چه چیزی نشان دهنده یک پسورد قوی است؟

Sina

Administrator
پرسنل مدیریت
2013-05-11
4,709
2,901
113
چابکســـر

یک پسورد قوی:


  • حداقل طول آن 8 کاراکتر است.
  • حاوی نام کاربری، نام واقعی و یا نام شرکت نیست.
  • حاوی یک نام کامل نیست
  • کاملا با پسورد قبلی متفاوت است
  • حاوی هر 4 یا 5 دسته از کاراکترهای لیست شده در زیر است:



نوع کاراکترمثال
حروف بزرگA, B, C
حروف کوچکa, b, c
اعداد0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
کاراکترهای خاص و علائم ویژه و فضای خالی@, !, {}, [], %, ^, #, (), +, -, _, =, &
همچنین می توانید از حروف پارسی استفاده کنیدت.م.س.ش.ح.ع.غ.ف.ق.ص و ...





ممکن است یک پسورد همه ی معیارهای بالا را هم داشته باشد ولی باز هم پسورد ضعیفی باشد. مثلا Hello2U! دارای تمام معیارهای اشاره شده در بالا برای یک پسورد قوی است ولی باز هم پسورد ضعیفی است، چون حاوی یک کلمه کامل می باشد. H3ll0 2 U! نمونه پسورد قوی تری نسبت به مورد قبل است چرا که به جای برخی حروف در کلمه، از اعداد استفاده شده است و همچنین فضای خالی هم به کار برده است.


برای حفظ کردن یک پسورد قوی، نکات زیر می تواند به شما کمک کند:
پسورد خود را با استفاده از اطلاعاتی که حفظ کردن آنها ساده است، بسازید. مثلا عبارتی که برای شما معنی خاصی می دهد. عبارتی مثل My son’s birthday is 12 December, 2004 . با استفاده از این عبارت ممکن است شما پسورد Msbi12/Dec,4 را بسازید.
در عبارتی که حفظ کردن آن برای شما ساده است، اعداد، علامت ها و غلط های املایی را جایگزین حروف یا کلمات بکنید. برای مثال عبارت My son’s birthday is 12 December, 2004 می تواند تبدیل به Mi$un’s Brthd8iz 12124 شود. ( استفاده از فضای خالی در پسورد اشکالی ندارد. )
پسورد خود را در رابطه با سرگرمی یا ورزش مورد علاقه تان بسازید. مثلا I love to play badminton می تواند به شکل I Luv2PlayB@dm1nt()n به عنوان یک پسورد قوی باشد.

اگر احساس می کنید که ممکن است پسورد خود را فراموش کنید و باید آنرا روی کاغذ بنویسید، هیچ وقت در کنار آن عبارت "پسورد"، "password" یا "رمز عبور" و مانند این ها را ننویسید و همیشه آن را در یک جای امن نگه داری کنید.

منبع: codesnippet.ir
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر