پیشگیری از گرمازدگی چگونه است؟دلیل گرمازدگی چیست؟

Nafas

افتخاری
2014-03-18
687
697
0
تهــــــــــــران
[h=1][/h]پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی:هر ساله در فصل تابستان عده زيادي از مردم مخصوصا آنهايي كه مجبورند در گرماي زياد كار كنند و يا وسائل پيشگيري گرماي زياد را ندارند جان خود را به خاطر گرمازدگي و عوارض مربوط به آن از دست ميدهند. در چنين مواردي اصولا درجه حرارت محيط زيست تا حدود 110 درجه فارنهايت يا حدود 45 درجه سانتيگراد بالا ميرود.
[h=2]پیشگیری از گرمازدگی و دلیل گرمازدگی[/h]
درجه طبيعي بدن انسان حدود 37 درجه سانتيگراد است و بافت ها و اعضاي مختلف بدن ميتوانند چند‌ درجه بالا و پايين تر از 37 درجه را تحمل كنند. روي هم رفته افراد سالم و جوانان خيلي بهتر ميتوانند گرماي زياد و غيرطبيعي محيط زيست را تحمل نمايند در حالي كه افراد مسن، بيماران، كودكان و زنان حامله در برابر گرماي شديد محيط زيست حساس هستند.

در تابستان گذشته هزاران نفر در اروپا و آمريكا جانشان را به خاطر بالا بودن درجه حرارت از دست دادند كه اكثر آنها افراد‌ مسن و بيماران و كودكان بودند كه دسترسي به وسايل خنك كننده هوا مانند‌ كولر و دستگاههاي تهويه و غيره نداشتند.

اصولا وقتي درجه حرارت محيط زيست خيلي بالا ميرود، سيستمهاي كنترل و تنظيم درجه حرارت و عرق بدن از كار ميافتند و بدن قادر نخواهد بود با گرماي خارج‌ از بدن مقابله كند. در اينگونه موارد درجه حرارت بدن در عرض 5 تا 15 دقيقه به سرعت بالا ميرود و به حدود 100 تا 110 درجه فارنهايت ميرسد كه اگر سريعا در پايين آوردن درجه حرارت اقدام نگردد موجب مرگ شخص ميشود و يا باعث از كار افتادن و فلج شدن برخي از اعضاء بدن ميشود كه مغز و سلولهاي مغزي يكي از آنها هستند.
راههای پیشگیری از گرمازدگی:

پیشگیری از گرمازدگی:براي پيشگيري از گرمازدگي بايد فعاليتهاي جسمي را به حداقل رسانيد

پیشگیری از گرمازدگی:با پوشيدن لباسهاي نازك با رنگهاي روشن نه تيره رنگ تا حدودي بالا رفتن درجه حرارت بدن را كنترل كرد.

پیشگیری از گرمازدگی:در روزهاي خيلي گرم كار كردن در خارج از منزل و در آفتاب عملي است خطرناك. مخصوصا در اواسط روز كه درجه حرارت به حداكثر ميرسد.

پیشگیری از گرمازدگی:اگر چنانچه گرماي محيط منزل به علت نوع ساختمان و يا عدم وجود وسايل خنك كننده غيرقابل تحمل است، توصيه ميشود كه شخص به اماكن و مراكز عمومي مثل فروشگاهها، سينما و غيره كه داراي وسايل خنك كننده هستند و درجه حرارتي متعادل دارند رفته و از تنها ماندن در منزل اجتناب شود تا از بروز گرمازدگي جلوگيري گردد.

پیشگیری از گرمازدگی:در چنين موقعي به هيچ عنوان نبايد افراد مسن، بيماران، كودكان و زنان حامله را تنها گذاشت چون گاهي اثر گرمازدگي به قدري سريع است كه ممكن است شخص را در چند دقيقه از پاي درآورد



منبع :
 

درباره ما

  • خوش آمدید ؛ یه حسِ خوب یک انجمن است که شما می توانید در آن عضو شده از امکانات آن استفاده کرده و دوستان جدید پیدا کنید. این مجموعه دارای نظارت 24 ساعته بوده تا محیطی سالم را برای کاربران خود فراهم آورد،از کاربران انتظار می رود که با رعایت قوانین ما را برای رسیدن به این هدف یاری کنند.
    از طرف مدیر وب سایت:
    "همواره آرزو دارم که هربازدید کننده ای بعد از ورود به انجمن، با یه حسِ خوب اینجارو ترک کنه!"

منوی کاربر