چگونه از پرینتر خود مراقبت نماییم ؟

mojtaba_br

همراه نمونه
2015-09-21
406
41
0
چگونه از پرینتر خود مراقبت نماییم ؟



در صورتی که تصور می نمایید که فقط مشکل شما انتخاب پرینتر مناسب می باشد، سخت در اشتباه خواهید بود برخلاف اکثر قطعات کامپیوتری که تنها کافی می باشد آن را به برق بزنید و بعد از آن کاری به کارش نداشته اید ، بدین شکل باید از پرینترها مراقبت ویژه ای انجام دهید و هزینه این نگهداری را هم بپردازید. این امکان وجود دارد که فرض نمایید که هزینه های جانبی نیز با خرید یک مدل ارزان قیمت، کاهش می یابند ، اما باید توجه نمایید که تقریباً به اندازه قیمت یک پرینتر نو قیمت مواد مصرفی اصلی پرینترها می باشد.


HP3525.jpg

حتماً دفترچه راهنمای نصب خود را پیش از نصب پرینتر، مطالعه نمایید تا زمان نصب به مشکل دچار نشوید . خشک شدن جوهر اساسی ترین مشکل پرینترهای جوهر افشان است، البته این در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر می باشد. به همین علت در نرم افزار سازندگان پرینترها بخشی به نام Nozzle Check یا Test Print را همراه پرینتر قرار گزاشته اند تا هر هفته یا ده روز یک بار در صورت عدم استفاده طولانی مدت از پرینتر، این بخش را اجرا نمایید تا با چاپ یک متن یا طرح کوتاه، از خشک شدن جوهر پرینتر پیش گیری نمایید. البته خوشبختانه پرینترهای لیزری این مشکلات را ندارند.
تا جایی که ممکن است ، تلاش نمایید در پرینتر خود از مواد مصرفی اساسی استفاده نمایید. جوهرهای که توسط سازنده اصلی ساخته شده با پرینتر شما سازگاری کامل داشته باشد و البته شما اطمینان حاصل کنید که نسبت به قبل کیفیت چاپ تغییر نخواهد کرد. اما شما می توانید کارتریج را شارژ نمایید ، اما هر جوهر متفرقه ای با پرینتر سازگار نبوده و فقط برخی از آن ها کیفیت مناسب تر و بهتری دارند. بهتر است این نکته را نیز بدانید که با پرینتر شما کدام جوهر متفرقه هماهنگی بهتری از لحاظ کیفیت نهایی چاپ داشته است، فقط با آزمایش این جوهرها امکان پذیر می باشد . شارژ جوهر و هم حالتی مشابهی داشته است و با توجه به اینکه هزینه آن از خرید یک جوهر و همچنین کارتریج جدید خیلی کمتر می باشد، اما مشکلات و افت کیفیت خود را داشته است . البته باید این قسمت توجه کنید که با پرینتر شما هر کاغذی هم سازگاری ندارد . چند مدل کاغذ را وب سایت شرکت سازنده برای پرینتر شما معرفی نموده ، در صورتی که بدون نگرانی توان از تولیدات سازندگان دیگر هم استفاده نمود . در وزن های متفاوت کاغذها تولید می گردد . وزن بیشتر کاغذ برابر می باشد با کیفیت زیادتر و البته قیمت بالاتر . هر کاغذ گلاسه ای برای پرینتر شما با این وجود ، مناسب نمی باشد. البته فرض نکنید که در فروشگاه های لوازم التحریر با خرید کاغذ گلاسه هایی که به فروش می رسند و قیمت کمتری داشته ، شما توانسته اید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید. کاغذهای بخصوص پرینترها بگونه ای طراحی شده اند که این امکان را داشته باشند که به خوبی جوهر و تونر را جذب نمایند . ممکن است کاغذهای گلاسه معمولی نتوانند جوهر را جذب کنند و در نهایت با تصویری مبهم و رنگ های به هم ریخته پس از چاپ برخورد کنید. همچنین قبل از شروع چاپ، برای داشتن بهترین کیفیت، از فهرست کاغذهای موجود در نرم افزار پرینتر نوع کاغذ خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال ، زمانی که که کاغذ شما Premium Glossy می باشد، همین مدل را باید از فهرست کاغذها انتخاب نمایید (سعی خواهیم کرد در شماره های آتی، در مورد انواع کاغذ پرینتر مطلبی قرار دهیم ). تلاش کنید در مواقعی که به چاپ با کیفیت نیاز نخواهید داشت ، به منظور صرفه جویی در مواد مصرفی، از وضعیت Draft استفاده نمایید تا جوهر و تونر کمتری مصرف گردد. با هر بار روشن شدن پرینتر، در پرینترهای جوهر افشان، کمی جوهر صرف تمیز کردن هد چاپ می گردد. به همین علت در صورتی که به شکل مداوم از پرینترهای جوهر افشان استفاده می نمایید ، دستگاه خود را روشن قرار دهید. البته شما نگران مصرف برق آن نیز نباشید، بخاطر اینکه در هنگام بیکاری برای در وضعیت Stand by قرار گرفته می شود که تا حدود زیادی توان مصرفی را کم می نماید.


چگونه از پرینتر خود مراقبت نماییم ؟

همواره پرینتر خود را تمیز نگه بدارید . در صورتی که سینی نگه دارنده کاغذ پرینتر شما در برابر هوا قرار گرفته است و همیشه دسته ای کاغذ هم در آن وجود دارد، باید این نکته را بدانید که به سادگی در پرینتر شما گرد و غبار نفوذ خواهد نمود و بعد از مدتی در نهایت موجب بروز مشکلات می گردد. به همین علت در بازه های زمانی معین با توجه به مقدار استفاده از پرینتر، باید داخل پرینتر خود را تمیز نمایید. در صورتی که پرینتر شما درب دارد ( مثل درب پرینترهای جوهرافشان که به منظور تعویض جوهر در نظر گرفته شده اند)، تلاش نمایید همواره آن را بسته نگه دارید. به منظور تمیز نمودن بدنه پرینتر هم از پارچه ای نرم و بدون پرز استفاده نمایید. در نهایت برای تمیز نمودن داخل و خارج پرینتر هیچ گاه از الکل و مابقی حلال ها استفاده ننمایید.
در نرم افزار پرینتر از ابرازهای موجود برای رفع عیب استفاده نمایید . این ابزارها شامل تمیز کردن هد پرینتر و تنظیم نمودن نازل های چاپ می باشد . بهتر می باشد که از ابزار تمیز نمودن هد در هر دفعه فقط یکی دو بار استفاده نماید . برای تمیز کردن هد این ابزار از جوهر پرینتر استفاده می نماید و در صورتی که چند بار همواره پشت سر هم از آن استفاده نمایید ، از جوهر شما حجم انبوهی مصرف می شود.
کمی نکته آخر شاید ساده به نظر خواهد رسید؛ همواره پرینتر را به کمک دکمه آن خاموش نموده و به گونه ای که مستقیم آن را از برق نکشید. انجام این کار موجب می گردد که در محل اولیه هد پرینتر خود قرار نگرفته و به درستی پروسه خاموش شدن دستگاه شکل نگیرد.
چگونه دستگاه فتوکپی کار می نماید؟ دستگاه فتوکپی را به هر مغازه تجاری که وارد شوید مشاهده می کنید و در صفی عده ای که منتظر استفاده از آن می باشند . برای بیشتر کارها دستگاه فتوکپی مانند میز و صندلی به یک وسیله رایج تبدیل شده است.
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر