کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود

Atash

افتخاری
2013-07-17
1,568
3,723
0
[h=2]مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران:[/h]
[h=1]کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود
[/h]

» سرویس: اجتماعي - جامعه، شهري
کد خبر: 94021609639
چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱



مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران از وجود بیش از 15000 کارتن خواب در شهر تهران خبرداد و گفت: شهرداری هر شب بیش از 5000 کارتن خواب را جمع آوری می‌کند.
به گزارش خبرنگار«شهری» ایسنا، هوشیار در همایش مددکاری اجتماعی، مسئولیت اجتماعی با بیان اینکه از کارتون خواب‌های جمع آوری شده، 10 درصد این افراد دارای بیماریهای واگیردار هستند، افزود: گرمخانه ها و مددسراهای شهرداری هر شب میزبان 5000 کارتن خواب هستند؛ اما با بودجه دولتی نمی‌توان نیازمندان را حمایت کرد و این مهم نیازمند مشارکت اجتماعی است.
وی با اشاره به شناسایی بیش از سه هزار کودک کار و خیابان، گفت: با شناسایی این تعداد توانسته‌ایم توانمندسازی را در راستای پیشگیری از آسیب‌ها به آنها آموزش دهیم.
هوشیار اظهارکرد: کلانشهرها علاوه بر آسیب‌های اجتماعی با مهاجرپذیری نیز روبرو هستند که همین امر باعث شده کلانشهرها حاشیه نشینی را با آسیب‌های اجتماعی تجربه کنند.
وی با اشاره به بازگرداندن آسیب دیدگان به زندگی گفت: چنانچه کل بودجه کشور را نیز صرف کنیم بدون کمک مددکاران و ایجاد مسئولیت اجتماعی نمی‌توان موفق شد.
مدیرعامل سازمان رفاه شهرداری تهران با تاکید بر زنانه شدن کارتن خوابی اظهارکرد: امروزه کارتن خوابی به سمت زنانه شدن می‌رود و آسیب‌ها در تهران اتفاقی زنانه است و این معضل حل نمی‌شود مگر بدست خود مردم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 374 محله و به همین تعداد پارلمان محلی در تهران داریم که بانک محرومان محلات در این تعداد محلات در حال شکل گیری است.
وی با بیان اینکه خانه رفاه و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در این راستا تشکیل و فضا برای فعالیت مددکاران با وجود این خانه بالاست، تصریح کرد: این در حالیست که با شناسایی فقرا می‌توانیم از ورود آنها به حوزه آسیب‌ها جلوگیری کنیم.
به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از فعالان عرصه مددکاری، فرماندهان انتظامی بسیاری از استانها، نماینده هلال احمر وزارت بهداشت و ... تقدیر و تشکر شد.
همچنین از خبرنگاران فعال حوزه اجتماعی و مددکاری خبرگزاریهای ایسنا و فارس و روزنامه آرمان و شرق نیز تقدیر به عمل آمد.
انتهای پیام
کد خبرنگار: 71244

برچسب : ، ،
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: سحریی، Sina و zahra

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر