کاخ هایی که در تور ترکیه خواهیم دید

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
کاخ هایی که در تور ترکیه خواهیم دید: اگر به تاریخ ملل مختلف علاقه مند هستید و از گردش در مکان های تاریخی و آثار باقی مانده از گذشتگان لذت می برید ، بدون شک ، و برای شما مناسب می باشد. کشور ترکیه علاوه بر امکانات تفریحی بیشماری که دارد یک کشور تاریخی می باشد و پر از مکان های تاریخی زیبا برای گردشگرانش است. در این مقاله قصد داریم کاخ هایی را که در تور ترکیه می تواند از آن ها بازدید کنید معرفی کنیم.

کاخ دولما باغچه:

این کاخ 600 متری در ساحل اروپایی تنگه بسفر قرارگرفته است. قسمت بیرونی این کاخ توسط سلطان عبدالمجید اول در اواسط قرن 19 میلادی ساخته شد. وجود سالن بزرگ در این کاخ با 56 ستون داخل آن و چلچراغ شکیل و 5/4 تنی آن با 750 لامپ موجود در آن چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در زمانهای گذشته جهت خوشایند ساکنین این کاخ پرندگان مختلف از اقساط نقاط جهان گردآوری و نگهداری می شده است. موسس جمهوری ترکیه آتاتورک در این کاخ در تاریخ 10 نوامبر 1938 دیده از جهان فرو بست. (این کاخ همه روزه به استثناء روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان باز می باشد).در هنگام بازدید از این کاخ برای حفظ تمیزی آن ، باید کفش های نایلونی آبی رنگی را به پا کنید.مصطفی کمال آتاتورک، موسس جمهوری ترکیه در سال 1983 در این کاخ درگذشت.


کاخ بیلربیی:
این کاخ در قرن 19 توسط سلطان عبدالعزیز بنا نهاده شد. این کاخ پوشیده از گلهای ماگنولیا بوده و در قسمت آسیائی تنگه بسفر قرار دارد. از این کاخ در فصل تابستان و همچنین برای پذایرائی از میهمانان عالیرتبه خارجی استفاده می شده است. یکی از این میهمانان خارجی که از وی در این کاخ پذیرائی شده ملکه فرانسه ، ملکه اژنی بوده است. ( این کاخ همه روزه بجز روزهای دوشنبه و پنج شنبه جهت بازدید همگان باز می باشد).

کاخ ییلدیز:این کاخ متشکل از دربارها و یک مسجد می باشد و در قرن 19 میلادی توسط سلطان عبدالمجید دوم ساخته شد. در این کاخ یکی از بزرگترین و مجلل ترین ساختمانهائی که سلاطین در آن اقامت داشته و خوش گذرانده اند به نام ساختمان شاله قرار گرفته است. این ساختمانها در داخل یک پارک با گلهائی که از نقاط مختلف دنیا گردآوری شده، قرار گرفته است. حیات این کاخ یکی از زیبا ترین مناظر موجود از حاشیه تنگه بسفر را تشکیل می دهد. به علت بازسازی تنها بازدید از قسمتی از پارک ممکن است. ( این پارک همه روز جز روزهای سه شنبه جهت بازدید عموم باز می باشد).


کاخ Goksu گوک سو و یا کاخ کوچوک سو:
نام این کاخ از رودهائی که از اطرافش به داخل تنگه بسفر سرازیر می شود گرفته شده است. این کاخ در اواسط قرن 19 میلادی توسط عبدالمجید اول ساخته شد. از این کاخ هم در گذشته در ماههای تابستان استفاده می شده است. (بازدید از این کاخ همه روزه بجز روزهای دوشنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).


آینالی کاواک (اقامتگاه تابستانی):
این مکان در قرن 18 میلادی ساخته شده و بعدها توسط سلاطین مختلف دیگر مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. این مکان به خاطر آینه کاری داخل آن مشهور می باشد. این آئینه ها هدیه ای بوده از Venetians که در سال 1718 میلادی در این کاخ نصب گردیده است. این کاخ نمونه زیبائی از معماری قدیمی و سنتی ترکیه است. (بازدید از این کاخ همه روزه به جز روزهای شنبه و پنج شنبه ممکن می باشد).
 
آخرین ویرایش:

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر