول تمام ساعت کاری می‌تواند چندین ساعت در طول روز با کامپیوتر کار کند، گفت: عارضه و مشکل خاصی در کار با کامپیوتر از نظر علمی ثابت نشده است، اما به دلیل اینکه افراد در هنگام کار با کامپیوتر پلک نمی‌زنند، چشم آنها خشک می‌شود و در نتیجه می‌سوزد.
عبدالملکی پلک زدن در هنگام کار با کامپیوتر را مهم دانست و گفت: افرادی که نمی‌توانند در حین کار پلک بزنند برای جلوگیری از خشک شدن و سوزش چشم باید از اشک‌های مصنوعی استفاده کنند.
این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این مطلب که کار با کامپیوتر اغلب ارتباطی با ضعیف شدن چشم ندارد، تصریح کرد: هیچ مقاله‌ای مبنی بر مضر بودن مانیتور برای چشم منتشر نشده است و انواع مانیتورها با هم تفاوتی ندارند. بنابراین تنها تاثیر مخربی که مانیتور می‌تواند بر چشم بگذارد سوزش و خشکی چشم است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: عینک‌های ضد نور و ضد آنتی رفلکس صرفا مقداری از انعکاس جلوگیری می‌کند اما نبود آن و عدم استفاده از این نوع عینک‌ها نیز ضرری برای فرد ندارد.
انتهای پیام

برچسب : ،
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر